راهکار ها و تکنیک های نوین برای دیجیتال مارکتر

آیا یک فارغ التحصیل دانشگاهی هستید؟ یا این که یک بازاریاب سنتی هستید؟ یا یک کارآفرین آشنا به فناوری هستید که آمادگی تغییرات عمده در حرفه ی خود را دارید؟ آیا دوست دارید وارد مسیری شوید که پتانسیل زیادی برای رشد سریع شخصی و کاری در آن وجود دارد؟ اگر آماده هستید که یک دیجیتال مارکتر حرفه ای و موفق باشید، جای درستی آمده اید.

Entrepreneurship-کارآفرینی

پیش بینی می شود که تا سال آینده هنوز میلیون ها فرصت شغلی درزمینهٔ دیجیتال مارکتینگ در جهان وجود داشته باشد و دسترسی به اینترنت هرروز در حال افزایش است. بنابراین حالا بهترین زمان برای شروع حرفه ای به عنوان یک دیجیتال مارکتر است!

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

شاید جواب سوال زیر را بدانید، اما مهم است که قبل از صحبت درباره موضوع اصلی، به این سوال پاسخ دهیم…

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال مجموعه تمام فعالیت های بازاریابی است که یک شرکت از طریق رسانه های دیجیتال انجام می دهد تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند. مثلاً وب سایت، ایمیل، موتورهای جست وجو و شبکه های اجتماعی. دیجیتال مارکترها از طریق دستگاه هایی مثل گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ با مشتریان ارتباط برقرار می کنند. این یعنی در دیجیتال مارکتینگ باید بدانید که مشتریان بالقوه ی شما از چه طریق به اینترنت متصل می شوند، از چه دستگاهی برای ارتباط با شما استفاده می کنند و شما باید از طریق چه دستگاهی با آن ها صحبت کنید.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ با همتای سنتی خود، یعنی بازاریابی سنتی، متفاوت است. مثلاً در بازاریابی سنتی تمرکز بازاریاب فروختن محصول به مشتری بود اما در بازاریابی دیجیتال این طور نیست. دیجیتال مارکتینگ تلاش می کند دقیقاً در زمان و مکانی که مشتری به آن نیاز دارد در دسترس باشد و با این روش نزد مشتری ارزشمند می شود. هدف دیجیتال مارکتینگ این است که نیاز مشتری را در زمان و مکان مناسب و درست، پاسخ دهد.

بازاریابی

بازاریابی دیجیتال مانند یک چتر است که بسیاری مشاغل تخصصی را شامل می شود. از جمله سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، مدیریت شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، تجزیه وتحلیل داده ها، PPC و … .

بهره وری-بهینه سازی

مهارت های موردنیاز برای دیجیتال مارکتر بودن

۱- بهینه سازی سایت برای موتورهای جست وجو (سئو)

کاربران اغلب در موتورهای جست وجویی مانند گوگل به دنبال اطلاعات مفید برای رفع نیازهای خود می گردند. یکی از جنبه های اصلی دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو است. تلاش دیجیتال مارکتر این است که وب سایت در موتورهای جست وجو در جایگاه بهتری ظاهر شود. دانستن چگونگی نگارش محتوا و استفاده از کلمات کلیدی، مدیریت درست ساختار محتوا، استفاده از پیوندهای مرتبط به محتوا و … بخش های مهمی از این استراتژی برای فتح صفحه اول گوگل هستند.

۲- مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین یکی دیگر از جنبه های دیجیتال مارکتینگ است. در این مرحله باید بتوانید مخاطبان را جذب کنید و با آن ها طوری ارتباط برقرار کنید که در نظرشان باارزش و منحصربه فرد باشید. داشتن درک عمیق از این که مخاطبان موردنظر شما از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند ضروری است. همچنین باید برنامه ریزی درستی در مورد کمپین های مختلف شبکه های اجتماعی داشته باشید.

لینکدین-linkedin

درواقع استراتژی شبکه های اجتماعی بر این اساس استوار است با انتشار محتوایی جذاب بر اساس ترندهای روز، کاربران مختلف را نسبت به کسب وکار، راغب کند. برای این کار، نه تنها باید مخاطبان هدف خود را مورد تحقیق و بررسی قرار دهید، بلکه باید علایق فعلی آن ها را بدانید. استفاده از شبکه اجتماعی، جنبه ای از دیجیتال مارکتینگ است که نتیجه دهی سریع تری نسبت به جنبه های دیگر دارد. اما به مدیریت مداوم و خلاقیت احتیاج دارد.

خلاقیت و نوآوری

۳- بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی قسمت پرچالش دیجیتال مارکتینگ است. به عنوان یک بازاریاب محتوا، هم باید بتوانید خلاقانه فکر کنید و هم باید تحلیل دقیقی از نتایج کار داشته باشید. باید از هردوی این ها استفاده کنید تا برای پلتفرم های مختلف محتوای مفید ایجاد کنید. به این ترتیب نظر مخاطبان را جلب می کنید و باعث می شوید برای خدمات موردنیاز خود به شما رجوع کنند. این فرآیند درنهایت منجر به ایجاد لیدهای بیشتر و گفت وگوهای بیشتر با مخاطبان می شود.

۴- تجزیه و تحلیل داده ها

داشتن درک درست از گوگل آنالیتیکس برای این بخش ضروری است. یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به دیگر روش های بازاریابی، این است که قابل اندازه گیری و تحلیل دقیق است. باید بتوانید با بهره گیری از مهارت های خود، کمپین های فعال را بررسی کنید و تشخیص دهید که کدام یک مؤثرتر هستند. این داده ها و اندازه گیری ها ممکن است کمی پیچیده باشند اما به شما این امکان را می دهند که کمپین های خود را ارتقا دهید و سود کلی خود را به شدت افزایش دهید. نتایج این اندازه گیری ها کمک می کند تا شناخت بیشتری نسبت به مخاطب های خود پیدا کنید و می توانید بفهمید که چه چیزی بیشتر از همه توجه آن ها را جلب کرده است.

ارتقا

۵- تبلیغات کلیکی گوگل (PPC)

با استفاده از سئو تلاش می کنیم تا رتبه سایتمان ارتقا یابد و کاربران به صورت طبیعی از نتایج گوگل وارد وب سایت شوند. در حالیکه متاسفانه یا خوشبختانه، پول اینجا می تواند قوانین بازی را به هم بزند و با تبلیغ در گوگل می توان به راحتی در معرض دید کاربران قرار گرفت. در این قسمت، دیجیتال مارکتر هزینه ای را پرداخت می کند تا در صورت جست وجوی یک کلمه کلیدی مشخص، لینک وب سایت شرکت او در ابتدای لیست نتایج جستجو ظاهر شود. به این نکته نیز باید توجه کرد که کاربر بعد از ورود به سایت، می بایست چه مسیری را طی کند. در اینجا باز هم به تجزیه و تحلیل داده ها نیاز است تا هزینه ها کمتر شده و ROI بیشتر شود.

خب! چگونه یک دیجیتال مارکتر شویم؟

علاوه بر مهارت های تخصصی که بالاتر به آن ها اشاره کردیم و گذراندن آموزش های کاربردی موردنیاز، دیجیتال مارکتر بودن جنبه های دیگری نیز دارد. دیجیتال مارکترها اهل عمل هستند و باید رهبران فکری خوبی باشند. اگر می خواهید یکی از آن ها باشید، باید مثل آن ها فکر کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که از یکی از آن ها یاد بگیرید.

با کارآموزی آغاز کنید

اگر یک تازه کار هستید، کارآموزی به شما کمک می کند تا تجربه کسب کنید و رزومه ی خود را گسترش دهید. در کنار متخصصان حرفه ای بودن، شما را با جنبه های مختلف دیجیتال مارکتینگ روبه رو می کند و برای شما مشخص می کند که کدام یک از آن ها اولویت شماست.

از رهبران فکری بزرگ پیروی کنید

امروزه دیجیتال مارکترها می دانند که این زمینه، رشد آنچنان سریعی دارد که به اشتراک گذاشتن اسرار و قلق های کاری، نه باعث ایجاد رقابت می شود و نه باعث تهدید کسب وکار. خیلی از دیجیتال مارکترها نه تنها به شما می گویند که چه کرده اند، بلکه به صورت دقیق برای شما مشخص می کنند که چگونه کارهای مختلف را انجام دادند و به جایگاه فعلی خود رسیده اند. آن ها را ببینید، به صحبت هایشان گوش دهید و از آن ها درخواست کنید تا تجربیاتشان را با شما به اشتراک بگذارند.

ارتباطات گسترده داشته باشید

شما می خواهید یک دیجیتال مارکتر باشید، پس در جمع بازاریابان دیجیتال باشید و با آن ها صحبت کنید. در کنفرانس ها شرکت کنید و در گروه های آنلاین آن ها ثبت نام کنید. معمولاً از طریق این مراودات و ارتباطات، فرصت های غیرمنتظره ایجاد می شوند. همچنین می توانند تجربه ای عالی برای یادگرفتن و کسب تجربه باشند.

همیشه در حال ارتقای کار خود باشید

در هر زمینه ای که کارتان خوب است، باید تلاش کنید که بازهم بهتر باشید. اگر فکر می کنید که باید چیزهای جدیدی یاد بگیرید و دانش خود را بیشتر کنید، قطعا دست از تلاش برندارید و با تمام توان برای به دست آوردن آن حرکت کنید. به عنوان یک دیجیتال مارکتر، همیشه باید در حال ارتقای توانایی های خود باشید. کلاس های آنلاین، کتاب های الکترونیکی، وبینارها و … هم رایگان و هم غیر رایگان وجود دارند تا به شما کمک کنند مهارت های خود را تقویت کنید.

صحبت نهایی

اگر می خواهید یک دیجیتال مارکتر باشید، علاوه بر این که باید آشنایی با تکنولوژی، آموزش های لازم و مهارت های حرفه ای داشته باشید، لازم است که انگیزه، حس جاه طلبی و علاقه ی واقعی نیز به این کار داشته باشید.

باید بدانید که هدف نهایی بازاریابی دیجیتال، این است که هر آنچه در توان شماست برای مشتریان انجام دهید. هدف دیجیتال مارکتینگ صرفاً فروش خدمات به مشتریان نیست، بلکه فروش خدمات درست به مشتریان درست، در زمان درست است. اگر دیجیتال مارکتینگ شغلی است که به آن علاقه مند هستید و فکر می کنید می توانید در آن موفق باشید، از همین حالا یادگیری را شروع کنید.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

  • روابط عمومی دیجیتال چیست و چه تفاوتی با روابط عمومی سنتی دارد؟

    روابط عمومی دیجیتال یک اصطلاح رایج در بازاریابی دیجیتال است. می توان گفت روابط عمومی…

  • نکات مهم برای انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب

    درخشش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در عصر نوین بر کسی پوشیده نیست. در آینده…

  • ۷ عنصر کلیدی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق

    آیا به دنبال این هستید که بدانید چگونه می توانید برای خودتان و یا یکی…

  • اینفلوئنسر ها و اهمیت آنان در استراتژی بازاریابی دیجیتال

    در عصری که ارزش حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی، بیشتر از تبلیغات پرزحمت و…

ادامه مقاله در سایت منبع

اگر شما یک دیجیتال مارکتر هستید، نیازی نیست مهارت های سخت و خاصی را بیاموزید.

من در این مطلب از سئو روز فهرستی از مهم ترین مهارت هایی که یک بازاریاب اینترنتی یا یک متخصص سئو باید بداند را در اختیار شما قرار می دم تا پله های موفقیت را راحت تر طی کنید.

در دنیای مجازی داشتن مهارت های بازاریابی اینترنتی به شما در رشد و توسعه ی کسب و کارتان کمک شایانی می کند.

درست است که اولین وظیفه ی شما برای نشان دادن کسب و کارتان در فضای مجازی راه اندازی یک سایت است؛ اما این تمام آن چیزی نیست که شما برای پیشرفت و فروش محصولات خود به آن نیاز دارید.

اگر می خواهید در فضای دیجیتال مارکتینگ با وجود داشتن رقبای بزرگ و جدی باز هم موفق باشید باید از مهارت هایی استفاده کنید که مخاطبان اینترنتی را به سمت خود بکشانید.

جذب مخاطبان و جلب اعتماد آن ها کار آسانی نیست و لازم است با اشخاصی همکاری کنید که در این راه به شما کمک کرده و خود با فضای مجازی آشنایی داشته باشند.

داشتن مهارت و تخصص لازم در دیجیتال مارکتینگ و همچنین آشنایی با اصول و مهات های بازاریابی آنلاین همان چیزی است که شما را به سرمنزل مقصود می رساند.

شما باید هم با مهارت های نرم و هم با مهارت های سخت آشنایی داشته باشید تا بتوانید بازاریاب موفقی شوید.

ماندن در دنیای دیجیتال مارکتینگ بستگی به تجریباتی دارد که از آن کسب می کنید. آموزش دیجیتال مارکتینگ لازمه به دست آوردن تجربیات جدید است.

مثلا اگر تجربه ی خوبی در فروش محصولات خود نداشته باشید ممکن است به راحتی کسب و کارتان را کنار بگذارید، زیرا به آن چیزی که هدف تان بوده نرسیدید.

پادکست ۲۰ مهارتی که لازم است دیجیتال مارکترها بدانند

بیست مهارت ضروری که هر بازاریاب اینترنتی باید با آن ها آشنایی داشته باشد 

مهارت های نرم

مهارت های نرم به مهارت های فردی مرتبط با شخصیت شما در تعامل با دیگران گفته می شود.

این مهارت ها عبارتند از:

برقراری ارتباط، رهبری، اشتیاق کاری، اخلاق کاری و ….

در ادامه به ده مهارت نرم تاثیرگذار و مفید در رابطه با کارتان می پردازم.

  1. حس کنجکاوی

خیلی خوب است که شما بطور مداوم به دنبال یادگیری بیشتر باشید. دانش دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و جنبه های زیادی دارد.

اشتیاق به یادگیری بیشتر در این حوزه سبب می شود شما در کارتان به موفقیت های بیشتری دست یابید.

  1. سرسختی و جدیت در کار

اگر شما فرد سهل انگاری هستید و خیلی زود شکست را می پذیرید؛ احتمالا فضای دیجیتال مارکتینگ مناسب شما نیست.

ممکن است وقت زیادی روی بالابردن رتبه ی سایت خود بگذارید یا هر روز سایت خود را بروزرسانی کنید یا اینکه ایده های زیادی برای بهبود سئو سایت خود داشته باشید، اما در ابتدا با شکست مواجه شوید.

احتمالا در این مواقع با تعجب از خود بپرسید: چرا با تمام زحماتی که برای سایت می کشم باز هم آن گونه که می خواهم موفق نمی شوم؟

همان طور که می دانید هر روزه مطالب جدیدی در این حوزه وجود دارد که باید سعی کنید آن ها را بیاموزید و کاری کنید که سایت شما برای مخاطبان تان جذاب و بروز باشد.

پس نا امید نشوید. اگر به تلاش خود ادامه داده و در کارتان جدیت داشته باشید بطور حتم موفق خواهید شد.

  1. میل به گوش دادن و یادگیری

به انتقادات به جا و مناسب همکاران و مشتریان خود به دقت گوش کرده و در مورد آن ها فکر کنید.

برخی از این انتقادات سبب رفع اشکالات و خطاهای شما در کارتان می شود. شما باید یاد بگیرید که انتقادپذیر باشید.

این موضوع سبب نزدیکی بیشتر شما به همکاران و مشتریان تان می شود.

شما می توانید از نظرات مشتریان خود استفاده نموده و بدین گونه آن ها را شگفت زده کنید.

اگر از هر فرصتی برای پیشرفت در کارتان استفاده کنید فرد موفق و لایقی خواهید بود.

  1. سازش و انعطاف پذیری

از نظرات مشتریان خود استفاده کرده و محصولات جدیدی به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

بخشی از سایت را به قسمت نظرات و پیشنهادات اختصاص داده و سعی کنید تا جایی که می توانید بر طبق تقاضا و خواسته های مشتریان و کاربران سایت خود عمل کنید.

اگر هر ماه بر طبق خواسته های مشتریان تغییراتی در سایت ایجاد کنید سبب حفظ مشتریان قدیمی و همچنین جذب مشتریان جدید خواهید شد.

با تکنیک ها و روش های جدید سئو آشنا شده و دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید. رعایت این موارد شانس شما را در موفقیت بیشتر در کسب و کارتان افزایش می دهد.

  1. توانایی انجام چندکار به طور همزمان

در دنیای دیجیتال مارکتینگ کارهای زیادی وجود دارد که شما باید یک به یک آن ها را انجام دهید.

به عنوان مثال شما باید آخرین مقالات را خوانده و اطلاعات بروز و جذاب آن ها را روی سایت قرار دهید؛

موارد لازم را گزارش دهید؛

به دنبال راه هایی برای اتلاف وقت کمتر و سرعت بخشیدن به کارهای مختلف باشید؛

محتوای مناسبی تولید کنید و ….

اگر شما نتوانید به طور همزمان چندین کار را با هم و به درستی انجام دهید، دیر یا زود در کارتان شکست خواهید خورد.

  1. همفکری

از دیدگاه همکاران خود برای بهتر شدن کار استفاده کنید. همفکری در کار دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است.

یک دیجیتال مارکتر موفق با همکاران خود همفکری کرده و بعد از تجزیه و تحلیل دیدگاه های آن ها بهترین دیدگاه ها را بررسی نموده و اجرا می کند.

  1. ایجاد یک تصویر ذهنی از کار

گاهی شما به این نتیجه می رسید که باید به تصویر ذهنی خود اعتماد کرده  و آن را به مرحله اجرا در آورید.

در این مواقع شما می دانید که نمی توانید یک قدم به عقب برگشته و به حرف های یک کارشناس حرفه ای گوش دهید.

بنابراین گاه استفاده از تصویر ذهنی بهترین کاری است که می توانید برای پیشرفت در کسب و کارتان از آن بهره بجویید.

البته شما برای همیشه نمی توانید از تصویر ذهنی خود کمک بگیرید. زیرا مشتریان شما تنوع در کار را دوست دارند و اگر از همفکری آن ها و همکاران خود بهره نجویید در کارتان پیشرفتی حاصل نمی شود .

بنابراین سعی کنید همیشه در مواقع ضروری به صورت شخصی تصمیم بگیرید.

  1. داشتن وجدان کاری

بدیهی است که شما به دنبال پیشرفت و موفقیت روزافزون در کارتان هستید؛ اما این امر میسر نمی شود مگر با داشتن وجدان کاری قوی.

برای رسیدن به هدف به سختی کار کرده و کوشا باشید. ممکن است در مسیر خود به موارد ناامید کننده و خسته کننده ی زیادی مواجه شوید.

مثلا زمانی که در کسب و کارتان شکست می خورید سرپا شدن و شروع دوباره بسیار سخت است.

شما در مسیر خود با موانع زیادی روبرو خواهید شد. بنابراین بسیار خطرناک است اگر از تلاش خود دست برداشته و میدان را خالی کنید.

  1. راستگویی و شفافیت

یکی از رفتارهای آزار دهنده در دیجیتال مارکتینگ، مخفی کاری و دروغ است. مطمئن باشید که مخاطبان شما متوجه مخفی کاری و دروغ خواهند شد.

اگر مشتری از شما در مورد کالایی سوال پرسید، اطلاعات درست و حقیقی را در اختیار او قرار داده و توضیحات لازم را بطور شفاف بدهید.

این موضوع در مورد اعضای یک تیم نیز صدق می کند.

مثلا همکارانی که محل کار خود را زودتر از موعد مقرر ترک کرده و وانمود می کنند که کاری واجب دارند یا همکارانی که در انجام وظائف خود سهل انگاری می کنند؛ سبب می شوند که کارها به خوبی پیش نرود.

به هر حال دروغ و مخفی کاری غیر قابل قبول است. در همان شروع کار راستگوئی و شفافیت را سرلوحه ی کار خود قرار دهید.

  1. توانایی گفتن نمی دانم

گاه گفتن کلمه نمی دانم برای عده ای بسیار سخت است. شاید آن ها فکر می کنند که هرگز نباید ندانستن را بپذیرند و این مسئله بسیار خنده دار است.

باید همینجا بگوییم که هیچ انسانی در دنیا وجود ندارد که همه چیز را بداند پس در گفتن نمی دانم تعلل نکنید. اگر در مورد چیزی اطلاعی ندارید به راحتی بگوئید نمی دانم.

شما هرگز یاد نمی گیرید، مگر اینکه چیزهایی که نمی دانید بپرسید.

اگر نمی دانید بپرسید و بدنبال جواب خود بروید. از ندانستن جواب اصلا خجالت زده نشوید.

امروزه پیشرفت های علمی روز به روز در حال افزایش است و این غیر ممکن است که ما بتوانیم از تمام این اطلاعات با خبر شویم.

مهارت های سخت

مهارت هایی هستند که شما باید آن ها را بیاموزید. این مهارت ها به توانایی شما در انجام وظایف فنی وتخصصی مربوط می شود ..

در ادامه ی این مقاله ده مهارت سخت را که جز مهمترین مهارت ها هستند شرح می دم:

  1. یادگیری شیوه های مختلف برای جستجوی اینترنتی

کاربران اینترنت دائما در حال جستجوی سوالات خود در گوگل هستند.

این کار وقت زیادی می گیرد. شما باید اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را بررسی کرده و روش های جستجوی درست در گوگل را پیدا کنید.

با این کار دیگر نیازی نیست در بین صدها عناوین بی ربط به دنبال آن چه که مد نظر شماست باشید.

گاهی کاربران و مشتریان برای خرید محصولی از یک سایت ساعت ها وقت خود را صرف تحقیق در مورد آن می کنند.

شما می توانید در وب سایت خود آدرس ایمیل تان را قرار دهید تا مشتریان جدیدی که آشنایی کاملی با محصولات شما ندارند بتوانند از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار کرده و اگر سوالی داشتند از شما بپرسند.

ارتباطات سبب توسعه و پیشرفت در کسب و کار می شود.

  1. استفاده از اکسل، گوگل شیت و گوگل اسپردشیت

گوگل شیت به کاربران خود اجازه می دهد تا اطلاعات خود را ویرایش، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنند.

این کار سبب همکاری بین کاربران مختلف شده و چندین کاربر می توانند پرونده ها را به صورت همزمان ویرایش نموده و هر تحلیلی را با دیدن سابقه ی ویرایش، پیگیری کند.

شما باید بدانید که یادگیری چه مطالبی در روند کاری شما تاثیر مثبت می گذارد.

  1. بررسی و جمع آوری اطلاعات

شما باید اطلاعات و داده های مورد نیاز سایت خود را از منابع مختلف جمع آوری کرده و مسائل فنی وب سایت را بررسی و آنالیز کنید.

ابزار و منابع مختلفی وجود دارند که شما می توانید با وجود آن ها به راحتی وب سایت خود را توسعه دهید.

این ابزار به شما کمک می کند تا مطالب مورد نیاز خود را به راحتی یافته و اطلاعات آن را بررسی  و تجزیه و تحلیل کنید.

  1. استفاده از گوگل آنالیتیکس

اگر گوگل اطلاعاتی در مورد سایت به شما داد حتما از آن اطلاعات برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

شما می توانید اطلاعات زیادی از گوگل آنالیتیکس بگیرید؛ بدون اینکه وقت زیادی به هدر داده و تلاش زیادی برای یافتن اطلاعات کنید.

این ابزار از سرویس های رایگان موتور جستجوی گوگل است که آمار بازدیدکنندگان سایت را به شما نشان می دهد.

همچنین اطلاعات مهمی راجع به ترافیک ورودی سایت، نرخ تبدیل و … در اختیار مدیران سایت قرار می دهد. گوگل آنالیتیکس روند پیشرفت وب سایت شما را بررسی می کند.

  1. استفاده از ابزارهای سئو

به جز گوگل آنالیتیکس سعی کنید حداقل از یکی از ابزارهای سئو سایت برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

این ابزار اطلاعات مفید و کاربردی زیادی در مورد سایت در اختیار شما قرار می دهند. بکارگیری این ابزار برای وب سایت تان آنقدر مفید است که شما را شگفت زده خواهد کرد.

  1. تلاش های سودمند

تعدادی از کاربران و صاحبان سایت، پیشرفت و توسعه کاری را با افزایش ترافیک سایت می سنجند و تعدادی از آن ها با نرخ تبدیل.

(یکی از اهداف اصلی هر کسب وکاری اینترنتی فروش محصولات و کسب درآمد است.

به هر اقدامی که سبب افزایش بازدید کنندگان سایت و تبدیل آن ها به مشتری می شود نرخ تبدیل می گویند.

بدیهی است که هر چه نرخ تبدیل افزایش داشته باشد، موفقیت سایت شما نیز بیشتر می شود.)

شما با سنجش شاخص کلیدی عملکرد یا KPI می توانید میزان موفقیت خود و اعضای تیم خود را بررسی و آنالیز کنید.

(KPI به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. این شاخص ها در واقع متغییرهای قابل اندازه گیری هستند که می توان بر اساس آن ها میزان موفقیت یک سازمان را برای رسیدن به اهداف خود سنجید.)

  1. برقراری ارتباط

هر چه شما ارتباط نزدیک تری با مشتریان خود برقرار کنید در کارتان پیشرفت بیشتری خواهید داشت. این ارتباطات می توانند از طریق نوشتن یا صحبت کردن باشد.

پس مهارت های ارتباطی را بیاموزید. شما می توانید با ایمیل با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و پاسخ تمام سوالات آن ها را بدهید.

یا به صورت تلفنی یا حضوری با آن ها صحبت کنید. این کار سبب جلب اعتماد و جذب مشتریان بیشتر می شود.

  1. بررسی پیشرفت یا عدم پیشرفت کاری

اگر ترافیک سایت شما به یک باره کاهش یافت یا نرخ پرش سایت افزایش پیدا کرد، باید هر چه زودتر بدنبال دلایل آن بوده و درصدد رفع اشکالات سایت برآیید.

(نرخ پرش یا ضریب بازگشت به معنای تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده صفحات دیگر سایت از آن خارج می شوند.)

این موارد می توانند زنگ خطری برای سایت شما باشند. لازم است بدانید چرا این اتفاق افتاده است و شروع به رفع اشکالات و همچنین بهینه سازی سایت خود کنید.

سعی کنید دوباره ترافیک سایت را افزایش داده و با تغییراتی در سایت مشتریان قدیمی خود را حفظ و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

  1. استفاده از کرال (ربات خزنده)

چندین ربات خزنده خوب وجود دارد که شما می توانید برای توسعه سایت خود از آن ها استفاده کنید.

سعی کنید حداقل با کارائی یکی از آن ها آشنایی داشته باشید.

حتی اگر نمی توانید بصورت حرفه ای با آن ها کار کنید و فقط توانائی گرفتن اطلاعات درباره ی هدایت و کپی برداری محتوا را دارید باز هم مفید و کاربردی خواهد بود.

  1. کد گذاری

برای اینکه در سئو موفق باشید باید حداقل بصورت مقدماتی با برنامه ی HTML (زبان استاندارد طراحی صفحات وب) آشنا باشید.

البته برنامه های پیشرفته تری نیز مانند Python (پایتون زبان برنامه نویسی) وجود دارد که بطور قطع می توانند مفید و کاربردی باشند.

کد گذاری همچنین به شما می گوید که چگونه منطقی فکر کرده و مهارت های حل مشکل و رفع خطا را بیاموزید.

این پست چقدر مفید بود؟

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

ادامه مطلب

آیا شما یک فارغ التحصیل دانشگاهی هستید که به دنبال شغل پردرآمد می گردید؟ و یا شخصی هستید که علاقه مند هستید از خانه درآمدهای بالایی داشته باشید؟ یکی از شغل هایی که به شما توصیه می شود، دیجیتال مارکتینگ است! شما می توانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر موفق و حرفه ای، کسب درآمدهای میلیونی را تجربه کرده و در زمینه های مختلف به کسب و کارها کمک کنید.

در این مقاله می خواهیم با توجه به این فرصت شغلی پیش آمده، شما را با تعریف دیجیتال مارکتینگ و مهارت هایی که برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر نیاز دارید، با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید.

حتما مطالعه کنید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ با بازاریابی آنلاین، شاه کسب و کار خود شوید!

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ در واقع به مجموع تمامی فعالیت هایی گفته می شود که با کمک آن می توانید فروش محصولات خود را در دنیای آنلاین بهبود ببخشید. دیجیتال مارکتینگ دقیقا تلاش می کند که در زمان ها و مکان های خاص به تعداد مشتریان کسب و کار شما بیفزاید. در این زمینه هدف دیجیتال مارکتینگ را می توان اهداف زیر دانست:

  • افزایش فروش محصولات و خدمات
  • افزایش آگاهی از برند میان مشتریان جدید
  • افزایش حداکثری شناخت از محصولات و خدمات برای افزایش مشتریان بالقوه
  • بهبود نرخ تبدیل مشتریان بالقوه و لیدها به مشتری
  • و …

چگونه می توانیم یک دیجیتال مارکتر موفق شویم؟

پیشنهاد می کنیم ویدئو نیل پاتل درباره دیجیتال مارکتر شدن را نیز مشاهده کنید :

برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق، لازم است که در این حوزه مهارت های زیادی داشته باشید که برخی از آن ها عبارت اند از:

بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو سایت

کاربران بسیار زیادی وجود دارند که با استفاده از گوگل اقدام به پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نیاز خود می کنند. در این زمینه یک دیجیتال مارکتر حرفه ای، باید بلد باشد که چگونه و به چه شکل از این دست مهارت ها استفاده کند تا به خواسته های خود برسد. در این زمینه فتح رتبه و جایگاه در صفحه اول گوگل، نیاز به مهارت های سئو سایت دارد که به صورت تجربی، قابل دستیابی است!

مدیریت شبکه های اجتماعی به شکل نوین

مدیریت پیج اینستاگرام و داشتن مهارت هایی در این حوزه با توجه به افزایش روزانه درخواست های افراد برای عضویت در این شبکه ها، امری ضروی برای یک دیجیتال مارکتر حرفه ای است. اگر می خواهید تبدیل به یک دیجیتال مارکتر موفق شوید، اصلا این مهارت را فراموش نکنید و برای آن برنامه ریزی های منحصر به فردی داشته باشید.

تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود همیشگی

یک دیجیتال مارکتر به صورت مستمر با داده ها و ارقام مختلف روبرو است! در واقع این دیجیتال مارکتر است که تعیین می کند، در کجای کار قرار دارید و باید به کجا بروید. استفاده از سایت ها و ابزارهای مختلفی همچون گوگل آنالیتیکس، می تواند در این زمینه برای یک دیجیتال مارکتر، حکم موفقیت را داشته باشد. اگر از آمار و ارقام خوشتان نمی آید، احتمالا باید به فکر راه حل دیگری برای بهبود وضعیت باشید.

تبلیغات کلیکی گوگل و گوگل ادورز

از جمله دیگر مهارت های مهم یک دیجیتال مارکتر که نباید آن را فراموش کرد، تبلیغات کلیکی است! یک دیجیتال مارکتر موفق به خوبی با شیوه تبلیغات در گوگل و انجام تبلیغات کلیکی آگاه است و می تواند کمپین های موثری در این زمینه راه اندازی کند. البته برنامه ریزی مسیری که کاربر بعد از کلیک بر روی تبلیغ هم باید انجام دهد، از جمله دیگر مهارت های یک بازاریاب آنلاین در همین حوزه است.

چگونه برای دیجیتال مارکتر شدن، آموزش ببینیم؟

حالا که با مهم ترین فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، بهتر است در این رابطه بدانید که چگونه و به چه صورت می توانید برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای وقت صرف کنید. در این زمینه بدیهی است که خواندن کتاب ها، تنها روشی نیست که شما می توانید در این زمینه مهارت های لازم را بیاموزید. در ادامه بهترین پیشنهادهایی که می توانیم برای یادگیری این دست مهارت ها به شما ارائه کنیم را آماده کرده ایم:

با کارآموزی آغاز کنید و مهارت های خود را بهبود ببخشید!

یک دیجیتال مارکتر باید مهارت ها را بر اساس آخرین الگوریتم های روز دنیا فرا بگیرد. در این زمینه یادگیری مهارت ها با کارآموزی از جمله کارهایی است که می توانید در این حوزه انجام دهید. اگر علاقه ای به کارآموزی ندارید، احتمالا هیچ وقت هم تبدیل به یک دیجیتال مارکتر نخواهید شد. توصیه می کنیم که قبل از انتخاب یک مکان برای کارآموزی، اطلاعات زیادی در مورد آنجا بدست آورید تا در یک مکان با فضای آموزشی مناسب، اقدام به یادگیری مهارت های جدید کنید.

از رهبران فکری بزرگ دنیا پیروی کنید

ببنید که بزرگان دیجیتال مارکتینگ چه مسری را طی کرده اند؟ آن مسیر را شناسایی کنید و برای آن برنامه ریزی کنید. در این زمینه رهبران بزرگ دنیا استانداردهای منحصر به فردی دارند که با الگوبرداری از آن ها می توانید در طول این مسیر، موفقیت های بیشتری بدست آورید.

ارتباطات خود را گسترش دهید و از افراد جدید یاد بگیرید

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ طی کنید، استفاده از ارتباطات گسترده در این حوزه و زمینه است. شما می توانید دوستان مشتاقی در این عرصه پیدا کنید و از آن ها یاد بگیرید. این موضوع به شما کمک می کند که با کمک ارتباطات خود، وضعیت بهتری برای افزایش علم و دانش خود داشته باشید.

نتیجه گیری: یادگیری دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید

مجید جورکش

علاقه مند به یادگیری و نوشتن در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ

پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را از دست ندهید

آزمایش Free T4 و تشخیص مشکلات تیروئیدی!

ریلز چطور به افزایش بازدید در اینستاگرام کمک می کند؟

علایم بیماری های متابولیک در کودکان چیست؟

۷ عنصر کلیدی طراحی سایت شرکتی موفق

ادامه خواندن در سایت منبع