ترفند های خلاقانه برای حساب Gmail

وردپرس اگر بهترین سیستم مدیریت محتوا در پروسه سئو نباشد، قطعا یکی از بهترین هاست. صرف زمان در سئو یک سایت وردپرسی، ممکن است از دید بعضی ها اتلاف وقت باشد، اما در حقیقت اینطور نیست. بهینه سازی سایت وردپرسی شما با روش هایی که در این مقاله مطرح می کنیم، به شما کمک می کند که رتبه سایت خود را افزایش داده، بازدیدکنندگان بیشتری برای خود دست و پا کنید و در حالت کلی وبسایت بهتری داشته باشید. یادگیری چند نکته اساسی سئو برای بهینه سازی سایت شما می تواند به افزایش قابل ملاحظه ای در ترافیک وب سایت شما کمک کند. اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، تکنیک های ساده سئو را می توانید به راحتی انجام دهید!

بهره وری-بهینه سازی

تنظیمات دسترسی سایت

انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس

پیوند یکتا وردپرس یکی از مهم ترین مباحث وردپرس است که در ابتدای ساخت سایت با وردپرس با آن مواجه خواهید شد و اگر دقت کافی برای انتخاب بهترین پیوند یکتا برای وردپرس نداشته باشید جای پیشرفت در سایت با منحنی ضعیفی افزایش خواهد یافت. موتورهای جستجو برای درک بهتر صفحات سایت نیاز به مسیر راهی دارند که درک آن را برایشان بهتر کنید و هیچ چیزی این مسئله را بهتر از انتخاب پیوند یکتا مناسب پوشش نخواهد داد. تغییر پیوندهای یکتا در وردپرس به سادگی ممکن است. پیوند های یکتا در وردپرس را از منوی تنظیمات و زیر منوی پیوند های یکتا می توان تغییر داد. بهترین گزینه نام نوشته می باشد. با استفاده از ساختار نام نوشته که سازگار با سئو است، شانس خود را برای به دست آوردن موقعیت های بهتر در نتایج جستجو بهبود می بخشید.

سئو سایت

استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

دسته بندی و برچسب در وردپرس این امکان را برای سایت وردپرسی فراهم خواهند کرد تا بتونید مطالب و محصولاتی که در سایت منتشر می کنید را در یک ساختار درست مرتب کنید که کاربران در پیدا کردن محتوای دلخواه خود که به دنبالش هستند بهتر بتوانند در سایت به جستجو بپردازند. اما متاسفانه هنوز بعد از چند سال استفاده از دسته بندی و برچسب به درستی درک نشده است. همه ما عادت کرده ایم که از برچسب و دسته بندی به صورت غیر استاندارد و تعداد بسیار زیاد استفاده کنیم. دسته بندی ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار و محتوای وبسایت شما را بهتر درک کنند.

برای استفاده از آن ها از پیوند های داخلی استفاده کنید

موتورهای جستجو برای هر صفحه در وب سایت شما یک نمره (page authority) تعیین می کنند. چگونگی این نمره گذاری برای هیچکس مشخص نیست تا وبمسترها و سئو کارها نتوانند با سئو کلاه سیاه با نتایج جستجو بازی کنند. با این حال، رایج ترین نشانه هایی که مشخص شده است، لینک گذاری داخلی یا Internal links است. به همین دلیل مهم است که می گوییم به مطالب خودتان از پست های دیگر و صفحات دیگر وبسایت خود پیوند دهید.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

بهینه سازی داخلی مطالب

یکی از ویژگی های خیلی عالی وردپرس این است که می توان مطالب را خیلی راحت و سریع براساس اصول سئو نوشت. از جمله موارد زیر:

  • استفاده از عنوان های داخلی با تگ H۲ و H۳
  • چگالی کلمات کلیدی مناسب
  • لینک دهی داخلی و خارجی
  • محتوای باکیفیت و رعایت اصول نگارشی مانند داشتن لحن مناسب، بالت گذاری، پاراگراف بندی
  • قرار دادن عکس با رعایت تگ ها و به کار بردن کلمات کلیدی در آن

یکی از دلایل محبوبیت وردپرس بین متخصصان و کاربران همین ویژگی است. شما با استفاده از همین مساله می توانید خیلی راحت و سریع مطالب خود را نوشته و نکاتی سئو بیس یک مقاله را با چند کلیک ساده در آن رعایت کنید و در آخر بررسی کنید که آیا این تکنیک ها مطابق آخرین تغییرات است یا خیر.

بهینه سازی از طریق افزونه ها

حذف ۴۰۴ در وبسایت

  • وجود حتی یک صفحه ۴۰۴ در سایت شما باعث ایجاد یک نقطه منفی در سئو می شود.
  • سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

  • اگر تعداد این ارور در سایت شما بالا باشد تاثیر منفی ای در رتبه ی شما خواهد داشت.

نقشه سایت sitemap

برای اطلاع دادن به گوگل و سایر موتورهای جستجو لازم هست که سایت مپ (Sitemap) فعال باشد، برای این منظور به «سئو -> نقشه های XML سایت» رفته و سایت مپ وردپرس را فعال کنید. پس از فعال سازی، تنها کار لازم رفتن به برگه «سایت مپ کاربر» و فعال سازی «نقشه سایت نویسنده/کاربر» است. از این پس به محض انتشار یک نوشته توسط شما، گوگل، بینگ و… به صورت خودکار و به سرعت متوجه شده و به سراغ نوشته ی جدید شما خواهند آمد. درصورتی که تاکنون Sitemap خود را در گوگل کنسول ایجاد نکرده اید، از طریق مسیر Google Console سپس crawl سپس sitemaps آن را ثبت کنید.

در انتخاب هاست دقت کنید

قدم مهم در ایجاد یک سایت وردپرس سئو، انتخاب هاست مناسب است. گوگل به هاست هایی که سایت ها انتخاب می کنند، خیلی حساس است. بالابودن سرعت هاست و امنیت و پشتیبانی از پروتکل امنیتی HTTPS اولین ویژگی است که مورد بررسی گوگل قرار می گیرد. سرعت هاست اهمیت زیادی در رتبه بندیی سایت ها و از همه مهم تر جذب کاربران دارد. هرچه سایت شما اصول سئو را به خوبی رعایت کرده باشد؛ اما اگر هاستی سرعت پایین بارگذاری داشته باشد، هیچچ فایده ای نخواهد داشت و تمام زحمت شما را زیر سوال خواهد برد.

ایده

استفاده از قالب های رسپانسیو

واکنش گرا بودن یکی از اصول و تکنیک هایی است که گوگل در چندسال اخیر توجه ویژه ای به آن برای رتبه دهی به سایت ها می کند. البته تمامی قالب های امروزی وردپرس به صورت رسپانسیو هستند؛ اما نکته مهم این است که این قالب در تمامی صفحه ها به درستی نمایش داده شود و کاربر برای استفاده از سایت شما به دردسر نیافتد. این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل فقط به رسپانسیو بودن سایت نگاه نمی کند، بلکه متناسب بودن المان ها با اندازه و خوانا و کاربردپذیر بودن آن هم برای او مهم است.

ابزار های سئو وردپرس

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

گوگل وبمستر تولز

گوگل وبمستر تولز که به تازگی به کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است، یک سرویس رایگان شرکت گوگل است که برای کمک به کسب و کارهای مختلف عرضه شده است. google webmaster tools با مانیتور کردن وب سایت به کسب و کارها کمک می کند که بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل بدست بیاورند. با داشتن یک حساب gmail شما براحتی می توانید از گوگل وبمستر تولز استفاده نمایید.

سایت GTmetrix

نتیجه گیری

امیدوارم مواردی که توی این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تونسته باشه به شما دوست عزیزم کمک کنه که در طراحی وب سایت یک قدم جلوتر برید و کارهایی بهتر و حرفه ای تری رو انجام بدید و اما اگر شما دوست عزیز مشتاق یادگیری طراحی سایت هستید و در این رابطه نیاز به آموزش دارید می تونید با مطالبی که در صفحه آموزش طراحی سایت نوشتیم مسیر درستی رو انتخاب کنید و با یادگیری موارد مختلف به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشید، با استفاده از آموزش طراحی سایت حرفه ای آکادمی آی تی می تونید به صورت ویدئویی و کاملا کاربردی از صفر آموزش طراحی سایت رو آغاز کنید و قدم به قدم به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشد و خودتون رو برای ورود به بازار کار آکاده کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

گوگل ادز راه حل های تبلیغاتی زیادی برای کسب و کارها در هر صنعتی ارائه می دهد. انواع مختلف کمپین های تبلیغاتی به کسب و کارها این امکان را می دهد که تبلیغاتی مطابق با مشتریان هدف خود راه اندازی کنند. با هدف یابی پیشرفته در تبلیغات گوگل این توانایی را دارید که به افراد علاقمند به حوزه کسب و کاری تان دسترسی یابید. براساس گزارش گوگل، مقاله نحوه ی کار گوگل ادز برای کسب و کارهای مختلف مطابق توصیه های تبلیغ کنندگان موفق برای جذب مشتریان هدف خود استفاده کرده اند، نوشته شده است. با افراک همراه باشید.

انواع کمپین تبلیغ در گوگل برای کسب و کارهای مختلف

کمپین برای کسب و کارهای کوچک و خرده فروشان

۱. کمپین خرید محصول : فهرست محصولات تان را در نتایج جستجو و برگه خرید Google تبلیغ و بازاریابی کنید.

  • کمپین استاندارد : کمپین های خرید استاندارد به شما کمک می کند تا موجودی آنلاین و محلی محصولات خود را ارتقا دهید تا ترافیک و Leadهای واجد شرایط بیشتری برای وب سایت و فروشگاه های محلی خود داشته باشید. اطلاعات مربوط به تبلیغات کمپین خرید شامل مشخصات محصول و تصاویر به طور مستقیم در تبلیغات شما اثر گذار است.
  • کمپین هوشمند : کمپین های خرید هوشمند از فید محصول و دارایی های موجود در ترکیب با یادگیری ماشینی Google برای به حداکثر رساندن ارزش تبدیل و نمایش انواع تبلیغات محصول در مکان های مختلف استفاده می کنند. کمپین های هوشمند، مدیریت کمپین را ساده تر و اغلب عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

مطالب مرتبط

۱۰ نکته برای تبلیغات در گوگل

انواع کمپین ها برای رسانه و سرگرمی

۱. کمپین های ویدیویی : کمپین های ویدیویی به شما این امکان را می دهند که آگهی های ویدیویی را به تنهایی یا در محتواهای ویدیویی جریانی در YouTube و در سراسر شبکه نمایش Google نمایش دهید. آنها یک گزینه عالی برای شرکت های رسانه ای و سرگرمی هستند زیرا با استفاده از تبلیغات ویدیویی مبتنی بر تعامل ساخته شده اند که در وب سایت ها و برنامه های پارتنر YouTube و Google Video ظاهر می شوند. چنان چه قصد تبلیغ در یوتیوب دارید، مجموعه افراک قادر است درخواست شما را به نحو احسن انجام دهد تا شاهد افزایش مشتریان خود باشید.

۲. کمپین اپلیکیشن : کمپین های برنامه، تبلیغ برنامه های شما را در جستجوی Google Play ،YouTube و Google Display Network آسان می کنند. شما نیازی به طراحی تبلیغات فردی ندارید. با ارائه چند خط متن، پیشنهاد قیمت و برخی دارایی ها، تبلیغات طراحی شده به صورت خودکار در چندین شبکه در قالب های مختلف ظاهر می شوند.

کمپین های برنامه برای شرکت های بازی سازی و انواع دیگر کسب وکارهایی که می خواهند بازی های ویدیویی و سایر برنامه های خود را تبلیغ کنند، با هدف افزایش نصب، فعالیت درون برنامه یا پیش ثبت نام عالی هستند.

  • از هدف گیری مخاطب برای قابل مشاهده کردن تبلیغات خود برای مخاطبان خاص استفاده کنید، به عنوان مثال، «طرفداران بازی های اکشن»، «رسانه و سرگرمی»، «بازی ها»، «اخبار و سیاست»، «عشاق گربه ها» و «سگ» مناسب هستند.
  • با تبلیغات ویدیویی، ممکن است بخواهید از هدف گذاری گسترده استفاده کنید، به عنوان مثال پیشنهاد قیمت به ازای هر هزار نمایش (CPM) و کمپین های TrueView for Reach و تبلیغات سرصفحه YouTube برای دریافت بیشترین تعداد بازدید ممکن و ایجاد آگاهی در مورد نمایش.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت رسانه ای هستید، می توانید یک فید سفارشی ایجاد کنید که تبلیغات مناسب را به افرادی که احتمالاً به برنامه نویسی علاقمند هستند، نشان می دهد.

مطالب مرتبط

نحوه ساخت لیست کلمات کلیدی گوگل ادز

کمپین برای امور مالی، املاک و مستغلات و خدمات حرفه ای

۱. کمپین جستجو : کمپین های جستجو درجه بسیار بالایی از هدف گذاری را ارائه می دهد؛ زیرا می توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که به طور فعال خدمات شما را در موتورهای جستجو و وب سایت های مرتبط جستجو می کنند. این رویکرد به خوبی با ویژگی های ارائه شده در میان خدمات حرفه ای مناسب است.

۲. کمپین دیسپلی : این کمپین ها را در شبکه نمایش Google نشان می دهند، به طوری که می توانید زمانی که کاربران وب سایت مورد علاقه شان را مرور می کنند یا هنگام چک کردن حساب Gmail، استفاده از دستگاه ها و برنامه های تلفن همراه یا مشاهده و اشتراک گذاری ویدیوهای YouTube، به آن ها دسترسی پیدا کنید. تبلیغات بنری گوگل در شبکه نمایش گوگل تا حد زیادی به رشد کسب وکار شما کمک می کند.

۳. کمپین تبلیغاتی محلی : اگر خدمات مبتنی بر مکان، از جمله برنامه ریزی مالی، مشاوره حقوقی، تعمیر خانه، خدمات املاک و مستغلات و خدمات رویداد را ارائه می دهید، تبلیغات محلی (Local) انتخاب مناسبی است. این تبلیغات در بالای موتور جستجوی گوگل ظاهر می شوند و به صورت تماس تلفنی یا پیام، سرنخ های مستقیم را ارائه می دهند. (این نوع تبلیغ فقط در ایالات متحده موجود است.)

  • شما می توانید کسانی که در دسته های «بانکداری و مالی»، «سرمایه گذاران»، «خانه و باغ»، «زیبایی و تندرستی»، «سبک زندگی و سرگرمی ها» قرار دارند را هدف بگیرید.

انواع کمپین های تبلیغاتی برای امور آموزشی

۱. کمپین ویدیوهای سریالی : با تبلیغات متوالی در کمپین های ویدیویی، می توانید مجموعه ای از ویدیوها را برای گفتن داستان هایی درباره مؤسسه آموزشی یا خدمات خود نشان دهید.

همچنین ممکن است بخواهید یک کانال YouTube با محتوای آموزشی ایجاد کنید. این می تواند به خوبی با محتوای تبلیغاتی همراه شود که مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را برای تعامل بیشتر با برند شما به این کانال سوق دهد.

۲. تبلیغات جستجوی پویا : با تبلیغات جستجوی پویا، می توانید تعدادی از دوره های آموزشی خود را در یک آگهی ساده و پرمصرف به افرادی که در گوگل جستجو می کنند و از عبارات جستجوی مرتبط با عناوین و عبارات پرکاربرد در وب سایت شما استفاده می کنند، نشان دهید.

  • از هدف گیری مخاطب برای قابل مشاهده کردن تبلیغات خود برای مخاطبان خاص استفاده کنید، به عنوان مثال، کسانی که در «آموزش و پرورش»، «فناوری و آموزش»، «مدارس ابتدایی و متوسطه»، «آموزش کسب وکار»، «آموزش و پرورش پس از متوسطه»، «پیش آهنگ» مناسب هستند. همچنین مقوله های آموزش دوران کودکی، «آموزش هنر و طراحی» و «آموزش و آموزش آرایش شناسی» انتخاب های مناسبی هستند.

برای مثال، اگر در حال تحصیل هستید، می توانید از الگوی داده های کسب وکار آموزشی برای ایجاد فید استفاده کنید، که این امر به شما کمک می کند تا آگهی های سفارشی را به افرادی که احتمالاً به دوره های شما علاقه دارند نشان دهید.

خرید اکانت گوگل ادز

انواع کمپین برای مراقبت های بهداشتی و علوم زندگی

کمپین محلی : کمپین های محلی طراحی شده اند تا کسب و کار را به محل تخصص شما هدایت کنند – چه تخصص شما پزشکی یا دندانپزشکی باشد، یا یک دفتر بیمه سلامت یا نوع دیگری از مشاغل مراقبت های بهداشتی می توانید از این کمپین استفاده کنید.

  • از هدف گیری مخاطبان استفاده کنید تا تبلیغات خود را برای مخاطبان خاص قابل مشاهده کنید، به عنوان مثال، کسانی که در دسته های «بیمه سلامت» و «طرح های بیمه سلامت» قرار دارند را هدف بگیرید.
  • از فیدهای داده های کسب وکار با کمپین های نمایش برای ایجاد تبلیغات بازاریابی مجدد پویا – که شامل محصولات یا خدماتی است که مردم در وب سایت یا برنامه شما مشاهده کرده اند – برای بیشترین ارتباط سفارشی سازی شده استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر در رشته مراقبت های بهداشتی یا علوم زندگی فعالیت می کنید، می توانید از الگوی داده های کسب و کار سفارشی برای ایجاد فید استفاده کنید، که این امر به شما کمک می کند تا آگهی های سفارشی را به افرادی که ممکن است به خدمات یا محصولات شما علاقمند باشند نشان دهید.

انواع کمپین برای کسب و کارهای سفر، اقامت و غذاخوری

۱. کمپین هتل : کمپین های هتل، تبلیغات پویایی ایجاد می کنند که وقتی مسافر، هتلی را در Google Maps یا Google Assistant جستجو می کند، ظاهر می شود. این آگهی ها در یک ماژول رزرو هتل ظاهر می شوند که می تواند شامل عکس ها و جزئیاتی مانند قیمت، امکانات رفاهی و پیوندهایی برای رزرو هتل باشد.

۲. کمپین های نمایش تبلیغات : با Google Display Network می توانید هنگام مرور وب سایت مورد علاقه شان، چک کردن حساب Gmail، استفاده از دستگاه های تلفن همراه و برنامه هایشان، یا مشاهده و اشتراک گذاری ویدیوهای YouTube، به مشتریا هدف دسترسی پیدا کنید.

پس از این که متوجه شدید نحوه ی کار گوگل ادز برای کسب و کارهای مرتبط با سفر و گردشگری به چه صورت است باید بدانید که :

  • برای جلوگیری از رقابت سخت هنگام تبلیغ خدمات یا محصولات مرتبط با سفر، از شبکه نمایش برای انتشار بنرها در میلیون ها وب سایت در سراسر جهان با هدف گذاری خاص برای علاقمندان به شهرها یا مناطق خاص استفاده کنید.

۳. کمپین های دیسکاوری : از کمپین های اکتشاف از سیگنال های مخاطب و مشتری Google برای نشان دادن تبلیغات شخصی و بسیار بصری به افرادی که آماده تعامل با برند شما هستند، استفاده کنید.

قالب های تبلیغاتی بر یادگیری ماشینی تکیه می کنند تا دارایی های شما را به زیبایی در دستگاه ها بسازند و به نمایش بگذارند، در حالی که افراد محتوای مورد علاقه خود چک می کنند.

۴. کمپین ویدیویی : کمپین های ویدیویی به شما این امکان را می دهد که تبلیغات ویدیویی را به تنهایی یا در سایر محتوای ویدیویی جریانی در YouTube و در سراسر شبکه نمایش Google نمایش دهید.

کسانی که در دسته های «مسافرت»، «تعطیلات خانوادگی»، «علاقه مندان به ورزش های آبی»، «سفرهای هوایی» و «هتل ها و اقامتگاه ها» قرار دارند را برای نمایش تبلیغاتتان هدف بگیرید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

آیا با ارسال ایمیل ها از سایت وردپرسی خود دچار مشکل شده اید؟ یکی از راه های آسان برای حل این مشکلات، استفاده از SMTP سرور gmail است. در این مقاله، ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه با استفاده از SMTP سرور gmail اقدام به ارسال ایمیل کنید.

آنچه خواهید خواند:

چرا نیاز به استفاده از Gmail SMTP Server برای ارسال ایمیل های وردپرس دارید

وردپرس هنگام ثبت نام کاربر جدید، نوسازی گذرواژه فراموش شده، به روزرسانی های اتوماتیک و حتی تماس با شما از طریق فرم ارتباطی ایمیلی به شما ارسال می کند.

بصورت پیشفرض، وردپرس از توابع ایمیل PHP برای ارسال ایمیل ها استفاده می کند. با اینحال این تابع آنطور که باید و شاید به خاطر دلایلی خاص ممکن است کار نکند.

بسیاری از هاستینگ های وردپرس، میزان استفاده این تابع را بخاطر جلوگیری از اسپم، محدود می کنند.

فیلتر های اسپم سرویس های محبوب ایمیل، ایمیل های رسیده را چک می کنند که از سمت فرستنده معتبری باشند. ایمیل های پیشفرض وردپرس معمولا در این چک ها مردود می شوند و بعضی وقت ها این ایمیل ها به دست گیرنده نمی رسد و حتی وارد فولدر اسپم می شوند.

SMTP که مخفف Simple Mail Transfer Protocol است یک استاندارد برای ارسال ایمیل هاست. برعکس توابع PHP، این پروتکل از احراز هویت کامل استفاده می کند که میزان تحویل ایمیل ها به درستی را بالا می برد.

Gmail سرویس SMTP را برای شما عرضه می کند تا بتوانید از طریق سایت وردپرس خود اقدام به ارسال ایمیل بکنید. اگر تنها می خواهید که ایمیل های اطلاع رسانی را برای خودتان و چند تا از کاربران ارسال شود، در اینصورت سرور SMTP که Gmail ارائه داده است، بهترین گزینه برای انتخاب است.

اما اگر می خواهید که ایمیل های خبرنامه سایت خود را بصورت انبوه ارسال کنید، در اینصورت باید به فکر یک سرویس دهنده ایمیل قوی برای اینکار باشید.

نحوه ارسال ایمیل های وردپرس با استفاده از Gmail SMTP Server

برای انجام اینکار یعنی متصل کردن سایت وردپرس به gmail SMTP server، از دو روش می توانید استفاده کنید.

روش اول استفاده از OAuth Authentication است. این روشی امن تر برای ارسال ایمیل ها از طریق سرور های Gmail است.

روش دوم کمی امنیت پایین تری دارد و باید گذرواژه gmail خود را در وردپرس بنویسید که البته برای تمام مدیران قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین از این روش، فقط زمانی استفاده کنید که قادر به استفاده از روش اول نباشید.

راه اندازی Gmail SMTP با استفاده از OAuth Protocol

بعد از فعالسازی این افزونه، باید به صفحه ی Gmail SMTP در منوی تنظیمات بروید تا تنظیمات افزونه را کانفیگ کنید.

شما هشداری را مبنی بر نیاز به راه اندازی یک وب اپلیکیشن با حساب gmail خود و تولید کلید های API خواهید دید. این کلید های API فرآیند احراز هویت سایت شما برای استفاده از Gmail SMTP Server را انجام خواهد داد.

راه اندازی یک اپلیکیشن و ساخت کلید های API برای Gmail

زمانی که لاگین شدید، یک پروژه جدید برای شما ساخته خواهد شد که بصورت پیشفرض Gmail API در آن فعال است.

در صفحه ی بعد، از شما پرسیده خواهد شد که می خواهید این API را از کجا صدا بزنید؟ در این قسمت باید Web Browser (Javascript) را انتخاب کنید. همچنین برای سوال “What Data will you be accessing?” گزینه ی User Data را انتخاب کنید.

سپس راه انداز Gmail API از شما خواهد خواست تا آدرس وبسایتی که مجاز به استفاده از این API است را وارد کنید. در زیر “Authorized JavaScript origins” آدرس وبسایت خود را وارد کنید.

در زیر قسمت “Authorized redirect URLs”، باید آدرسی را که در صفحه تنظیمات افزونه ی Gmail SMTP در داشبورد وردپرس را وارد کنید.

حالا به قسمت راه اندازی OAuth خواهید رسید. به سادگی آدرس gmail خود را انتخاب کرده و اسمی برای این اپلیکیشن انتخاب کنید، ( در این مورد، اسم سایت شما خواهد بود.)

در صفحه بعد، Client ID و Client Secret keys را خواهید دید.

به راحتی، کلید ها را کپی کرده و در صفحه تنظیمات افزونه ی Gmail SMTP برروی سایت وردپرس خود، paste کنید.

بعد از آن، بقیه قسمت های تنظیمات افزونه را تکمیل کنید. شما باید آدرس gmail خود را در فیلدهای OAuth Email Address و From Email Address وارد کنید. در فیلد From name نیز می توانید اسم خود و یا اسم سایت خود را وارد کنید.

سپس به صفحه ی تنظیمات افزونه Gmail SMTP برروی سایت وردپرس خود هدایت خواهید شد. حالا مشاهده خواهید کرد که آیکن وضعیت SMTP به رنگ سبز تغییر یافته است

راه اندازی Gmail SMTP با اپلیکیشنی با سطح امنیت پایین تر

این روش به gmail اجازه می دهد تا با اپلیکیشنی با امنیت پایین تر کار کند. این روش توصیه نمی شود و در صورت وجود مشکل با روش اول، آن را اجرا کنید.

از آنجاییکه امنیت و اسپم یکی از اصلی ترین موضوعات نگران کننده برای سرویس دهندگان ایمیل است، احتمال این وجود دارد که گوگل این روش را در آینده دیگر ادامه ندهد.

به داشبورد مدیریت دامنه های خود در Google Apps بروید. سپس به مسیر، Security » Basic Settings بروید. و صفحه را اسکرول کنید تا به بخش Less secure apps برسید.

حالا که اجازه دسترسی اپلیکیشن هایی با امنیت کمتر را به حساب کاربری گوگل خود داده اید، زمان آن رسیده است که تنظیمات لازم برای اتصال سایت وردپرس خود به Gmail SMTP server را انجام دهید.

ابتدا باید افزونه WP Mail SMTP را فعال کنید. بعد از فعالسازی، باید به صفحه ی، تنظیمات » Email رفته تا تنظیمات این افزونه را انجام دهید.

تنظیمات افزونه را به صورت زیر انجام دهید:

  • From Email : آدرس Gmail خود را وارد کنید.
  • From Name : نام خود و یا عنوان سایت تان را وارد کنید.
  • Mailer : گزینه ی Send all WordPress emails via SMTP را فعال کنید.
  • Return Path : تیک این گزینه باعث می شود تا ایمیل شما به عنوان آدرس بازگشت در نظر گرفته شود.
  • SMTP Host : این فیلد را با smtp.gmail.com پر کنید.
  • SMTP Port : پورت ۴۶۵
  • Encryption : گزینه Use SSL encryption را انتخاب کنید.
  • Authentication : گزینه Yes, use SMTP authentication را انتخاب کنید.
  • Password : گذرواژه حساب Gmail شما

عیب یابی مشکلات و کار نکردن SMTP جیمیل

ما مواردی را قبلا مشاهده کرده ایم که عملکرد Gmail SMTP برروی هاست های اشتراکی به مشکل برخورده است.

این مراحل را برای حل کردن مشکلات SMTP جیمیل انجام دهید:

  1. وارد حساب cPanel خود شده و ایمیلی را به مانند ایمیل Google apps خود بسازید. این شاید عجیب به نظر بیاید چونکه از سرور هاست خود استفاده نمی کنید، در واقع این حرکت برای فریب دادن سرور شما برای این است که فکر کند ایمیل ها از طریق آن ارسال می شوند.
  2. در حساب cPanel خود، به قسمت رکورد های MX رفته و MX routing را از اتوماتیک به remote تفییر دهید. شاید انجام این کار کمی نیاز به حوصله داشته باشد زیرا پنل های امروزی هرکدام رابط کاربری خاص به خود را دارند، ولی به دنبال یک لینک کوچک بعد از MX بگردید که به این شکل نوشته شده است: Email Routing: Remote Main Exchanger
  3. بعد از این ها دوباره وارد سایت وردپرس خود شده و ایمیلی تستی بفرستید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و نحوه ی ارسال ایمیل های وردپرسی از طریق SMTP جیمیل را یاد گرفته باشید و از آن استفاده کنید.

وردپرس سیستم مدیریت محتوای محبوب من هستش و اینجا سعی خواهم کرد در امن تر کردن هرچه بیشتر وبسایت های فارسی کمکتون کنم.

محتوای کامل در سایت منبع

۵۰ درصد تخفیف ویژه ⚡ به مناسبت رونمایی دوره جامع طراحی سایت ( وردپرس پلاس ) تا پایان روز شنبه

با مَغزِ وردپرس ، مَغزِ وردپرس شو …

تعرفه طراحی سایت

|

  • کنترل و مدیریت حساب کاربری
  • کنترل و مدیریت دانلود ها
  • کنترل و مدیریت پرداخت ها
  • استفاده از تخفیفات روزانه
  • پشتیبانی تیکتینگ

۵

در این آموزش یاد خواهید گرفت که چگونه وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید و با ابزار وبمستر تولز برای این روش آشنا می شوید. ثبت سایت در گوگل نیاز هر وبمستر می باشد که باید آن را فرا بگیرد.

ثبت سایت در گوگل با ابزار وبمستر تولز

سلام عرض میکنم خدمت شما کاربران عزیز وب سایت مغز وردپرس ، با آموزش جدیدی تحت عنوان آموزش ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز در خدمت شما عزیزان هستیم. در ابتدا کمی در مورد گوگل وبمستر تولز با شما صحبت می کنیم و سپس نحوه استاندارد ثبت سایت در گوگل را به شما آموزش خواهیم داد.

هر وبمستر یا مدیر سایت برای اینکه بعد از طراحی سایت خود ، سایت را به گوگل معرفی کند تا گوگل بتواند به خوبی سایت را آنالیز کرده و در نتایج خود نشان دهد باید نحوه ثبت سایت در گوگل را توسط ابزار گوگل وبمستر تولز باد بگیرد.

ثبت سایت در گوگل بسیار آسان است و تنها در چند دقیقه قابل انجام می باشد . ما به این منظور سایت را در گوگل ثبت خواهیم کرد تا گوگل بتواند محتوای سایت ما را به خوبی بررسی و index کند تا مطالب سایت ما را در نتایج جستجو خود نشان دهد و در نتیجه این باعث افزایش ترافیک سایت و گرفتن ورودی از گوگل شود.

ثبت سایت در گوگل توسط ابزار گوگل وبمستر تولز از اقدامات اولیه سئو می باشد.

آموزش ثبت سایت در گوگل

در ابتدا برای ثبت سایت در گوگل باید یک اکانت جیمیل داشته باشید ، اگر اکانت جی میل ندارید ابتدا یکی بسازید و سپس بعد از ساختن اکانت Gmail وارد آدرس google.com/webmasters/tools شوید. اگر وارد حساب gmail خود شده باشید و سپس این آدر را تایپ کنید وارد صفحه زیر می شوید. اما اگر وارد اکانت gmail ساخته شده نشدید ابتدا وارد شوید و بعد آدرس را در مرورگر خود تایپ کنید.

پیشنهاد می کنیم از این مطلب هم دیدن کنید : نمایش مطالب محبوب و پربازدید در وردپرس

Verify کردن سایت برای ثبت سایت در گوگل

حالا بعد از آپلود وارد وبمستر تولز شوید و طبق تصویر کد گوگل را تایید و verify را بزنید و سپس همانطور که می بینید پیام موفقیت ثبت سایت در گوگل برای شما نشان داده خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از این مطلب هم دیدن کنید : نحوه فعال کردن gzip در وردپرس و هاست

انتخاب یک دامنه برای بررسی توسط گوگل

نکته مهم : برای اینکه گوگل بداند کدام یکی از نام های دامنه ای که به ثبت رسانده اید به دیگری ارجعیت دارد و آن را آنالیز کند باید اقدام زیر را انجام دهید. حتما این مورد را انجام دهید در غیر این صورت گوگل هر ۲ دامنه ثبت شده را ۲ سایت مجزا در نظر می گیرد و در واقع سایت شما را ۲ بار بررسی می کند و این باعث می شود اخطار گرفته و منجر به حذف سایت شما شود.

هرگونه نظر، مشکل، ابهام یا پیشنهادی که دارید را میتوانید از طریق نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید.

مَغزِ وردپرس یک مرجع کامل آموزش و خدمات و ابزارهای اورجینال وردپرس می باشد، تیم ما در تلاش است که هرآنچه که شما عزیزان برای بهبود کسب و کار خود نیاز دارید را فراهم سازد و از ابتدا تا انتها راه همراه شما دوستان گرامی باشد (( با مَغزِ وردپرس ، مَغزِ وردپرس شوید ))

در این ویدیو با شما در مورد میزان درآمد یک وردپرس کار و طراح سایت صحبت میکنیم تا بدانید درآمد در ایران و حتی درآمد دلاری یک طراح چقدر میتواند باشد.