نکات اصلی و اساسی درباره صفر تا صد بازاریابی سایت

در این مقاله قصد داریم صفر تا صد بازاریابی سایت را به طور کامل توضیح دهیم. بدین جهت در ابتدا نیاز به آشنایی با مفهوم بازاریابی سایت داریم. در واقع در ابتدا باید بدانیم بازاریابی چیست؟ پس از آن به چند شرکت که در این زمینه فعالیت می کنند، اشاره خواهیم کرد. همچنین می خواهیم بدانیم چگونه می توان به درآمد از طریق بازاریابی اینترنتی، رسید؟ برای کسب اطلاعات در این زمینه، با ما همراه باشید.

بازاریابی

اگر بخواهیم با یک مقدمه به این مطلب ورود پیدا کنیم باید گفت بازاریابی سایت به نوعی خط مقدم معرفی یک کسب و کار است. در واقع به زبان ساده تر باید گفت هر زمان که برای معرفی کسب و کار خود از ابزاری به اسم اینترنت استفاده کنید، در واقع در حال استفاده از بازاریابی سایت هستید. در واقع باید گفت اصل و اساس هر تجارت و کسب و کاری این است که از بازاریابی سایت به خصوص در این دوره و زمانه که بیشتر افراد از اینترنت برای مقاصد مختلف استفاده می کنند، حتما استفاده کند.

بازاریابی سایت یا همان بازاریابی اینترنتی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که با استفاده از اینترنت می توان در زمینه طراحی تبلیغات و تولید محتوا به روش های مختلف به درآمد زایی رسید. در ادامه به انواع این روش ها اشاره خواهیم کرد. در واقع این روش ها منجر به جذب مشتری می شوند که اکثر این روش ها موثرتر از سایر روش های تبلیغاتی است. همچنین این روش ها در جذب مشتری و افزایش مخاطب بسیار قوی تر عمل می کنند.

محتوا پادشاه است

انواع روش های بازاریابی سایت

در این قسمت به انواع روش های بازاریابی سایت که به طور کلی در ۶ مورد خلاصه می شود، اشاره می کنیم:

• سئو یا بهینه سازی مطالب سایت: در صورتی که مطالب خود را منطبق با اصول سئو (سئو) که حول کلمه کلیدی اصلی می چرخد، تنظیم کنید، هنگامی که کاربران با انواع موتورهای جستجو مانند گوگل به جستجوی کلمه مورد نظر خود می پردازند، به مطالب وب سایت شما که دارای رتبه بهتری در گوگل است، دسترسی پیدا می کنند. هر چقدر مطالب شما منطبق تر با اصول سئو نوشته شده باشد، رتبه بهتر و بالاتری در گوگل پیدا خواهد کرد. این روش یکی از موثرترین روش های بازاریابی سایت است.

بهره وری-بهینه سازی

مطالعه مقاله می تواند برای شما مفید باشد

• انواع تبلیغات کلیکی: در این حالت کاربر هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر به صفحه وب سایت شما منتقل خواهد شد. مشهورترین سایت در این زمینه گوگل ادوردز (Google ادوردز) است. با پرداخت هزینه به این سایت، کاربران هنگام جستجوی کلمه کلیدی اصلی و مورد نظرشان به صفحه شما هدایت خواهند شد.

تبلیغات کلیکی-ppc-pay-per_click

• بارگذاری انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و …

لینکدین-linkedin

• تولید محتوا که به صورت های مختلف مانند محتوا متنی، صوتی و تصویری انجام می شود.

• تبلیغات در سایت های پربازدید و معتبر و انواع اپلیکیشن های تبلیغاتی و پربازدید

• ارسال ایمیل های تبلیغاتی به صندوق پستی افراد مختلف

تمام روش هایی که در بالا ذکر شد، به نوعی به بازاریابی سایت فعالیت دارند اما اینکه کدام یک موثرتر است و یا بهتر عمل می کند، سوالی است که پاسخ آن به نکات مختلفی از جمله اینکه چگونه به انجام این روش ها بپردازید و اینکه چه هدفی از انجام تبلیغات دارید، بستگی دارد. پس همانطور که متوجه شدید حوزه کاری بازاریابی سایت یا بازاریابی اینترنت بسیار وسیع است و از تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ارسال ایمیل شروع شده و به حوزه بازاریابی اینترنتی محصولات نیز کشیده می شود. بنابراین همانطور که حجم کار وسیع است تاثیر کار به شرطی که درست مدیریت شده باشد، نیز بسیار وسیع خواهد بود.

علت اهمیت بازاریابی سایت چیست؟

در این قسمت می خواهیم بدانیم علت اهمیت بازاریابی سایت چیست؟ علت این امر ابزاری است که این نوع از بازاریابی با آن سر و کار دارد. بله، اینترنت! اینترنت ابزاری است که میلیون ها افراد در سراسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. به همین دلیل اینترنت می تواند بسیاری از افراد را در سراسر دنیا بدون داشتن پیش زمینه قبلی با هم آشنا کند و به هم ربط دهد. در واقع باعث ارتباط افراد مختلفی از سراسر دنیا با وجود تفاوت های فرهنگی، دینی و سایر تفاوت ها شود. به همین دلیل یکی از بهترین و موثرترین ابزارها برای معرفی کسب و کار شما به جهانیان است.

حتی اگر تنها کشور خودمان را در نظر بگیریم، در گذشته اگر شخصی در شهر اصفهان کسب و کاری راه می انداخت تنها می توانست نهایتا با استفاده از تبلیغات میدانی و محیطی مانند بنر و پوستر به معرفی کسب و کار خود در همان شهر اصفهان بپردازد و افراد شهرهای دیگر حتی از وجود چنین کسب و کاری حتی مطلع هم نمی شدند اما امروزه همان کسب و کار در همان شهر اصفهان با استفاده از بازاریابی سایت به افراد سایر شهرها نیز معرفی می شود و این مطلب پیشرفت بزرگی در این زمینه به حساب می آید.

همچنین می تواند باعث افزایش سود کسب و کار شود. علاوه بر موثر بودن این روش، هزینه تبلیغات نیز نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر و در واقع می توان گفت بسیار مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این، با استفاده از ابزار مختلف می توان به تحلیل نتایج وب پرداخت. همچنین می توان به برگشت سود نیز با استفاده از این روش فکر کرد. برای موفقیت در این راه باید استراتژی خاصی در این زمینه داشت که منجر به اهداف مهمی شود که از انواع آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نرخ کلیک

    Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

  • بهینه سازی مطالب سایت یا همان سئو

  • هوشمندی و هدفمندی تبلیغات

  • مشخص کردن دسته بندی و طبقه بندی مخاطبان

  • پر رنگ کردن نقش شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک و بازدید از صفحات

  • توجه ویژه به برندینگ

  • توجه ویژه به رقبا

چگونه بازاریابی سایت انجام دهیم؟

در این قسمت می خواهیم بدانیم چگونه باید بازاریابی سایت انجام داد؟ برای انجام بازاریابی اینترنتی ابتدا باید یک شرکت بازاریابی اینترنتی یا سایت بازاریابی اینترنتی را پیدا کنید. این شرکت ها با استفاده از مجموعه ای از کارشناسان تولید محتوا و طراحان گرافیست به طراحی محتواهای تبلیغاتی و تولید محتوا به روش های مختلف می پردازند. با ورود به سایت این شرکت ها می توانید خدمات مورد نظر خود از حوزه بازاریابی اینترنتی را انتخاب کنید و سپس استعلام قیمت بگیرید. همچنین زمان آماده سازی سفارش شما نیز به شما اعلام خواهد شد.

در ادامه به اسامی مهم ترین شرکت ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد. این شرکت ها عبارت اند از:

  • مطابق با اصول سئو (سئو) یا بهینه سازی مطالب سایت و دیتا اینتری (ورودی اطلاعات)

  • تولید محتوای تصویری و کلیپ های تبلیغاتی

  • انواع طراحی گرافیکی شامل ، پوستر، لوگو، کارت ویزیت و روتوش عکس

در مورد این شرکت باید گفت هنگامی که شما عبارت تولید محتوا و یا طراحی سایت را در گوگل سرچ یا جستجو می کنید، نام این شرکت معمولا در گزینه اول یا دوم لیست جستجو بالا می آید و این مطلب نشان دهنده ترافیک و بازدید بالای این سایت است. همچنین این مطلب نشان می دهد که کاربران زیادی از این سایت استفاده می کنند. از جمله مشخصات این سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالای انجام بازاریابی اینترنتی

  • کیفیت خوب

  • قیمت مناسب نسبت به شرکت های مشابه

  • امکان استفاده از نسخه تست برای سفارش های مهم و ترجمه ای

شرکت نوین با آدرس اینترنتی https://www.novin.com// نیز یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید محتوا است. همچنین با ورود به این سایت مشاهده می کنید که انواع پکیج ها یا بسته های محتوایی مختلف در آن موجود است که بسته به نیاز، کاربر می تواند از آن استفاده کند. البته این سایت با اینکه محتواهای خوب و باکیفیتی تولید می کند اما قیمت و تعرفه های خیلی پایینی برای انجام بازاریابی اینترنتی ندارد به همین دلیل اگر بودجه پایینی ندارد بهتر است به این سایت سر نزنید. از جمله خدماتی که در این سایت ارائه می شود، عبارت است از:

  • تبیین استراتژی محتوا

  • تولید محتوا

  • شخصیت سازی برای تصاویر و یا کلیپ ها

  • تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

  • رپورتاژ خبری

  • سئو

  • بازاریابی دیجیتال

این شرکت با آدرس اینترنتی https://faramohtava.com// در زمینه تولید محتوا و تبیین استراتژی محتوا توانسته موفق عمل کند. شعار این شرکت این است که با داشتن یک استراتژی درست می توانید تولید محتوای موفقی داشته باشید. این شرکت علاوه بر فعالیت های مرتبط با تولید محتوا، به شخصیت گذاری صداها و کلیپ ها نیز می پردازد. همچنین برای استخدام در این شرکت ها می توانید عبارت استخدام بازاریابی اینترنتی را سرچ کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع