کلافه نشوید ! آموزش خلاصه ولی کامل Google answer box که باید بدانید

جعبه پاسخ گوگل (Google Answer Box) چیست؟ چرا اهمیت داره؟ آیا می دونین متوسط زمان جستجوی گوگل فقط زیر یک دقیقه است؟

افراد سریعاً آنچه رو که نیاز دارن، پیدا می کنن.

بنابراین اگه می خواهید این مشتری ها را بگیرین، باید در بالاترین رتبه بازی خود و نتایج جستجو باشین.

ویژگی هایی مانند جعبه پاسخ گوگل، پاسخ ها رو سریع ارائه میده، بنابراین مهم ترین نکته اینه که سعی کنین برای این موقعیت به عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی موتور جستجو یا سئو رتبه بندی کنین.

بهره وری-بهینه سازی

با این وجود جعبه پاسخ Google چیست؟ چرا مهم است؟ چگونه می تونین سایت خود رو برای آن بهینه سازی کنین؟ من در این پست از سئوروز به این سؤالات پاسخ خواهم داد.

جعبه پاسخ گوگل (Google Answer Box) چیست؟

جعبه پاسخ گوگل کادری است که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر میشه.

جعبه پاسخ که به عنوان اسنیپت ویژه یا “موقعیت ۰” نیز شناخته میشه، با استفاده از محتوای سایت مورد نظر، پاسخ مختصری به درخواست کاربر ارائه میده.

جعبه های پاسخ گوگل می تونن شامل متن، تصاویر، فیلم ها، لیست ها و جداول باشن.

اسنیپت ویژه موقعیتی است که همه مشاغل برای رسیدن به آن تلاش می کنن، زیرا جستجوگران ابتدا شرکت خود رو می بینن.

چرا Google جعبه پاسخ گوگل داره؟

Google جعبه های پاسخ گوگل رو برای ارائه سریع پاسخ بدون اینکه کسی برای پیدا کردن اطلاعات کلیک کنه، ایجاد کرده است.

پاسخ های مستقیم Google با انتقال Google از یک موتور جستجو به یک موتور پاسخ هماهنگ است.

چرا جعبه پاسخ گوگل برای تجارت ما مهم است؟

وقتی به پاسخ های مستقیم Google نگاه می کنین، احتمالاً تعجب می کنین که چرا این جعبه برای تجارت شما اهمیت داره.

 

۱: شما پیش از همه در نتایج ارگانیک یا طبیعی ظاهر میشین

یکی از مهم ترین دلایل بهینه سازی برای جعبه پاسخ Google اینه که ابتدا در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر میشین.

هنگامی که کاربر جستجو می کنه، قبل از بقیه لیست های ارگانیک، جعبه پاسخ Google رو می بینه (درصورت وجود این مورد).

این رو باید در نظر داشته باشین، زیرا اسنیپت های برجسته ۸٪ کلیک رو از نتیجه ارگانیک زیر آن می گیرن.

چون این نتیجه در بالا ظاهر میشه، افراد بیشتری روی آن کلیک می کنن.

جعبه پاسخ Google برای کسب و کار شما مهمه، زیرا شما ابتدا ظاهر میشین و باعث میشه افراد بیشتر روی وب سایت شما کلیک کنن.

۲: برند شما بیشتر در معرض دید قرار می گیره

وقتی در کادر پاسخ Google ظاهر میشین، در معرض قرار گیری برند رو برای تجارت خود افزایش میدین.

افراد بیشتری برند شما رو می بینن، زیرا شما در بالای نتایج جستجو ظاهر میشین.

حتی اگه قبل از ورود به هر سایتی جستجو کنن و پاسخ اسنیپت ویژه رو بخونن، بازهم برند شما در معرض دید قرار می گیره.

آن ها منبع اطلاعات رو خواهند دید و می دونن که از شرکت شما آمده است.

نود و پنج درصد از ترافیک جستجو به صفحه اول نتایج میره.

بنابراین، اگه در بالای آن نتایج قرار بگیرین، احتمال اینکه افراد کسب و کار شما رو ببینن و روی لینک صفحه شما کلیک کنن، بیشتر خواهد بود، که این باعث افزایش میزان مواجهه با برند شما میشه.

۳: می تونین در رقابت شدید دنیای مجازی، پیش از همه “از خط پایان” عبور کنین

هنگامی که در اسنیپت ویژه ظاهر میشین، قبل از رقبای خود از خط پایان عبور می کنین.

اگه مطالب مختصری بنویسین که به سرعت به سؤال جستجو پاسخ بده، شانس بیشتری برای حضور در اسنیپت ویژه دارین.

بنابراین، اگه اطلاعات شما مختصر و بهتر باشه، می تونین اسنیپت ویژه رو نسبت به رقبای خود برنده بشین.

این فرآیند به شما امکان میده از رقبا جلوتر باشین، به خصوص اگه سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالایی نداشته باشه.

همانطور که مشاهده می کنین، اسنیپت ویژه به شما امکان میده رقبای خود رو دور بزنین تا جستجوگران ابتدا شما رو ببینن.

تکامل جعبه پاسخ گوگل

جعبه پاسخ در واقع از سال ۲۰۱۳ وجود داشته. با این حال، از زمان تکامل جستجوی صوتی و تلفن همراه، این پاسخ های سریع اسنپ شات در محبوبیت عظیمی فرو رفتن.

انواع جعبه های پاسخ گوگل

جعبه های پاسخ به سه نوع اصلی تقسیم میشن:

  • پاراگراف ها

  • فهرست ها

  • جداول

همانطور که مشاهده می کنین، محدودیتی برای درخواست ها وجود نداره که بتوان با یک جعبه پاسخ به آن ها پاسخ داد.

بالاخره گوگل استاد تجربه کاربری است و می دونه که وقتی می خواهیم معنای زندگی رو بفهمیم، دنیا رو تصاحب کنیم یا یک لوله خوب قرمز رنگ پیدا کنیم، سریعاً به پاسخ نیاز داریم.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

از سه نوع بالا، جعبه های پاسخ پاراگراف محبوب ترین نوع هستن ۸۱ درصد از همه جعبه های پاسخ به این فرم ارائه میشن.

استراتژی جعبه پاسخ گوگل: نحوه بهینه سازی موقعیت ۰

آیا شما آماده شروع ایجاد یک استراتژی جعبه پاسخ گوگل هستین که به شما کمک کنه تا برای اسنیپت ویژه رتبه بندی بشین؟

اگرچه نمی تونین تضمین کنین که این بهینه سازی ها موقعیت بالاتری رو حفظ می کنند، اما می تونین با استفاده از آن ها شانس حضور در موقعیت ۰ رو افزایش بدین.

هفت روش بهینه سازی برای جعبه پاسخ Google 

۱: پاسخ های مختصر ارائه بدین

اگه می خواهید برای کادر پاسخ گوگل بهینه سازی بشین، به طور خلاصه به سؤالات کاربر پاسخ بدین.

به عنوان مثال، شما مطلبی در مورد نحوه تعیین نمره اعتبار خوب نوشتین.

و می خواهید برای اسنیپت ویژه رتبه بندی بشین. شما مطالب خود رو با بخشی تحت عنوان “نمره اعتبار خوب چیست؟” شروع می کنین.

فکر می کنین کدام مثال به عنوان اسنیپت ویژه دارای رتبه بندی بیشتری است؟

مثال: نمره اعتبار خوب بسته به مقیاس های مختلف متفاوت است.

برخی از مقیاس ها میگن نمره ای مانند ۶۰۰ منصفانه است، در حالی که دیگران آن رو به عنوان نمره بد طبقه بندی می کنن.

دامنه ها متفاوت خواهد بود، اما اگه یک برنامه اعتباری مانند Credit Karma داشته باشین، می تونین نمره ای از این دست رو بد یا منصفانه ارزیابی کنین.

بنابراین، اگه نمره اعتباری شما از ۳۰۰-۶۲۹ است، خیلی خوب نیست.

باز هم، شما باید مقیاس مورد استفاده خود رو بررسی کنین، اما … 

اگه می خواهید در کادر پاسخ Google ظاهر بشین، باید به سؤالات مهم پاسخ بدین یا اطلاعات مربوط به یک موضوع رو تا حد ممکن خلاصه کنین.

محتوای خود رو طولانی نکنین یا برای همیشه به جواب سوال بپردازین، بهتره به طور کامل به سؤال پاسخ داده و بعداً آن اطلاعات رو گسترش بدین.

۲: محتوای با کیفیت بالا و فرم طولانی ایجاد کنین

راه دیگه ای برای حضور در بخش جعبه پاسخ های مستقیم Google ایجاد محتوای با کیفیت بالا و فرم طولانی است.

اگه می خواهید فرصتی برای حضور در اسنیپت های ویژه تری داشته باشین، باید اطلاعات عمیقی رو به مخاطبان خود تحویل بدین.

برای اکثر نتایج جستجو که جعبه پاسخ Google ارائه میده، صفحه موجود در کادر به صفحه محتوای با کیفیت بالا و تحقیق شده برمی گرده.

هنگامی که کاربران جستجو می کنن، بیشتر آن ها به دنبال اطلاعات هستن.

در صورت ایجاد محتوا، می تونین تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد یک موضوع رو در اختیار آن ها قرار بدین.

علاوه بر این، اطلاعات شما می تونه به شما کمک کنه وارد جعبه پاسخ گوگل بشین.

اما نباید به خاطر جعبه پاسخ گوگل محتوا ایجاد کنین.

شما باید محتوای عمیقی بنویسین که تمام اطلاعات مورد نیاز مخاطبان رو فراهم کنه.

این محتوا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشه و مخاطبان شما برای یافتن پاسخ نیازی به ادامه جستجو در دیگر سایت ها نداشته باشن.

اگه محتوای با کیفیت و فرم طولانی ایجاد کنین، در را برای تجارت خود در چندین اسنیپت ویژه باز می کنین.

شما می تونین مخاطبان بیشتری داشته باشین و بازدید بیشتری رو به سایت خود هدایت کنین.

با سرمایه گذاری در محتوای با کیفیت و آموزنده، فرصت های بیشتری رو برای نمایش در اسنیپت های ویژه ایجاد خواهید کرد.

۳: رقابت خود رو مرور کنین

اگه در زمینه بهینه سازی برای جعبه پاسخ Google تازه وارد هستین، می تونین برای الهام گرفتن به رقبای خود نگاه کنین.

اگه در حال نوشتن بخشی از محتوا در مورد “بهترین راه های تمیز کردن خانه خود” هستینف با جستجوی اینکه آیا کسی قبلاً در کادر پاسخ گوگل برای آن سؤال نشان داده شده است، می فهمین چگونه می تونین به طور بالقوه برای اسنیپت ویژه رتبه بندی بشین.

در این مثال، Nationwide در لیست برجسته با لیستی از نکات نظافت منزل ظاهر میشه.

وقتی روی صفحه کلیک و آن رو مشاهده می کنین، می بینین که کل صفحه لیستی از نکات است و Google فقط اعداد و عناوین رو از صفحه بیرون کشیده تا پاسخی مختصر ایجاد کنه.

بر اساس این اطلاعات، ممکنه فکر کنین که ایجاد یک لیست شماره دار بهترین گزینه است.

با مشاهده رقبای خود، ایده بهتری خواهید یافت که چگونه می تونین برای کادر پاسخ Google رتبه بندی بشین.

ایده

۴: ساختار محتوای خود رو در نظر بگیرین

همانطور که در حال بررسی رتبه بندی رقبای خود برای جعبه پاسخ گوگل هستین، خواهید دید که قالب های متعددی در موقعیت ۰ ظاهر میشن.

اگه می خواهید یک استراتژی جعبه پاسخ گوگل موفق داشته باشین، باید استفاده از انواع قالب های محتوا رو در نظر بگیرین.

برخی از رایج ترین ویژگی های جعبه پاسخ گوگل شامل موارد زیر است:

  • متن ساده
  • لیست های بالت دار
  • جداول
  • لیست های مرتب شده

افزودن عناصری مانند لیست های بالت دار و لیست های مرتب شده می تونه به شما کمک کنه شانس بیشتری برای حضور در جعبه پاسخ گوگل داشته باشین.

نوع عنصر به نوع سؤال بستگی داره. به عنوان مثال، بیایید این پرسش رو جستجو کنیم “بهترین غذای سگ کدام است؟”

برای این درخواست جستجو، جعبه پاسخ Google لیستی از بهترین غذاهای خشک سگ رو ایجاد می کنه.

این قالب با سؤال متناسب است زیرا اکثر مردم انتظار دارن لیستی از بهترین غذاهای سگ رو مشاهده کنن، زیرا تهیه یک غذای خاص سگ به عنوان بهترین غذا مشکل است.

با یک پرسش دیگه، “چرا سگ من علف می خوره”، اسنیپت ویژه متفاوت ظاهر میشه.

این اسنیپت ویژه به جای لیست بالت دار، به جستجوی کاربر با متن ساده پاسخ میده.

قالب جعبه پاسخ گوگل به پرسش بستگی داره.

قبل از سئو سایت خود برای یک اسنیپت ویژه، نتایج جستجو و قالب اسنیپت ویژه رو بررسی کنین.

سئو سایت

در هر صورت، قرار دادن این عناصر در محتوا می تونه به خوانندگان کمک کنه محتوای شما رو به طور سطحی بخونن و احتمال حضور شما در اسنیپت های ویژه رو افزایش بدن.

بنابراین، هنگام نوشتن محتوا، مکان هایی رو در نظر بگیرین که می تونین برای نمایش بهتر اطلاعات، یک لیست یا جدول بالت دار اضافه کنین.

۵: صفحه سؤالات متداول ایجاد کنین

همانطور که استراتژی جعبه پاسخ گوگل خود رو بهینه می کنین، یک صفحه سؤالات متداول رو در نظر بگیرین.

اگه سؤالات متداولی در مورد موضوعی در صنعت شما وجود داره، می تونین یک صفحه سؤالات متداول ایجاد کنین تا تمام اطلاعات مورد نیاز کاربران درباره یک موضوع رو در اختیار کاربران قرار بده.

صفحات سؤالات متداول می تونن به شما کمک کنن در اسنیپت های ویژه تری ظاهر بشین، زیرا آن ها مستقیماً به سؤالات پاسخ میدن.

این صفحات به سرعت به سؤالات پاسخ میدن، بنابراین پاسخ ها رو از قبل مختصر بنویسین.

۶: کلمات کلیدی رو با صفحات خود ادغام کنین

هنگامی که می خواهید سایت خود رو برای جعبه پاسخ Google بهینه سازی کنین، فراموش نکنین که برای کمک به رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجو، هنوز باید بهترین روش های سئو رو دنبال کنین.

یکی از این بهترین روش ها ادغام کلمات کلیدی است.

اگه می خواهید برای یک جستجوی خاص رتبه بندی بشین، کلمات کلیدی رو در صفحه خود ادغام کنین.

استفاده از کلمات کلیدی برای اسنیپت ویژه نیز ضروری است، زیرا به Google کمک می کنه تا ارتباط رو تعیین کنه.

۷: صفحه خود رو برای جستجوی صوتی بهینه کنین

وقتی صفحه خود رو برای جعبه پاسخ Google بهینه سازی می کنین، جستجوی صوتی رو فراموش نکنین.

با ایجاد دستگاه هایی مانند Google Home و آمازون Echo، جستجوی صوتی رایج تر میشه.

هر ماه بیش از یک میلیارد جستجوی صوتی اتفاق می افته. بنابراین، جستجوی صوتی چه ارتباطی با جعبه پاسخ گوگل داره؟

خوب، وقتی کاربران جستجوهای صوتی انجام میدن، Google اطلاعات رو از جعبه پاسخ Google بیرون می کشه (اگه در نتایج جستجو وجود داشته باشه).

حداقل ۵۰٪ جستجوها برای انتقال اطلاعات به جستجوگرهای صوتی به اسنیپت های ویژه متکی هستن.

بنابراین، اگه می خواهید برای اسنیپت های ویژه رتبه بندی بشین، باید اطمینان حاصل کنین که برای جستجوهای صوتی نیز بهینه هستین.

می تونین بوسیله موارد زیر برای جستجوهای صوتی بهینه سازی بشین:

این پست چقدر مفید بود؟

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

محتوای کامل در سایت منبع

آیا می خواهید مقالاتتان در باکس های پاسخ گوگل ظاهر شود؟ باکس های پاسخ، راهکار گوگل برای پاسخ مستقیم به سؤالات در صفحه ی نتایج جستجو می باشد. در این مقاله نحوه ی ظاهر شدن در باکس های پاسخ گوگل را برای کاربران وردپرس شرح خواهیم داد.

آنچه خواهید خواند:

Google Answer Boxes یا باکس پاسخ گوگل چیست؟

باکس پاسخ گوگل بخشی از دانش گوگل است. در واقع الگوریتمی است که سعی دارد سؤالات کاربر را دقیقاً در صفحه ی جستجو پاسخ دهد.

این الگوریتم با استفاده از افزونه های چرخشی، باکس های جانبی، لیست ها، جدول ها و باکس های پاسخ، مرتبط ترین و مناسب ترین اطلاعات را بالای صفحه ی پاسخ نمایش می دهد. این اطلاعات از منابع مختلفی جمع آوری شده و الگوریتم است که تصمیم می گیرد کدام نتایج باید در باکس پاسخ نمایش داده شود.

بر اساس تحقیقی که توسط رتبه بندی پیشرفته ی وب (Advanced Web Ranking) انجام شده، نرخ کلیک (CTR) باکس های پاسخ تقریباً برابر با ۳۲٫۳ درصد است. همین رقم هم سبب می شود که باکس های پاسخ برای استراتژی سئوی وردپرس شما به شدت حائز اهمیت باشند.

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

چگونه گوگل اطلاعات را در باکس پاسخ نمایش می دهد؟

در چنین مواردی، اگر کاربران اطلاعات دقیق و مورد نیاز خود را دریافت کنند، می توانند به کار خود ادامه دهند و به جستجوی مطالب دیگری بپردازند. نتیجه ی بسیاری از این جستجوها، ممکن است بالا آمدن تنها یک باکس جانبی از معتبرترین منابع اطلاعاتی وب، هم چون ویکی پدیا باشد.

از طرفی دیگر، ممکن است این چنین به نظر برسد که گوگل سعی دارد تمام ترافیک شما را به خود اختصاص دهد. با این وجود، همه ی کاربران به دنبال آن اطلاعاتی که گراف دانش گوگل ارائه می دهد، نیستند.

اگرکلمات کلیدی ای که کاربر برای جستجو از آن ها استفاده می کند، نیاز به پاسخی متفکرانه و بر پایه ی تحقیقات داشته باشد، در این صورت گوگل برای یافتن پاسخ مناسب به منابع دیگر احتیاج پیدا می کند.

چنان چه وب سایت شما جزء ۱۰ نتیجه ی برتر برای کلمه ی کلیدی ای که مورد جستجو قرار می گیرد، باشد، فاصله ی چندانی با ظاهر شدن در باکس پاسخ گوگل ندارید.

چگونه صفحات خود را در باکس پاسخ گوگل ظاهر کنید؟

نتایج باکس پاسخ گوگل اغلب اوقات تغییر می کند و شما می توانید به سادگی و تنها با بهبود محتوای خود، به عنوان بهترین و مناسب ترین پاسخ، در این باکس ظاهر شوید.

بیایید به برخی از مراحل بهینه سازی محتوا که می توانید انجام دهید تا در باکس پاسخ ظاهر شوید، نگاهی بیاندازیم.

پاسخ های کوتاه و مفید را به محتوای خود اضافه کنید

هدف باکس پاسخ، ارائه ی پاسخ هایی سریع است. از این مطلب اطمینان حاصل کنید که تا جایی که ممکن است پاسخ سؤالات را در همان خطوط ابتدایی مقاله ی خود گنجانده اید.

ناگفته نماند که باید پاسخ هایی کوتاه، مختصر و قابل درک ارائه دهید.

هم چنین استفاده از کلمات کلیدی در قالب سؤالی که با پاسخی کوتاه همراه است، می تواند مؤثر باشد.

توضیحات متای (فرا توضیحات) صفحه ی خود را بهینه سازی کنید

توضیحات متا توضیح مختصری درباره ی محتوای صفحه ی شماست. این توضیحات به قسمتاز HTML سایت شما اضافه می شود. می توانید توضیحات متا را به وسیله ی افزونه سئوی وردپرس، هم چون افزونه Yaost سئو یا افزونه All in One سئو، به مقاله ی خود اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که توضیحات متای شما کلمات کلیدی هدف شما را دربر داشته باشد. هم چنین این متا توضیحات باید شرح دهد که آن صفحه ی به خصوص، چه سؤالات و مقالاتی را پاسخ خواهد داد.

برای مثال، مقاله ی ما پیرامون ابزارها و افزونه های سئوی وردپرس است، در نتیجه می توانیم از توضیح متای زیر استفاده کنیم:

“آیا به دنبال بهترین ابزارها و افزونه های وردپرس برای ارتقاء سئوی خود هستید؟ به فهرست ۹ گانه ی ما که شامل بهترین ابزارها و افزونه های سئوی وردپرس است، نگاهی بیاندازید.”

ارتقا

در تصویر پایین می بینید که این متا توضیح در باکس پاسخ چگونه ظاهر می شود.

استفاده از فهرست ها، جدول ها و جدول محتویات

کاربران شیفته ی محتوایی هیستند که به طور منظم قالب بندی (فرمت) شده باشد، چراکه به آن ها کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن به آن چه که می خواهند، دست یابند. به همین علت است که وب سایت هایی هم چون list25 بسیار محبوب هستند. این سایت محتوایی آموزنده و مفید را در یک فرمت عددی که استفاده و به اشتراک گذاری آن آسان است، ارائه می دهد.

گوگل این مسئله را به خوبی درک می کند و تمایل دارد وب سایت هایی را که از محتوای قالب بندی شده استفاده می کنند، در رأس باکس پاسخ خود نشان دهد، زیرا استفاده از آن ها برای کاربران ساده تر است.

مواردی که نتیجه ی جستجو را کاربردی تری می کند، از این قرار است:

  • صفحاتی که از جدول برای لیست کردن آیتم ها استفاده می کنند.
  • مقالاتی که از دستورالعمل های گام به گام استفاده می کنند.
  • لیست های برتری که تنها آیتم ها را لیست می کنند.
  • مقالات طویلی که از جدول محتویات استفاده می کنند.
  • و …

البته این بدان معنا نیست که همواره باید از یکی از این فرمت ها برای نوشتن مقالات خود استفاده کنید. با این حال، اگر استفاده از چنین فرمت هایی به کاربرانتان کمک می کند تا سریع تر به اطلاعات مورد نظرشان دست یابند، بهتر است از آن ها استفاده کنید.

بهینه سازی محتوا با تصمیم هایی مبتنی بر داده

داده مهم ترین چیزی است که برای استراتژی محتوای کارآمد به آن نیاز دارید. این جاست که Google آنالیتیکس (آنالیز گوگل) وارد صحنه می شود. Google آنالیتیکس به شما کمک می کند تا نیازهای مخاطب خود را درک کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

برای ردیابی خواسته های کاربر در وردپرس به افزونه MonsterInsights نیاز پیدا خواهید کرد. این افزونه، بهترین افزونه ی Google آنالیتیکس در بازار است که به شما کمک می کند تا بفهمید کاربران شما اهل کجا هستند و هنگامی که در فضای سایت شما هستند، چه کاری انجام می دهند.

این آمارها یک تصویر واضح از آن چه که در حال حاضر در وب سایت شما رخ می دهد، ارائه می دهد. با توجه به این آمارها می توانید وب سایت خود را گسترش دهید و تصمیم های آگاهانه ای برای داشتن یک سئوی بهتر بگیرید.

دنبال کردن بهترین شیوه های سئو

جدای از پاسخ دادن به سؤالات کاربران، باید از این مطلب نیز اطمینان حاصل کنید که گوگل می تواند صفحه ی شما را پیدا کند و آن را بدون هیچ مشکلی تشخیص دهد. این بدان معناست که هم چنان به بهینه-سازی پست هایتان برای سئو نیاز دارید.

  • کلمات کلیدی خود را در عنوان سئو، توضیحات و کلمات کلیدی بگنجانید.
  • کلمات کلیدی مد نظر خود را در محتوا و عناوین فرعی مقاله ی خود قرار دهید.
  • از دسته بندی ها و تگ ها به نحو احسن استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای کافی برای پوشش دادن موضوع انتخابی دارید.
  • به استفاده از لینک دهی داخلی عادت کنید و به پست ها و صفحات دیگر لینک دهی دهید.
  • به تصاویر موجود در مقاله تگ های alt و title را اضافه کنید.

آیا باکس پاسخ گوگل ارزش امتحان کردن را دارد؟

صد البته که ارزشش را دارد. همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم، نرخ کلیک برای نتایج باکس پاسخ رقم بالایی است. با توجه به موضوع و محتوای شما، این رقم ممکن است به ۵۱٫۲ درصد هم برسد.

با این وجود توصیه نمی کنیم بیش از حد به آن فکر کنید. هدف باکس های پاسخ، کمک به کاربران برای پیدا کردن هرچه سریع تر اطلاعات می باشد. اگر از طریق محتوای مفید و آموزنده بر روی پاسخ دهی به سؤالات تمرکز کنید، آن موقع نتایج جستجو ارتقاء خواهند یافت.

ویژگی های جستجوی گوگل همواره در حال تغییر است. هیچ میان بری وجود ندارد که به شما کمک کند تا همیشه پیروز صحنه باشید. اگر بتوانید وب سایتی بسازید که منبعی معتبر، قابل اعتماد و حاوی اطلاعات مفید و ارزشمند باشد، به شما کمک خواهد کرد تا در بلند مدت برنده باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نحوه ی ظاهر شدن در باکس پاسخ گوگل را آموخته باشید. شاید خالی از لطف نباشد که به لیست افزونه های مهم وردپرس نگاهی بیاندازید، این افزونه ها به شما کمک خواهند کرد تا وب سایتتان را یک پله ارتقا دهید.

طراح و برنامه نویس وب هستم. عضو تیم آریا وردپرس، نزدیک به ۳ سال هست که با وردپرس آشنا شدم و سعی می کنم مقالات مفید و ارزشمندی را برای شما عزیزان در آریا وردپرس منتشر کنم.

ادامه مقاله در سایت منبع

به طور دقیق، گوگل ۱۹/ ۹۲ درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد. متخصصان سئو دائماً در تلاش هستند که محتوای خود را با سؤال های جستجو شده ای که پاسخ داده شده اند، مطابقت دهند تا اقدام به بهینه سازی محتوا کنند؛ اما چگونه این عملکرد در طول زمان تغییر کرده است؟

در حالی که می توان مطالب زیادی در این زمینه نوشت، اما به طور کلی عقیده بر این است که سؤال های جستجو شده طولانی تر، خاص تر و محاوره ای شده اند. در بسیاری از موارد، بخشی از این تغییرات را می توان به افزایش جستجوی صوتی مرتبط ساخت. در بسیاری از موارد ما شاهد افزایش اهمیت بهینه سازی محتوا از طریق سؤالها و کلمات کلیدی مرتبط از لحاظ معنایی هستیم؛ بنابراین وقتی درگیر سئو هستید، بهترین استراتژی ها چیست؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تأثیر بهینه سازی محتوا با پرسش ها و جستجوی معنایی (semantic search)

از زمان به روز رسانی Google Hummingbird در سال ۲۰۱۳، گوگل در مسیر ارائه نتایج جستجو، تخصصی‏تر و مفیدتر عمل کرده است. آیا می دانید وقتی یک سؤال مبهم را وارد گوگل می کنید چگونه این موتور جستجو دقیقاً همان چیزی را که می خواهید، درک می‏کند؟ این حالت جستجوی معنایی (semantic search) نام دارد. یک بعد مهم قابلیت جستجوی معنایی گوگل این است که مفاهیم و مقاله های موجود در پرسش ها را بر اساس سؤال مشخص کند.

هنگامی که شخصی سؤالی را در گوگل وارد می کند (چه به صورت نوشتاری و چه به صورت صوتی) قابلیت های جستجوی معنایی می توانند از طریق چهار فاکتور اصلی منظور و هدف کاربر را درک کند:

  • متن کاربر

  • پردازش زبان طبیعی (NLP)

  • مسیر متن پرسش

  • شناسایی مقاله

اما گوگل به چه نوع سؤالاتی پاسخ می دهد؟ برای ورود به جستجوی معنایی، گوگل گام های زیادی را در جهت ارائه قابلیت های تقریباً بی عیب و نقص هنگام پاسخ به بسیاری از سؤالات برداشته است. این گسترش قابلیت ها عمدتاً به دلیل توسعه تحولات در هوش مصنوعی، جستجوی صوتی، اسکیما (Schema)، NLP و غیره است. گوگل به طور کلی به سه نوع سؤال پاسخ می دهد که این پاسخ ها فقط از طریق لینک های سایت های دارای پاسخ ارائه می شوند.

  • پاسخ های مستقیم

  • پاسخ های کوتاه

  • پاسخ های طولانی

این پاسخ ها معمولاً بخش برگزیده کوتاه از یک صفحه وب (featured snippet) هستند که در نتایج جستجو ظاهر می شوند. در ادامه انواع لینک های پاسخ های سوالها را بررسی می‏کنیم.

پاسخ مستقیم

سؤالات با پاسخ مستقیم معمولاً با چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی، بهترین، برترین و گاهی اوقات با چرا شروع می شوند. این نوع سؤالات معمولاً منجر به ارائه پاسخ های سریع می شوند و اغلب با پرسش های صوتی لینک می خورند.

پاسخ کوتاه

سؤالات با پاسخ کوتاه عموماً با کلماتی مانند چرا و آیا می توان، شروع می شوند؛ اما با توجه به متن، می توانند با چه چیزی، کجا، چه کسی و غیره نیز مطرح شوند. پاسخ این نوع سؤالات را می توان به طور کلی در یک پاراگراف پاسخ داد که در بخش برگزیده نشان داده می شوند.

مثال دیگری که می‏توان در مورد پاسخ کوتاه بیان کرد این است:

سؤال این است ‘آیا ماهی می تواند درد را احساس کند؟’

همانطور که می بینید، گوگل یک پاسخ ۴ الی ۵ خطی ارائه کرده می دهد که برگرفته از محتواهایی که معتبرترین پاسخ ها را ارائه می دهند، است.

پاسخ طولانی

سؤالات با پاسخ طولانی معمولاً بیشتر به قسمت های روش ها و فرایندهای محتوا که تاکنون استفاده نشده اند، وارد می شوند. به طور معمول، این پاسخ های طولانی برای پرسش هایی هستند با چگونه و چرا شروع می شوند.

از نمونه های متداول بخش پاسخ طولانی می توان به نحوه راهنمای دستورالعمل ها، دستورالعمل ها، روتین ورزش خارج از خانه و غیره اشاره کرد. اما شما می خواهید کدام نوع پاسخ را ارائه دهید؟

همه می خواهند محتوای خود را با افتخار در بخش برگزیده (جایی برجسته در صفحه ۱) قرار دهند. با توجه اشکال و فرم های بسیار زیاد این باکس در بخش جستجوهای گوگل، می‏توان گفت مزایای بالقوه آن نیز بسیار قابل توجه است و به بهینه سازی محتوا کمک زیادی می‏شود.

برای اینکه در Google Answer Box قرار بگیرید، ابتدا باید یک ایده قوی و جذاب داشته باشید تا مشخص شود کدام نوع پاسخ توسط بخش خاصی از محتوای شما ارائه می‏شود و کدام کلمات کلیدی را باید در آن بخش محتوا بگنجانید. به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین تایر به تازگی مقاله ای در مورد کلمه کلیدی ‘بهترین برندهای تایر ‘ منتشر کرده است. این محتوا برای پاسخ به پرسش ‘بهترین برندهای تایر کدامند؟’ منتشر شده است. اگر برای این سؤال به بخش ویژه نگاه کنید، لیستی از برندهای تایر را مشاهده می کنید که در محتوا با تگ های H2 مشخص شده است. این محتوا علاوه بر ایجاد ترافیک، امکان خرید واقعی محصولات را برای کاربر فراهم می کند. بنابراین بهینه سازی محتوا به درستی انجام شده است.

با ارائه هر بخش خاص از محتوایی که ایجاد کرده اید، باید بپرسید ‘این محتوا به چه نوع سؤالاتی پاسخ می دهد؟’ این سؤال باید بخشی جدایی ناپذیر از تدوین طرح کلی ایجاد محتوا و همچنین چگونگی کاربرد آن برای رسیدن به یک هدف بزرگ تر (مانند ایجاد تبدیل) باشد.

نحوه تعیین سؤالات و کلمات کلیدی ترند برای بهینه سازی محتوا

در فرآیند تشخیص پاسخ یا پاسخ های ایده آل برای بهینه سازی محتوای خود، باید سؤالات ترند مطرح شده و میزان جستجوی آن ها را مشخص کنید. یکی از ابزارهایی که می توانید استفاده کنید، بخش Ahrefs Questions در Explorer keyword است. با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی خود، می توانید یک لیست بزرگ از سؤالات مرتبط دریافت کنید تا هنگام ایجاد محتوا از آن ها ایده بگیرید.

در یک سناریوی فرضی، فرض کنید شما در حال ایجاد یک محتوا برای یک نرم افزار CRM هستید. ابتدا باید سؤالات مربوط به کلمه کلیدی ‘نرم افزار ‘CRM را بررسی کنید. با توجه به عبارتی که جستجو کردید، انواع سؤالات برای فرمت بندی یک محتوا به شما نشان داده خواهند شد.

اکنون که سؤال شما مطرح شد، کلمات کلیدی را که برای پاسخ به این سؤال در نظر گرفته اید، بررسی کنید. برای بررسی کلمات، در نظر بگیرید که کاربر که در ابتدای سفر خریدار قرار دارد.

اگر کسی بخواهد در مورد نرم افزار CRM و کارهایی که با این نرم افزار انجام می‏شود، بیشتر بیاموزد، چه کلمات و عبارات کلیدی مهمی، برای جستجو کاربردی هستند

براساس تحقیقات در مورد کلمه کلیدی بالا، این کلمات احتمالاً شامل اصطلاحات و عباراتی مانند عبارات زیر هستند:

  • CRM چیست؟

  • مدیریت ارتباط با مشتری

  • معنی CRM

  • تعریف CRM

  • نمونه های CRM

  • ارتباط با مشتری

  • مدیریت روابط

این عبارات و اصطلاحات تعداد انگشت شماری از کلیدواژه ها و عبارات کلیدی هستند که می توانید برای پاسخ به یک سؤال به طور جامع استفاده کنید؛ اما اگر کاربر قصد انجام معامله ای را در این محتوا داشته باشد، عبارت ها یا عبارات صحیح در این مرحله از سفر خریدار می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • بهترین CRM

  • بهترین ابزارهای CRM

  • بهترین CRM برای مشاغل کوچک

  • راه حل های CRM

  • قیمت CRM

وقتی صحبت از بهینه سازی محتوا با سؤالات و کلمات کلیدی می شود، باید قبل از مشاهده محتوا توسط کاربران، از دانش آن ها در مورد اینکه آن ها دقیقاً به دنبال چه پاسخی هستند و پس از استفاده از محتوا باید چه کار کنند، اطلاعات کافی کسب کنید. در پایان این اطلاعات از دانش کاربران مبنای نحوه انجام تحقیقات سئو است.

رتبه بندی برای سؤالات با پاسخ مستقیم می تواند دشوار باشد. مانند اکثر فنون سئو هیچ قانون خاصی برای این موضوع ندارد، فقط نظریه هایی در این رابطه وجود دارد. بر اساس یافته ها، برای رتبه بندی بالای سؤالات با پاسخ مستقیم نکات مشترک زیر را در نظر بگیرید:

• اصل مطلب را بیان کنید

در سریع ترین زمان ممکن از طریق محتوای خود به سؤال پاسخ دهید. اگر می توانید، این کار را در پاراگراف اول محتوا انجام دهید.

• سؤال را بدون اجازه دسترسی فهرست کنید

این ویژگی به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را به طور مناسب تگ کند.

• دقیق و با جزییات شرح دهید

پس از پاسخ به یک سؤال با جواب کوتاه، آن را در پاراگراف های بعدی به طور کامل توضیح دهید. این کار کمک می کند تا گوگل نشان دهد که شما به طور کامل به سؤال پاسخ می دهید.

• به موارد اضافی مرتبط هم بپردازید

این کار معمولاً برای پاسخ به سؤالاتی است که مستلزم پیگیری هستند. به عنوان مثال، اگر به سؤال ‘ماه گرفتگی چیست؟’ پاسخ دهید. شما می توانید به سؤالاتی مانند ‘ماه گرفتگی هرچند وقت یکبار اتفاق می افتد؟’ یا ‘تفاوت ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی چیست؟’ نیز در محتوای خود پاسخ دهید. شما می خواهید به گوگل نشان دهید که تا آنجا که ممکن است پاسخ سؤالات را کاملاً میدانید، بنابراین به عنوان یک منبع اطلاعاتی متخصص و خبره مورد توجه قرار می‏گیرید و بهینه سازی محتوا با پاسخ به سؤال انجام می‏ شود.

رتبه بندی سؤالات با پاسخ کوتاه شباهت های زیادی با روند رتبه بندی سؤالات با پاسخ مستقیم دارد. بسیاری از تفاوت های مشاهده شده بیشتر به قالب بندی محتوا برمی گردد.

بیشترین مواردی که در محتوای چنین سؤال هایی باید رعایت کنید تا رتبه بندی آن ها را بالاتر ببرید شامل موارد زیر است:

• متن را به زبان بسیار ساده بیان کنید

• سؤالات را با تگ های سرفصل خود ادغام کنید

این کار در حالت ایده آل فرمت باید شبیه پرسش و پاسخ باشد. به عنوان مثال، سؤال ‘یک نرم افزار CRM چگونه عمل می کند؟’ می تواند یک تگ H2 در نزدیک پستی باشد که محتوای بعدی به آن پاسخ می دهد.

برای دستیابی مجدد به رتبه بندی بالا در پرسش ها با پاسخ طولانی، چندین الگو در نحوه رتبه بندی محتوا کشف شده است:

• عنوان اصلی را بر روی سؤال متمرکز کنید

شما می خواهید محتوای شما بیشترین ارتباط را با نتایج جستجو در گوگل داشته باشد. اگر در حال پاسخگویی به سؤال ‘چگونه می توان طرح محتوا را ایجاد کرد ‘ هستید، محتوای شما باید این سؤال را در عنوان بگنجاند.

• یک فرمت گام به گام را آماده کنید

• از تصاویر استفاده کنید

تصاویر موجب می شوند محتوای شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار گیرند و جذاب تر شوند. یافته ها نشان داد که بهترین محتواها از تصاویر برای تکمیل نکات ذکر شده و ارائه پاسخ‏های جامع تر استفاده می کنند.

• لینک دهی به سایت های معتبر

جمع بندی

محتوای کامل در سایت منبع