ترفندها و نکات طلایی درباره تشخیص کپی بودن محتوا

مقاله تکراری و یا کپی شده مقاله ای است که در فضای اینترنت در بیش از یک مکان ظاهر شود. این مکان به عنوان آدرس منحصر به فرد وب سایت (URL) تعریف می شود و اگر همان محتوا و یا مقاله در بیش از یک وب سایت نمایان شود آن محتوا و یا مقاله تکراری است. اینکه از محتوای کپی شده برای تولید محتوا استفاده نکنیم بسیار مهم است. گوگل به آسانی با ابزارهای مختلف محتواهایی که در وب سایت منتشر می کنم را بررسی میکند، بررسی کپی بودن مقاله و تشخیص محتوا کپی شده برای گوگل راحت است. در صورت کپی بودن آن محتوا وب سایت در موقعیت خوبی قرار نخواهد گرفت و آن کلید واژه محتوا تکراری در صفحات جست و جو رتبه ی خوبی نخواهد گرفت.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

ابزار های مختلف برای بررسی کپی بودن مقاله

حال سوال اینجاست که بررسی کپی بودن مقاله را با چه ابزار هایی می توانیم تشخیص دهیم. تشخیص محتوا کپی شده به زبان انگلیسی و فارسی ممکن ابزار های مختلفی داشته باشد و اما ساده ترین کار برای بررسی کپی بودن مقاله استفاده از خود جست و جوگر گوگل است به این صورت که شما می توانید قسمتی از متن مقاله خود را که توسط نویسنده تولید محتوا نوشته شده است را در آن قسمت جایگذاری کنید سپس نتایج نمایان خواهد شد و اگر در نتیجه های نشان داده شده، جمله هایی همانند جمله های مقاله در سایت دیگری وجود داشت، در آن صورت متوجه خواهیم شد که محتوا کپی شده است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:

این کار ممکن است کمی دشوار به نظر آید به صورت که شما می بایستی پاراگراف به پاراگراف را در نوار جست و جوی گوگل سرچ کنید سپس آن را بررسی کنید. به همین علت می تواند از ابزار های دیگر بررسی کپی بودن مقاله استفاده کرد و کپی بودن و یا نبودن مقاله را مورد بررسی قرار داد.

دانلود نرم افزار اصالت سنجی برای بررسی کپی بودن مقاله

یکی از راه ها و ابزارهای بررسی کپی بودن مقاله دانلود نرم افزار های مختلف اصالت سنجی برای بررسی کپی بودن مقاله می باشد. نرم افزار های زیادی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها نرم افزار است. این نرم افزار از طریق اسکن مقاله ها آنها را مورد بررسی قرار میدهد. این نرم افزار از طریق دیتابیس های موتور های جست و جو و اینترنت، میزان کپی بودن محتوا و همچنین سرقت ادبی را مورد بررسی قرار میدهد. استفاده از نرم افزاری که میزان تشخیص آن دقیق باشد و به سرعت بتواند بررسی کپی بودن مقاله را به انجام برساند بسیار مهم است. ممکن است برخی نرم افزار ها از عهده این کار به خوبی برنیایند و میزان تشخیص کپی بودن محتوا در آن ها کم باشد. اگر نرم افزاری میزان خطا هایش زیاد باشد در آن صورت ممکن است نتیجه نهایی بررسی کپی بودن مقاله را به خطر می اندازد. برخی ابزار های دیگر نیز وجود دارند که محتوا های بازنویسی شده را مورد بررسی قرار می دهند و شباهت های مقاله های مختلف را مورد بررسی قرار می دهند.

بررسی کپی بودن مقاله از طریق وب سایت های مختلف

برای بررسی کپی بودن مقاله ها راه های بسیاری وجود دارد که یکی دیگر از این راه ها استفاده از وب سایت های مختلف برای بررسی کپی بودن مقاله است. وب سایت های مختلف برای بررسی کپی بودن محتوا انگلیسی و بررسی کپی بودن محتوا فارسی متفاوت است. یکی این وب سایت ها برای بررسی کپی بودن مقاله های فارسی وب سایت هاست ایران می باشد.

این وب سایت به این روش کار می کند که شما مقاله خود را در حدود ۱۰۰۰ کلمه آن را در قسمتی که این وب سایت مشخص کرده است جایگذاری می کنید سپس این وب سایت با آنالیز کردن مقاله شما آن را مورد بررسی قرار می دهد و اگر قسمتی از متن و مقاله شما از جای دیگری کپی شده باشد آن را به شما اطلاعاع می دهد و قسمت کپی شده را مشخص می نماید و اگر هیچ گونه کپی صورت نگرفته باشد به شما اعلام می کند که محتوا شما کاملا یونیک و منحصر به فرد است. یکی از وب سایت های دیگر در زمینه بررسی کپی بودن مقاله، وب سایت آپ سئو است این وب سایت نیز طرز کار مشابه ایی نسب به هاست ایران دارد به این صورت که محتوای خود را در قسمت مشخص شده جایگذاری می کنید سپس بر روی دکمه آنالیز کلیک می کنید سپس این وب سایت اگر مقاله کپی شده باشد قسمت های کپی شده از آن را به خطی قرمز رنگ مشخص می کند.

برای تشخیص اینکه کدام یک از این وب سایت های تست کپی بودن محتوا بهتر است میتوانید هر دو را امتحان کنید و تست کنید که کدام یک تشخیص بهتری برای بررسی کپی بودن مقاله داشته اند و میزان خطای کدام یک کمتر است.

بررسی کپی بودن مقاله های ترجمه

مقاله های ترجمه در واقع مقاله هایی هست که از وب سایت های مختلف خارجی ترجمه شده باشد. از آنجایی که استفاده از محتواهای خارجی و برگرداندن آن به فارسی کپی محسوب نمی شود و گوگل برای آن نیز حساسیت فراوانی به خرج نمی دهد بنابراین یک از راه های ایجاد محتوا، به صورت ترجمه است. در ترجمه محتوا باید به این نکته توجه کرد که به هیچ عنوان از گوگل ترنسلیت و نرم افزار های مختلف ترجمه استفاده نکرد. زیرا این نرم افزار های برای زبان فارسی هنوز به صورت کامل برنامه ریزی نشده اند و تنها کلمات را ترجمه می کنند.

تولید محتوا ترجمه همراه با تالیف گزینه مناسبی برای ایجاد محتوا به شمار می آید. با اینکه برگرداندن یک مقاله انگلیسی به فارسی کپی محسوب نمی شود اما شما باید بررسی کپی بودن مقاله های ترجمه ای را نیز مورد توجه قرار دهید، چرا که ممکن است شخص دیگری آن مقاله وب سایت را ترجمه کرده باشد و در سایت خود نیز منتشر کرده باشد در این حالت ممکن است مقاله های شما مشابه یکدیگر باشد. درست که شما از روی آن کپی نکرده اید اما در صورت شباهت کپی محسوب می شود و شرایط وب سایتان به خطر می افتد بنابراین کپی بودن و یا نبودن محتوا های ترجمه ای را نیز مورد بررسی قرار دهید حتی اگر هم خودتان آن ها را نوشته اید و به از کپی بودن آن اطمینان دارید باز هم از طریق ابزار های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید تا خیالتان از این بابت آسوده باشد.

دلیل اهمیت استفاده از ابزار های مختلف برای بررسی کپی بودن مقاله

از آنجایی که گوگل الگوریتم های منحصر به فرد به خود و همچنین پیچیده ای دارد ممکن است محتوا هایی که کپی هم نشده اند اما شبیه به هم هستند را شناساییی کند و آنها را کپی در نظر بگیرد . بنابراین مهم است که شما از این ابزار های برای بررسی کپی بودن مقاله ها استفاده کنید.

استفاده از این ابزار ها هنگام سفارش محتوا نیز شما را یاری کند. اگر به افرادی که به تازگی کار تولید محتوا سایت خود را سپارده آید اعتماد ندارید میتوانید یک بار دیگر خودتان آن مقاله ها را از نظر کپی بودن مورد بررسی قرار دهید. بررسی کپی بودن مقاله ها از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و شما باید از مسائل مربوط به کپی برداری و یا همچنین سرقت ادبی اطلاعات کاملی داشته باشید تا از ایجاد چنین موقعیت هایی در ایجاد محتوای ارزشمند جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کرده ایم که از اهمیت بررسی کپی بودن مقاله صحبت کنیم و ابزار هایی نیز برای انجام این کار به شما معرفی کرده ایم. بنابراین این موضوع را جدی بگیرد و در تولید محتوا وب سایت خود رعایت کنید. اگر هم سفارش تولید محتوا می دهید از شرکت های معتبر در این زمینه استفاده کنید که آنها نیز خودشان محتوا های کپی شده را مورد بررسی قرار می دهند. یکی از این شرکت ها، شرکت تولید محتوای است که این شرکت این تضمین را به شما خواهد داد که از محتوا های کپی شده استفاده نخواهد کرد و بررسی کپی بودن مقاله توسط کسانی که مقاله های درخواست شده را بازبینی می کند انجام می شود.

بنابراین برای اینکه از تولید محتوا کپی شده جلوگیری کنید، از این شرکت استفاده کنید و سفارش تولید محتوا مطابق با میل و خواسته هایتان را بدهید. از این که تا اینجا با ما همراه بوده اید از شما ممنونیم و امیدواریم که این مقاله در یافتن پاسخ سوال هایتان شما را یاری کرده باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع