برترین استراتژی‌ها برای بازاریابی با ایمیل


اینستاگرام

انتخاب بلاگر اینستاگرام برای تبلیغات

مارس ۱, ۲۰۲۲


تاثیر افزایش بازدید استوری اینستاگرام بر کسب و کار

فوریه ۲۴, ۲۰۲۲


طراحی کمپین تبلیغات اینستاگرام

فوریه ۲۲, ۲۰۲۲

بازار دیجیتال مارکتینگ و تعریف آن

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

وقتی بحث از دیجیتال مارکتینگ می کنیم در اصل منظور ما شناخته شده ترین و پربازدیدترین شبکه های ارتباطی فضای دیجیتال یعنی اینترنت و شبکه های اجتماعی است، چرا یک فلش یا تلویزیون یا حتی یک لامپ هم ابزار دیجیتال به حساب می آیند، پس می تواند در خدمت بازاریابی باشد. اما به عنوان ابزارهای شناخته شده دیجیتال مارکتینگ محسوب نمی شود، پس «بازاریابی اینترنتی» اگرچه به گستردگی «بازاریابی دیجیتالی» نیست، مفهوم شناخته شده و دقیق تری است. وقتی از بازاریابی اینترنتی یا دیجیتالی صحبت می کنیم ابزار و روش دو مفهوم در واقع میتوان گفت با یک معنا هستند. برای مثال شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، پیام رسان ها مثلتلگرام و خود وب سایتها ابزار دیجیتال مارکتینگ هستند. همچنین وقتی از طریق حضور در صدر نتایج جستجو، تبلیغات مستقیم یا محتوا کاربر را جذب کرده و او را تبدیل به مشتری کنیم روش مشخصی را به کار گرفته ایم. فهرست روش های و ابزارهای بازاریابی دیجیتال پیوسته در حال گسترش است. برخی از روشها مانند «بازاریابی ایمیلی» قدیمی تر اما همچنان تأثیرگذار است و برخی دیگری مانند شبکه های ارتباطی تلفن همراه جدیدتر هستند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به معنای دیگر به مجموعه فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد گفته می شود. این یک تعریف خیلی ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی بود. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است و دنیای وسیعی پیش روی کاربران میگذارد.

بازاریابی

چرا دیجیتال مارکتینگ؟!!

شما نیاز دارید از رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی به منظور بازاریابی و تبلیغات کسب و کارتان استفاده کنید. امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می شود که به راحتی به کسب و کاری اعتماد کند. در واقع شیوه تصمیم گیری مخاطبان عوض شده است. با وجود رسانه های اجتماعی محبوب دیگر کسی به حرف شما اهمیت نمی دهد. اکثرا به حرف این و آن در شبکه های اجتماعی توجه می کنند. بیشتر به کامنت ها توجه می شود و نظراتی که بقیه مصرف کنندگان داده اند.

شبکه های اجتماعی

پس دقیقا به خاطر همین موضوع هم که شده است باید از رسانه های دیجیتال استفاده کنید. در واقع هر کسب و کاری برای بقا در بین رقبایش باید در رسانه های دیجیتال حضور داشته باشد. نه اینکه از آن فقط برای کمک گرفتن استفاده کند.

برخی منابع فعالیت دیجیتال مارکتینگ

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

یکی از بینظیر ترین ابزار و قدرتمندترین ابزار در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده از پر طرفدار است. اینستاگرام, تلگرام و سایت های معتبر بهترین مکان ها برای تبلیغات گستریده شما هستند. پتانسیلی که در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد شاید در هیچ کدام از رسانه ها وجود نداشته باشد.

تلگرام

بازاریابی از طریق ایمیل

هنوز هم ایمیل مارکتینگ در ایران جواب می دهد. ایمیل یک روش سنتی اما همچنان جذاب است. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری است که هیچ کسب و کار موفقی را نمی توانید پیدا کنید که از آن بهره نگرفته باشد.هنوز هم جزو بروز ترین روش هاست.

بازاریابی ایمیلی-ایمیل مارکتینگ

در واقع بازاریابی با ایمیل ابزاری است که موفقیت در هر کسب و کار آنلاینی را تضمین می کند. هرکسب و کاری با ایمیل مارکتینگ می تواند مخاطبان بیشتری را به مشتریان وفادار شما تبدیل کند. برای درک این موضوع می توانید به ایمیل هایی که سایت های بزرگ آخر هفته ها برای شما ارسال می کنند نگاه کنید. شما هنوز هم اگر عضو کمپینی هستید میبینید که برای شما ایمیل هایی فرستاده میشود. برای مثال عضو سایت بشوید تا هر هفته چند ایمیل تحت عنوان معرفی محصول برای شما ارسال شود.

ایمیل مارکتینگ هم دقیقا مثل بازاریابی محتوا مناسب برای هر کسب و کاری با توجه به هر میزان بودجه ای است. شما می توانید در ابتدا بدون هیچ هزینه ای از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. از طرفی مقرون به صرفه بودنش است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است. بازگشت سرمایه بالاش هم خیال هر کسی که از این ابزار سومند استفاده می کند را راحت کرده است.

ویدیو مارکتینگ یا مارکتینگ غیر حضوری

ویدئو مارکتینگ ابزاری است در بازاریابی دیجیتال که یکی از بیشترین تاثیر ها را روی مخاطبان دارد. یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است. محتواهای ویدئویی خیلی بیشتر می توانند تاثیر گذار باشند. شاید تا چند سال پیش کسی علاقه ای به دیدن ویدئو ها نداشت. ولی الان همه چیز متفاوت شده است. الان هر کسی دارای اینترنت پر سرعت است. الان سلیقه ها عوض شده. الان حوصله ها کم تر شده. خیلی از افراد هستند که دیدن ویدئو ها را به خواندن متون طولانی ترجیح می دهند. شما میتوانید با ایجاد ویدیو حس آرامش و اطمینان بیشتری در مشتریان خود ایجاد کنید. چرا که شاید دیدن شما در یک لباس رسمی و حس ارتباطی با شما بتواند بیشتر مشتریان را جذب کند.

نتیجه گیری و جمع بندی مباحث

به طور کلی بایدخدمت شما عرض کنم که شما باید به دیجیتال مارکتینگ رو بیاورید. حالا چرا از کلمه دستوری باید استفاده میکنم؟!! چونکه بنده الان مثل یک دوست یا یک مشاور خوب که دلسوز شما هست این توصیه را میکنم. فراموش نکنید دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را دچار تحول بزرگی میکند.

اگر بازهم سوالات زیادی دارید یا اینکه میخواهید شروع کنید به بازاریابی آنلاین با ما در ایران تبلیغ در راتباط باشید. آنها کنار شما هستند و شما را به بهترین شکل راهنمایی میکنند.

امیدوارم مطالب مورد توجه شما عزیزان و دوستان بوده باشد.

به امید موفقیت روز افزون شما کاربران محترم

ادامه مقاله در سایت منبع

۸۹ درصد از مشتریان پروسه خریدشان را در یک موتور جستجو آغاز می کند. اگر برند شما جایگاه مناسبی در این موتورها نداشته باشد شما شانس های خریدتان را از دست می دهید. خوشبختانه، شما فرصت بزرگی دارید تا باارزش ترین جستارهای جستجو را هدف بگیرید و از آن خود کنید: یعنی جستارهایی با کلمات کلیدی هدف خریدار. این راهنما چیستی کلمات کلیدی هدف خریدار و تمام آنچه که برای دریافت و هدف گیری آن ها نیاز دارید را به شما نشان می دهد. بیایید زودتر بودیم سروقت راهنما.

کلمات کلیدی هدف خریدار چیست؟

کلمات کلیدی هدف خریدار جستارهای جستجویی هستند که نشان می دهند کاربری فعالانه به دنبال تکمیل یک سفارش است. اگر کلمات کلیدی هدف خریداری را که مشتری های ایده آلتان استفاده می کنند را بدانید، می توانید آن ها را با محتوای مشابه با تبلیغات مرتبط مورد هدف قرار دهید. اسم دیگر هدف خریدار، هدف تجاری است، و در این مقاله ما به تناوب هر دو اسم را به کار می بریم.

آیا میزان کلمات کلیدی مهم ترین فاکتور به شمار نمی آید؟

در تیم های بازاریابی بسیار رایج است که تمرکزشان را بر روی تعداد بالای کلمات کلیدی که با کسب و کارشان مرتبط است، بگذارند. اما این کار، همیشه هم کار درستی نیست.

کلمات کلیدی هدف تجاری با ارزش یا کم ارزش؟

پس چطور می شود بین هدف تجاری با ارزش و کم ارزش تمایز قائل شد؟ شما باید مسیر مشتری ایده آلتان را در نظر بگیرید:

هر موقع که دریابید مشتری هایتان چطور راه حل شما را پیدا می کنند، می توانید کلمات کلیدی هدف خریدار را با استراتژی های بازاریابی و فروشتان یکی کنید. برای درک تفاوت بین هدف تجاری با ارزش و کم ارزش، بیایید نگاهی به انواع مختلف جستارهای جستجو داشته باشیم.

را مطالعه نمایید.

درک و دریافت انواع متفاوت جستارهای جستجو

سه نوع اصلی جستار جستجو وجود دارد:

جستارهای اطلاعاتی

این ها سرچ هایی هستند که در بالای قیف جای می گیرند و معمولا نتایج گسترده ای به بار می آورند. برای مثال، «استراتژی بازاریابی B2B».

جستارهای ناوبری

این ها سرچ هایی هستند که طی آن ها کاربری سعی دارد به صفحه مشخصی برسد. می تواند در جایگاه پایین تری در قیف فروش جای بگیرند. برای مثال، «نتایج داخلی» یا « قیمت گذاری نیروهای فروش».

جستارهای تبادلاتی

هنگامی که متوجه شوید این جستارهای جستجو در واقع چه چیزی هستند، می توانید آن ها را در نقشه قیف خریدتان جای گذاری کنید. از آن زمان می توانید شروع به تولید محتوا یا هدف گیری مخاطبانتان با تبلیغات مرتبطی کنید که مشخص می کند خریدارتان در کدام نقطه از چرخه خریدش قرار دارد. شما به مجموعه ای از محتواهای رأس قیف و انتهای قیف نیاز دارید تا پاسخی برای تمام انواع جستارهای جستجو باشد.

بیایید نگاهی به چهار نوع کلمات کلیدی هدف خریدار بیندازیم.

انواع مختلف کلمات کلمات کلیدی هدف خریدار

۱٫ کلمات کلیدی «همین حالا بخر»

این ها کلیدواژه هایی بدیهی هستند. اگر کاربری به دنبال «خرید فلان محصول» است، می توانیم فرض کنیم که او آماده و مصمم برای انجام سفارشی است. دنبال وبسایت های نقد و بررسی یا مطالب طویل وبلاگی درباره آن موضوع نمی گردد. به دنبال فروشنده ای است که محصول مورد نظرش را به او بفروشد.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، وقتی عبارت «خرید CRM» را در گوگل تایپ می کنید، انواع آگهی هایی از کمپانی های CRM را مشاهده می کنید. آن ها می دانند که این کلیدواژه ای با ارزش هدف خریداری بالا است، و مایل اند تا برای هدف گیری آن، پول خرج کنند. این ها همچنین به کلیدواژه های انتهای قیف نیز معروف اند، چرا که خریدار معمولا در انتهای مسیر قرار دارد.

۲٫ کلمات کلیدی «جستجوی محصول»

وقتی کسی به مشکلی برمی خورد و می داند که راه حلی احتمالی برای آن وجود دارد، از کلمات کلیدی جستجوی محصول استفاده می کند. «بهترین ابزارهای بازاریابی با ایمیل» یکی از نمونه های کلمات کلیدی محصول در عمل است.

عامل مهم دیگر این است که این کلیدواژه ها اصولا برای هدف گیری توسط آگهی های تبلیغاتی، گران قیمت اند و نتایج طبیعی برای رتبه بندی در گوگل، بسیار رقابتی هستند. اما ثمره این تلاش در دراز مدت خود را نشان خواهد داد، وقتی که برند شما جلو روی مشتریانی که در حال تحقیق درباره محصولات هستند، قرار می گیرد.

۳٫ کلمات کلیدی «اطلاعاتی»

برخلاف اینکه این کلیدواژه ها در اوایل قیف چرخه خریدار قرار دارند، اما در اتخاذ تصمیم نهایی نقش بسیار موثری دارند.

باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی استراتژیک جواب کلمات کلیدی اطلاعاتی تولید می کنید، از آن جایی که این زمان، زمان مناسبی است برای آن که خریدار احتمالی تان را قانع کنید که راه حل شما برای آن ها ایده آل است. اگر از راه حل های داده هدفی نظیر Internal Results استفاده می کنید، می توانید بفهمید که چه زمانی کسب و کارها کلمات کلیدی این چنینی را جستجو می کند و دنبال راه حلی شبیه به شما هستند.

۴٫ کلمات کلیدی کم ارزش

در نهایت ما کلمات کلیدی کم ارزش را داریم. یک نمونه از اینگونه کلمات کلیدی، واژه «رایگان» است. اگر کاربری در عبارت جستجویش این کلمه را به کار ببرد، احتمالا دست در جیب نخواهد کرد. اگر محصولات بی واسطه(DTC products) می فروشید یا فروشگاه اینترنتی ای را می چرخانید، این کلمات به کار شما نمی آیند؛ چرا که قرار نیست ارسال رایگان داشته باشید.

اما اگر کسب و کار فری میوم دارید، ممکن است همچنان بخواهید دنبال چنین کلیدواژه هایی بروید. تا زمانی که بتوانید کاربرهای رایگانتان را به خریدارانتان تبدیل کنید، کلمات کلیدی کم ارزش می توانند منبع ترافیک خوبی برای شما فراهم آورند. بر سر برخی از این کلمات حتی رقابت بسیار بالایی است، مخصوصا در زمینه های SaaS و IT. به عنوان این ها نتایج جستجوی عبارت «نرم افزار مدیریت پروژه رایگان»:

اگر کسب و کارتان فری میوم است، کلمات کلیدی کم ارزش همچنان به کارتان می آیند.

ذکر این نکته مهم است که اگر هیچ گونه امکانات رایگان قابل عرضه ای ندارید، دنبال کردن چنین عباراتی ریسکی است. همان طور که شما ممکن است همچنان وضعیت برخی از خریدارانتان را تغییر دهید، جستجوهای دیگر به دنبال راهکارهای رایگان می گردند و از سایت شما روی برمی گردانند.

چگونه کلمات کلیدی هدف خریدار را شناسایی کنیم؟

حال که شما می دانید که کلمات کلیدی هدف خریدار چه چیزهایی هستند، می خواهید مرتبط ترین کلیدواژه ها را به کسب و کارتان پیدا کنید. بیایید نگاهی به سه راه ساده برای شناخت کلمات کلیدی هدف خریدار بیندازیم.

۱٫ گوگل

می توانید با جستجویی در درباره جستارهای مرتبط با راهکار خودتان شروع کنید. عموما، کلمات کلیدی ای با ارزش هدف سفارش بالا، چنین آگهی تبلیغاتی به دنبال دارد و معمولا شامل یک دعوت-به-عمل مستقیم نظر «یک دوره رایگان» یا «همین حالا بخر» می شوند. همچنین می توانید به پایین صفحه اسکرول کنید و سرچ های مرتبط را ببینید.

با وجود اینکه این ها تنها پیشنهاد اند و شما همیشه پیشنهادهای مرتبط را پیدا نمی کنید، می تواند برای جستجوهایی با هدف خریدار با ارزش بسیار سودآور باشد و به تیم شما ایده های خوبی برای تولید محتوا بدهد.

۲٫ ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی (Ahrefs, سایت سمروش)

شما می توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی ای همچون یا استفاده کنید(بیشتر ابزارهای خوب، باید کارتان را راه بیندازند). به کمک این ابزارها، و طی پروسه آسانی، به سرعت می توانید لیستی از کلمات کلیدی هدف خرید با ارزش پیدا کنید. نحوه کار با Ahrefs به این شکل است:

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی ای همچون Ahrefs می توانند منابع اطلاعاتی ارزشمندی باشند.

مرحله اول: کلیدواژه ای را که محصولتان را به بهترین شکل توصیف می کند را در بخش Keyword Explorer قرار دهید.

مرحله دوم: به بخش “Having Same Terms” در نتایج نگاه کنید.

باید نتایج را فیلتر کنید تا مرتبط ترین جستارها را بیابید، اما باید سر انجام به کلماتی برسید که تیم بازاریابی تان بتواند آن ها را در کمپین بعدی جای دهد.

۳٫ نظرسنجی از مشتریان

وقتی که نقاط ضعف مشتری تان را از زبان خودش بشنوید، می توانید محتواهای مفید حول آن تولید کنید، که مشتری های احتمالی را در آینده به سمت وب سایتتان سوق دهد.

جمع بندی

منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع