ترفندها و ایده های نوین برای CSS Sprite | آپدیت نهایی ۱۴۰۲

سرفصل های پست

معیار User Timing marks and measures در جی تی متریکس چیست؟

معیار User Timing marks and measures بیشتر برای بهینه سازی سرعت اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها (PWA) کاربرد داره. ما با وارد کردن API Calls تو فایل های JavaScript صفحه مون می تونیم بررسی کنیم فایل های JS چطور در صفحه ما اجرا میشن و داده هایی رو در این زمینه به دست بیاریم. این داده ها در گزارش Structure جی تی متریکس و در قسمت مربوط به معیار User Timing marks and measures موجود هستند. سپس با استفاده از این داده ها می تونیم نسبت به بهینه سازی عملکرد (Performance) صفحه اقدام کنیم.

بهره وری-بهینه سازی

برای اینکه GTmetrix چنین داده هایی رو نمایش بده، صفحه ما باید از User Timing API استفاده کنه. در غیر این صورت ما باید خودمون از User Timing API استفاده کنیم که این کار هم نیاز به دانش برنامه نویسی داره. متخصصین برنامه نویسی می تونند برای اطلاع از روش انجام این کار، این مقاله رو مطالعه کنند.

اما اگه صفحه ما از User Timing API استفاده کنه، ما داده هایی رو در گزارش جی تی متریکس می بینیم که شامل ۲ نوع Mark و Measure هستند. منظور از Mark زمان هایی هست که یه رویداد (Event) شروع شده. منظور از Measure زمان های بین ۲تا Mark هست. شبیه عکس زیر:

جمع بندی

اگه سوالی دارید در قسمت نظرات (پایین همین صفحه) بپرسید تا با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

ادامه خواندن در سایت منبع

هر بیزینس و کسب و کاری می خواهد که در مقایسه با رقیبان، سایت شرکتی زیباتر و بهتری داشته باشد تا بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند. راز داشتن یک سایت شرکتی زیبا و چشمگیر چیست؟ ما در ادامه این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

آشنایی با مفاهیم طراحی سایت شرکتی

قبل از هر چیز، بیایید با برخی از مفاهیم مهم در این حوزه آشنا شویم:

  • طراحی وب: این مفهوم یک دسته بندی گسترده برای هر چیزی که به طراحی تصاویر و قابلیت استفاده یک وب سایت مربوط می شود. طراحی UI و UX به همراه بسیاری از زمینه های دیگر در طراحی وب گنجانده شده است.
  • توسعه وب : بخش فنی ساخت یک وب سایت، با تمرکز بر کد. توسعه وب بیشتر به دو بخش “front-end” و “back-end” تقسیم می شود.
  • رابط کاربری (UI) – تخصص طراحی وب است که با کنترل هایی که افراد برای تعامل با یک وب سایت یا برنامه استفاده می کنند، از جمله نمایش دکمه ها و کنترل های حرکتی سروکار دارد.
  • ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

  • تجربه کاربری (UX) – یکی دیگر از تخصص های طراحی وب، این یکی با رفتار و احساس کاربر در هنگام استفاده از سایت یا برنامه است. طراحی UX بسیاری از مناطق دیگر را در بر می گیرد، اما آنها را از دیدگاه کاربر مشاهده می کند.
  • ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

تفاوت طراحی سایت و طراحی ui

همانطور که مشاهده کردید؛ هیچ یک از این مناطق انحصاری نیستند و تعداد زیادی همپوشانی وجود دارد. طراحی و توسعه وب فقط دو روی یک سکه هستند، طراحی UI بر طراحی UX تأثیر می گذارد، توسعه وب از همه آنها پشتیبانی می کند… بنابرین برای داشتن یک سایت شرکتی زیباتر توصیه می کنیم که برای هر یک از این موارد یک متخصص مجزا استخدام کنید.

استخدام

نکات داشتن یک سایت شرکتی ایده آل

ایده

طراحی وب: اگر بارگذاری یک صفحه بیش از حد طول بکشد، محتوا یا محتوای بسیار پیچیده وجود دارد. فایل های تصویر را می توان فشرده کرد، محتواها را می توان تنظیم و دوباره صادر کرد و صفحات را می توان از محتوای اضافی حذف کرد.

توسعه وب: برای سریع تر بارگذاری محتوا، می توانیم فشرده سازی بهتر فایل را برای کاهش اندازه فایل محتوا، CSS sprites برای صرفه جویی در پهنای باند یا یک شبکه تحویل محتوا برای بهبود زمان بارگذاری در مناطق جغرافیایی خاص امتحان کنیم.

UI: کنترل ها باید تا حد امکان پاسخگو باشند، بنابراین رابط باید به اندازه کافی ساده باشد که تعامل آنی باشد.

UX: احتمال “پرش” کاربر (پس از چند لحظه سایت خود را ترک می کند) با هر ثانیه بارگذاری افزایش می یابد، بنابراین باید قبل از پرداختن به مشکل در کل سایت، ابتدا کاهش زمان بارگذاری در صفحه اصلی و فرود را در اولویت قرار دهیم. .

در یک دنیای عالی، شما باید یک متخصص یا تیمی از متخصصان را برای هر یک از این زمینه ها استخدام کنید تا متخصصی داشته باشید که از همه جهات به وب سایت شما نگاه می کند. با این حال، محدودیت های بودجه اغلب به معنای انتخاب یک رشته بر دیگری، یا استخدام فریلنسرها بر اساس پروژه به پروژه است.

freelancer-فریلنسر

استخدام بهترین طراح وب

بیش از هر چیز، قبل از اینکه بتوانید بهترین طراح وب را برای خود پیدا کنید، باید بدانید که چه می خواهید. به دلیل تخصص های بسیار، خوب یا بد بودن یک طراح مهم نیست، بلکه مهم این است که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.

به سابقه آنها توجه کنید. با تاکید بر طراحی گرافیک، طراحان وب هر کدام سبک های هنری منحصر به فرد خود را دارند.

به دنبال تسلط بر جنبه هایی باشید که برایتان ارزش قائل هستید. اگر سایت پر متنی دارید، ببینید چگونه تایپوگرافی، خوانایی و چیدمان صفحه را مدیریت می کنند. اگر در حال ساخت یک طراحی وب سایت تجارت الکترونیک هستید، ببینید آیا آنها می دانند که چه چیزی یک صفحه محصول خوب را ایجاد می کند. بهترین طراحان وب سایت تجارت الکترونیک را در اینجا بررسی کنید.

آیا نرم افزار مورد نظر آنها با آنچه بقیه اعضای تیم شما استفاده می کنند سازگار است؟ نرم افزارهای طراحی مختلف زیادی وجود دارد – Adobe Photoshop، Illustrator، InDesign و Sketch، و همچنین نرم افزارهای نمونه سازی مانند UXPin یا Balsamiq. با سایر کارکنان خود چک کنید تا ببینید چه گزینه هایی دارید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید:

۹ مورد از بهترین نکات در طراحی سایت شرکتی

از طراح خود در مورد فرآیند طراحی و چارچوب زمانی آن بپرسید. طراحان همه روش ها و چرخه های طراحی خود را دارند، بنابراین دوباره بررسی کنید که فردی را استخدام می کنید که با فرهنگ شرکت شما و همچنین برنامه آن مطابقت دارد. برای طراحی سایت شرکتی خود می توانید از نمونه کار های متخصصان تاس نیز دیدن کنید.

سئو و طراحی سایت شرکتی

بهینه سازی سایت

اگر سایت شما برای موتور جست و جو بهینه سازی نشده باشد، شما در واقع تمامی احتمالات بازدید واقعی یا برخورد اتفاقی با برند خود را حذف کرده اید. اگر ایده ی شما نهایتا راه حل تکنولوژی را هدایت کند، شروع خوبی است، اما باید از هم خوانی خوب آن با موتور های جست و جو ی پیشرو از جمله گوگل، یاهو و بینگ اطمینان حاصل کنید. حداقل از تولید نقشه سایت، و تگ های عنوان، عناوین صفحه اصلی و شرح سایت مناسب اطمینان حاصل کنید.

اگر بودجه شما اجازه می دهد، پس از طراحی سایت شرکتی ، از شرکت سئو و یا یک مشاور برای بررسی سریع سایت خود استفاده کنید. همیشه روش های بهینه سازی وجود دارند، و شما باید به دنبال روش های ارتقاء رتبه ی سایت خود باشید. به علاوه، اگر شرکت نو پایی هستید، باید به خرید لینک های اسپانسر واقع در موتور های جست و جو ی محبوب فکر کنید(تبلیغات در گوگل). این روش خوبی برای جذب کاربر از خارج محدوده است.

افزایش رتبه وب سایت

بسیاری از طراحی سایت شرکتی روح ندارند. آن ها از تصاویر سهام، زبان حرفه ای کسب و کار، محتوای ثابت و طراحی وب گروهی استفاده می کنند، که همگی به تجربه ی کاربر صدمه می زنند.

این مشکل جدی است، چون سایت شما به عنوان خط اتصال مشتریان و شرکت، محصول و خدمات شما نقش اساسی معرفی برند را ایفا می کند.

خودتان باشید، این بهترین روش ایجاد تجربه مثبت برند است: شفاف باشید، با مشتریان خود صحبت کنید و به آن ها فرصت برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق برند خود را بدهید. خوشبختانه، شبکه های اجتماعی مانند: تویتر و فیسبوک، باعث شده حضور دو جانبه و همکاری شما در وب بسیار آسان شود.

جمع بندی

برای طراحی سایت شرکتی، نیاز است نکاتی مانند سئو، استخدام طراح سایت حرفه ای، طراحی ریسپانسیو و … را به دقت رعایت کنید تا بتوانید با با سایر فروشگاه ها رقابت کرده و حرفی برای گفتن داشته باشید.

سعیده صفار

آزمایش Free T4 و تشخیص مشکلات تیروئیدی!

ریلز چطور به افزایش بازدید در اینستاگرام کمک می کند؟

علایم بیماری های متابولیک در کودکان چیست؟

۷ عنصر کلیدی طراحی سایت شرکتی موفق

محتوای کامل در سایت منبع