نکات ارزشمند درباره فرق بک لینک با رپورتاژ

در این مقاله می خواهیم با شما درباره فرق رپرتاژ با بک لینک صحبت کنیم. بک لینک توسط لری پیج ابداع شد. او معتقد بود که هرچه لینک بیشتری به یک سایت بدهیم آن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و در گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. بلک لینک و رپورتاژ هر دو در سئو تاثیرات مثبتی می گذارند از این جهت برای تبلیغات اینترنتی و رونق بخشیدن به کسب و کار ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

سئو سایت در بازدید از سایت شما بسیار اهمیت دارد. بنابراین هرچه سئو شما بهتر باشد، بازدید کننده بیشتری خواهید داشت. استفاده منظم از رپورتاژ در بالا بردن سئو سایت می توانند به شما کمک زیادی کنند و از مهمترین مزیت های آنها کم هزینه بودن رپورتاژ ها است. قبل از اینکه درباره فرق رپرتاژ با بک لینک صحبت کنیم ابتدا می خواهم شما را به صورت جداگانه با رپورتاژ و بک لینک آشنا کنم.

بک لینک

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ متنی است که به معرفی محصولات یا کسب و کار شما می پردازد. رپورتاژ یکی از مهمترین بخش های روابط عمومی در دنیای مدرن امروز است بنابراین باید به این بخش بسیار اهمیت داد. رپورتاژ های در سایت های پر بازدید منتشر می شوند و کسب و کار شما را به افراد زیادی معرفی می کنند شما می توانید با استفاده از قرار دادن لینک سایت خود در این متن های مشتریان و افراد علاقه مند به کسب و کارتان را به سایت خود دعوت کنید. رپورتاژ ها عمدتا به صورت خبر یا گزارش تهیه می شوند و به صورت غیر مستقیم به تبلیغات می پردازند. را می توان اینگونه نیز معرفی کرد که رپورتاژ های خبری، متن هایی هستند که از طرف روابط عمومی تهیه می شوند و هدف اصلی آنها اطلاع رسانی و انتشار اتفاقات کسب و کار شما ( محصولات جدید)، در اینترنت و دیگر رسانه ها است. امروزه به دلیل افزایش تعداد کاربران در اینترنت و فضای مجازی تبلیغات کسب و کار ها نیز کمی تغییر کرده است و سبب شده است تبلیغات نیز به صورت گسترده تر در اینترنت و فضا های مجازی صورت گیرد. رپورتاژ های آگهی در تبلیغات اینترنتی بسیار موثر و موفق عمل کرده است. شما می توانید به راحتی با استفاده از انتشار متن های با کیفیت رپورتاژ که توسط خود یا سایتهای تبلیغاتی تهیه شده است در سایتهای پر بازدید، به معرفی کسب و کار خود در فضای مجازی بپردازید. شما همچنین می توانید در شبکه های مجازی مانند: ، ، و … فعالیت کنید.

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

همچنین می توانید بخوانید:

متن رپورتاژ باید چه ویژگیهای داشته باشد؟

در تهیه متن های رپورتاژ باید دقت زیادی داشته باشیم چون هر چقدر این متن ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند سئو سایت نیز بهتر خواهد بود و با بهبودی سئو سایت تعداد بازدید کنندگان از سایت نیز بیشتر می شود و در نهایت شما می توانید محصولات و همچنین کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. از ویژگیهای متن رپورتاژ می توان به استفاده از کلمات پر تکرار در گوگل، انتخاب عنوان جذاب و طولانی، متن بدون غلط های املایی، متن فاقد از دروغ و اغراق، متن ساده و روان باشد به گونه ای که مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند و مطالب برای آنها قابل درک باشد، موضوع متن جدید و تازه باشد و … اشاره کرد. یکی از مهمترین ویژگیهای این متن ها رعایت نکات سئو است. همانطور که میدانید سئو سبب افزایش رتبه شما در گوگل می شود و به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر نکات سئو را در متن های رپورتاژ نمی دانید بهتر است از نگارش متن رپورتاژ خودداری کنید و متن تبلیغاتی خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. اگر شما متن های بی کیفیتی را در سایتهای مختلف انتشار بدهید نه تنها به کسب و کار خود کمکی نکرده اید بلکه دچار مشکلاتی نیز خواهید و مخاطبان دیگر به تبلیغات شما اهمیتی نخواهند داد. بنابراین به کیفیت تهیه این متن ها بیشتر توجه کنید. امروزه سایتهای زیادی مشغول به تهیه این متن ها هستند که شما با هزینه ای بسیار کم می توانید به راحتی یک متن رپورتاژ با کیفیتی را داشته باشید. پس وقت را از دست ندهید و همین الان اقدام به تهیه این متن ها کنید.

سئو سایت

بک لینک چیست؟

بک لینک در حقیقت فرآیند لینک سازی است به گونه ای که سایتهای دیگر از لینک سایت شما در متن های خود استفاده کنند تا مخاطبان با کلیک بر روی عکس، متن و … که به آنها لینک داده شده است بتوانند وارد سایت شما شوند. این کار به بهبودی سئو سایت بسیار کمک می کند. انواع مختلفی دارد که شامل: لینکهای فالو، نوفالو، داخلی و خارجی است. رباتهای جستجوگر گوگل با گشتن در سایت شما و یافتن این لینکها به سایت شما رتبه می دهد بنابراین این کار نقش بسیار مهمی در رتبه بندی و سئو سایت شما دارد. اگر سایتهای معتبر بیشتری به سایت شما لینک دهند شانس شما در افزایش رتبه گوگل و بازدید مخاطبان بیشتر می شود. سایتهای داخلی به این گونه هستند که شما با استفاده از بک لینکهای متفاوت کاربران را به صفحات دیگر سایت خود انتقال می دهید اما لینکهای خارجی شما با استفاده از بک لینک کاربران را به سایتهای دیگر هدایت خواهید کرد. اگر شما در قسمت کد های HTML از خصوصیات نوفالو استفاده کرده باشید بک لینک شما نیز از نوع نوفالو خواهد بود که فاقد رتبه و اعتبار است در غیر این صورت لینک شما به صورت فالو است و رباتهای گوگل به آن رتبه و ارزش می دهند. در هنگام بک لینک دادن به Anchor Text توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید از کلماتی برای لینک دادن استفاده کنید که در اینترنت زیاد سرچ می شوند. از روش بک لینک می توانید هم در اینترنتی و هم در فضای مجازی مانند: اینستاگرام و … استفاده کنید و پیج خود را در فضای مجازی به صورت گسترده تبلیغ کنید.

اینستاگرام

فرق رپرتاژ با بک لینک در چه مواردی است؟

فرق بک لینک با رپورتاژ در موارد مختلفی است که مهمترین آنها زمان است. هزینه یکی دیگر از موثرترین مواردی است که می توان به عنوان فرق رپرتاژ با بک لینک معرفی کرد. زمان و هزینه هر دو در مسئله بهبودی سئو بسیار تاثیر گذارند هستند. همانطور که میدانید بک لینک برای افزایش رتبه سایت و همچنین بازدید بیشتر افراد انجام می شود اما یکی از مشکلات این روش، محدودیت زمان است. شما می توانید از بک لینک ها برای مدت زمان کم یا نهایت یک سال استفاده کنید. بنابراین شما حداکثر به مدت یک سال می توانید از بلک لینک برای بهبودی سئو سایت خود استفاده کنید اما در روش رپورتاژ شما قادر خواهید بود به صورت دائمی به سئو سایت خود کمک کنید و بدون هیچ محدودیت زمانی به تبلیغات بپردازید. بنابراین یکی از اصلی ترین فرق رپرتاژ با بک لینک این است که محدودیت های زمانی در دو روش متفاوت است.

فرق رپرتاژ با بک لینک، هزینه

مهم ترین تفاوت رپورتاژ با بک لینک در محدودیت های زمانی است که سبب تغییر در هزینه های نیز می شود در روش بک لینک چون تبلیغات به صورت دوره ای انجام می شود شما مجبور هستید به صورت دوره ای هزینه ای را پرداخت کنید اما در روش رپورتاژ چون تبلیغات شما به صورت دائمی است، شما تنها با یک بار پرداخت هزینه می توانید از این روش استفاده کنید. بنابراین روش رپورتاژ بسیار مقرون به صرفه تر از روش بک لینک است. امروزه شرکت ها و کسب و کار های زیادی از روش رپورتاژ استفاده می کنند، این روش به شما کمک می کند با هزینه ای بسیار کم بیشترین سود را از تبلیغات بدست آورید. در تبلیغات با استفاده از روش رپورتاژ، شما تنها هزینه که خواهید داشت در قسمت تهیه متن های رپورتاژ است.

ادامه مقاله در سایت منبع

اگر کسب و کار آنلاین داشته باشید و یا صاحب سایت و وبلاگی باشید، می دانید که قرار گرفتن در صدر رتبه بندی گوگل و بهینه سازی تا چه حد در دنیای دیجیتال اهمیت دارد. این امر یعنی اینکه گوگل به سایت شما و کسب و کار آنلاین شما اعتماد کرده است و آن را مطمئن حساب می کند. قرار گرفتن در رتبه های بالای جستجوی گوگل باعث می شود دیده شوید و این امر در دنیای پر شتاب و رو به جلوی عصر دیجیتال یعنی پیشرفت و سود بسیار.

بهره وری-بهینه سازی

تبلیغات و بازاریابی صحیح به شما کمک می کنند تا رتبه بندی خود در موتور جستجوی گوگل را افزایش دهید. دو روش مهم تبلیغات در عصر حاضر عبارتند از و بک لینک. بسیاری فکر می کنند این دو یکی هستند، ولی اینطور نیست. رپورتاژ آگهی و بک لینک با هم فرق دارند، اما فرق رپورتاژ با بک لینک در چیست؟

برای اینکه بتوانیم فرق بک لینک با رپورتاژ را به خوبی متوجه شویم، ابتدا باید تعاریف موجود از کلمات و اصطلاحاتی مثل لینک، بک لینک و رپورتاژ آگهی را بدانیم.

لینک چیست و بک لینک کدام است؟

لینک بستری است که برای این درست می شود که بتوان کاربران را از یک صفحه به صفحه ای دیگر ارجاع داد. لینک ها انواع و اقسام دارند و معمولا در همه صفحات سایت های مختلف می توان نمونه هایی از آنها را دید.

بک لینک عبارت است از لینک دادن از صفحه یک سایت به صفحه یک سایت دیگر. برای این کار کافی است که یک کلمه از لینک سایت مورد نظر در یک سایت دیگر منتشر شود و بعد از آن مخاطبان می توانند به وسیله آن به صفحه سایت مورد نظر منتقل شوند.

تفاوت لینک و در این است که لینک به صفحات داخلی خود سایت ارجاع می دهد، در حالی که بک لینک شما را به صفحات خارج از سایت و در واقع یک سایت دیگر راهنمایی می کند. باید توجه داشت که بک لینک ها معمولا به دو صورت هستند؛ فالو و نوفالو.

لینک های فالو به معنای این است که شما محتوای لینک را باارزش می دانید و در نتیجه گوگل آن را پیگیری و ارزیابی می کند. اما اگر بک لینک به صورت نوفالو باشد، گوگل آن را ردیابی و بررسی نمی کند و تنها به این معناست که بازدیدکنندگان می توانند آن لینک ها را فالو کنند. در واقع لینک های نوفالو لینک های بی خطرتری هستند ولی هیچ اثری در رتبه بندی گوگل نخواهند داشت. در حالی که بک لینک های فالو بر روی اعتبار دامنه سایت شما اثر گذاشته و در رتبه بندی گوگل اهمیت زیادی دارند.

رپورتاژ چیست؟

برای اینکه فرق رپورتاژ با بک لینک را بدانیم، باید بدانیم که رپورتاژ نوعی تبلیغات و بازاریابی غیر مستقیم است که بر روی سایت منتشر کننده رپورتاژ منتشر می شود و برند، خدمات، محصولات و شرکت و سازمان خاصی را به مخاطبان معرفی می کند و همانطور که گفتیم، این کار را به صورت غیر مستقیم انجام می دهد و آنها را به استفاده از خدمات و محصولات مورد نظر ترغیب می کند، در حالی که مخاطب اصلا متوجه نیست که با یک تبلیغ روبروست و بیشتر تصور می کند در حال خواندن یک مقاله یا خبر است.

فرق رپورتاژ با بک لینک

به نظر تفاوت بک لینک با رپورتاژ تا حدودی مشخص شده است. به هر حال وقت آن است که به برخی تفاوت های این دو اشاره کنیم:

• زمان

شاید مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که بک لینک هایی که در سایت های مختلف قرار می گیرند، عمری موقت دارند. معمولا بیشتر از یک سال این بک لینک ها در صفحات مختلف یک سایت قرار نمی گیرند. در حالی که رپورتاژِ اگهی چون از روش های مختلف ساخت لینک استفاده می کند، تبدیل به یک تبلیغ دائمی خواهد شد.

• محل قرار گیری

نکته مهم بعدی این است که بک لینک ها در صفحات متعددی از یک سایت قرار می گیرند و دیده می شوند، ولی رپورتاژ آگهی فقط در یک صفحه قرار می گیرد.

• تاثیر بر روی اعتبار دامنه و سئوی سایت

با توجه به اینکه موتورهای جستجو هنوز به دنبال های متنی هستند و اهمیت بیشتری برای اینگونه محتواها در نظر می گیرند، رپورتاژ آگهی می تواند تاثیر زیادی بر روی اعتبار دامنه سایت شما و سئوی آن داشته باشد.

• هزینه

ها به صورت موقت در صفحات مختلف سایت مورد نظر قرار می گیرند و اگر قصد داشته باشید بیشتر از مدت تعیین شده در آن صفحات باقی بمانند، باید دوباره هزینه آن را پرداخت کنید. در حالی که رپورتاژِ آگهی چون به صورت دائمی در صفحه مورد نظر باقی می ماند، دیگر نیازی نیست هزینه ای برای آن پرداخت کرده و همان یک بار برای آن هزینه می کنید.

• احتمال افزایش مخاطب و بازدید

مسلما وقتی مخاطب با متنی روبرو می شود که فکر او را درگیر خود می کند، بیشتر تمایل دارد که سری به سایت معرفی شده بزند و این احتمال وجود دارد که تبدیل به یکی از مخاطبین دائمی سایت شود. ولی استفاده از بک لینک این اشتیاق را به راحتی در مخاطب به وجود نمی آورد.

• نکته مهم دیگری

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که می توان در رپورتاژ آگهی از بک لینک ها به صورت طبیعی استفاده کرد، ولی نمی توان از در بک لینک ها از رپورتاژ خبری استفاده کرد.

انواع مختلف بک لینک

بک لینک ها انواع مختلفی دارند که از آن میان می توان به بک لینک های متنی، بک لینک هایی که از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی به دست می آیند، بک لینک هایی که با کامنت گذاشتن در سایت های مربوطه ایجاد می شوند و ساخت پروفایل در سایت های معتبر اشاره کرد.

در مدل بک لینک با ساخت پروفایل، برخی از سایت ها، مخصوصا سایت هایی که دارای انجمن گفتگو هستند و یا سایت هایی اجازه ساخت وبلاگ را به کاربران خود می دهند، صفحاتی دارند که با نام صفحه پروفایل شناخته می شوند.

معمولا در این صفحات اجازه درج لینک داده می شود که به آن بک لینک پروفایلی گفته می شود. برای مثال در سایت هایی مثل انجمن سایت میهن وب هاستینگ، سرویس وبلاگ بلاگ اسکای، سایت اشتراک ویدئو نماشا، وب سایت ویرگول، بلاگفا، راسخون، تبیان و … می توان با ایجاد پروفایل، همزمان بک لینک هم ایجاد کرد. در برخی از این سایت ها که دارای انجمن گفتگو هستند می توان با گذاشتن لینک در قسمت های مختلف انجمن اقدام به ساخت بک لینک کرد.

قرار دادن لینک سایت خود در پروفایل شبکه های اجتماعی هم بک لینک محسوب می شود. برای مثال وقتی در صفحه اینستاگرام، توییتر، لینکدین یا کانال تلگرام خود به سایت خود لینک می دهید، در حال بک لینک دادن هستید. اگر در کامنت هایی که در همین صفحات می گذارید، به سایت مورد نظر لینک بدهید، این کار هم به نوعی بک لینک حساب می شود.

بک لینک متنی

بک لینک متنی عبارت است از لینک هایی که در قسمت پایین صفحات، یا در قسمت کناری و به اصطلاح ساید بار صفحات و یا در میانه صفحات مختلف قرار می گیرند و مدام در همه صفحات یک سایت تکرار می شوند. این نوع بک لینک ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

حقیقت این است که با وجود فرق رپورتاژ با بک لینک، می توان از هر دو به درستی استفاده کرد، به شرط اینکه تهیه و تنظیم آنها را بر عهده کسانی گذاشت که در این کار تخصص دارند و نکات حساس و مهم سئو را می شناسند. در واقع استفاده اشتباه از هر کدام از این دو روش، می تواند باعث پایین آمدن رتبه سایت در رتبه بندی ماشین جستجو شود.

ادامه مقاله در سایت منبع