ترفند های کلیدی در مورد پاپ آپ دار

سایت پاپ آپ دار زمانی می تواند مفید باشد که از پاپ آپ در آن استفاده مفید شده باشد. پاپ آپ ها از نظر خیلی از کاربران عناصری مزاحم محسوب می شوند، اما استفاده درست و به موقع از آنها نه تنها مزاحم کاربر نمی شود، بلکه می تواند تبلیغی کارآمد هم باشد. هر عنصر تبلیغاتی اگر در جای درستش مورد استفاده قرار گیرد، می تواند بیشترین اثرگذاری را بر روی مخاطب داشته باشد.

تعریفی از پاپ آپ

سایت پاپ آپ دار سایتی است که در آن پاپ آپ نقش یک عنصر تبلیغاتی را بازی می کند. پاپ آپ ها به طور معمول در صفحه ای جدا از صفحه اصلی باز می شوند. صفحه ای که حاوی پیام های تبلیغاتی است و به یک باره روی صفحه اصلی ظاهر می شود.

بازدید درست وب سایت

همین مسئله منجر می شود که توجه کاربر به آن جلب شود. تمام افرادی که وقت زیادی را پای وب سایت ها می گذرانند، با این صفحه ها آشنایی کامل دارند و بارها آنها را در طی باز و بسته کردن سایت ها دیده اند. گاهی حتی به نظرشان رسیده است که این پنجره ها مانع از بازدید درست وب سایت شده اند. اما گاهی همین صفحه ها توجه آنها را به خود جلب کرده اند.

برای این که بدانید پاپ آپ چیست دقت داشته باشید که به دلیل این که این صفحه ها ناگهانی ظاهر می شوند به آنها پاپ آپ گفته می شود و اسم خود تبلیغ را نمی توان پاپ آپ دانست. در فارسی به آنها صفحه های بینابینی یا ماژول فارسی یا مودال هم گفته می شود.

سایت پاپ آپ و ویژگی های صحیح آن

سایت پاپ آپ دار باید به درستی برنامه ریزی شده باشد تا منجر به فرار کاربر از داخل وب سایت نشود. بلکه باید بتواند او را به هر شکل در وب سایت نگه دارد. این تبلیغات به طور معمول اندازه استانداردی ندارند. گاهی به شکل صفحه ای کوچک در گوشه صفحه اصلی پیدا می شوند و گاهی هم تمام صفحه اصلی را می پوشانند و تمام آن را در بر می گیرند.

سایت پاپ آپ دار

شاید برای خواننده ای که در حال خواندن یک متن جالب است خیلی جالب تر باشد که با صفحه ای مواجه شود که مطلبی مرتبط با آن متن را در اختیارش قرار می دهد. این کار باید با وسواس انجام شود. زیرا ممکن است کاربر حتی از خیر خواندن همان مطلب اولیه هم بگذرد. اما اگر این کار با ظرافت انجام شده باشد، باعث می شود که کاربر پنجره جدید را ببیند و اطلاعات مفید آن را بردارد و بعد دوباره به ادامه خواندن متن اول بپردازد.

محتوای صفحه جدید

سایت پاپ آپ دار به همین سادگی می تواند جذابیت های بیشتری را برای کاربر فراهم کند. در واقع، این وب سایت می تواند هنرمندانه و به موقع با بک تبلیغ کاربر را از جست و جوهای بیشتر راحت کند و او را در زمان کمتر و با سرعت بیشتری به مقصد برساند. هر چه محتوای صفحه جدید با صفحه اصلی که کاربر در حال مطالعه آن است مرتبط تر باشد، برای کاربر دلچسب تر خواهد بود.

انواع سایت پاپ آپ دار

سایت پاپ آپ دار می تواند از انواع این تبلیغات بهره ببرد. این نوع تبلیغات داخل سایت ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد. هر یک از این تبلیغات برای پیام ها و پیشنهادهای خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از این پاپ ها در زمان ورود کاربر به وب سایت ظاهر می شود و ابراز وجود می کند. یعنی پیش از این که صفحه اصلی باز شود، کاربر با یک تبلیغ مواجه می شود که ممکن است برای او خوشایند نباشد. اما اگر حاوی یک پیشنهاد دست اول باشد ممکن است به ذائقه کاربر خوش بیاید و آن را بپذیرد. البته اگر از انتخاب خود مطمئن نیستید از این نوع پاپ آپ استفاده نکنید.

پیشنهادی هیجان

پاپ آپ می تواند در زمان خروج از سایت بر روی صفحه ظاهر شود و برای کاربر ایجاد غافلگیری کند. این پاپ ها شباهت زیادی با ورودی ها دارند. سایت پاپ آپ دار که از این نوع به درستی استفاده کرده باشد می تواند آنقدر قدرتمند باشد که کاربر را از خارج شدن از وب سایت منصرف کند. این پاپ آپ می تواند حاوی پیشنهادی هیجان انگیز و منحصر به فرد برای کاربر باشد که نتواند دست رد به سینه آن بزند.

صاحب پاپ آپ

پاپ ها می توانند کلیکی هم باشند. پیش از این که کاربر به صفحه اصلی وب سایت مورد نظر وارد شود، یک صفحه برای او باز می شود که می تواند انتخاب کند آن را باز کند یا ببندد. گزینه ای که حاوی دادن اختیار به کاربر باشد می تواند برای صاحب پاپ آپ با ریسک همراه شود.

زیرا ممکن است در همان ابتدای کار بسته شود. اما در صورتی که طراحی به درستی انجام گرفته باشد می تواند برای کاربر وسوسه برانگیز باشد تا آن را باز کند. زیرا کاربر علاقه اش را پیش از این درباره این موضوع نشان داده است و می توان از این مسئله نهایت استفاده را با یک پاپ آپ درست کرد.

سکرول پاپ آپ

در سایت پاپ آپ دار می توان از اسکرول پاپ آپ هم استفاده کرد. یعنی در واقع این زمانی برای کاربر باز می شود که در سایت اسکرول می کند. یعنی قصد دارد در وب سایت بماند و مطالعه مطلب را ادامه دهد. صاحب سایت می تواند معین کند که صفحه جدید در کدام قسمت باز شود. گاهی حتی می توان به کاربر اجازه داد مطلب را تا انتها بخواند و بعد برای او یک پیشنهاد فوق العاده را رو کرد.

انتخاب زمان برای ظهور پاپ آپ دار

سایت پاپ آپ دار می تواند مبتنی بر زمان باشد. یعنی می تواند کاری بکند که کاربر وقت بیشتری را در وب سایت مورد نظرش بگذراند. این که بعد از چند دهم ثانیه پاپ آپ برای کاربر باز شود می تواند با کمی تأمل مشخص شود و از روی نرخ تبدیل ها به دست خواهد آمد. برخی آمارها نشان داده اند که باز شدن صفحه پاپ آپ برای یک وبلاگ می تواند در ۳۰ ثانیه ابتدایی باشد و در یک صفحه محصول می تواند در ۶۰ ثانیه ابتدایی اتفاق بیفتد.

ادامه مقاله در سایت منبع