تکنیک ها و ایده های خلاقانه برای طول عنوان

عناوین مطالب

با سلام خدمت همراهان همیشگی ویکی دمی. در این مقاله قصد دارم در مورد یکی از سوالات رایج در مورد عنوان سئو و عنوان صفحه، طول عنوان سئو و همچنین نحوه قرار دادن عنوان سئو در وردپرس برای شما صحبت کنم. تا جایی که شده در این موارد ریز خواهیم شد تا دچار ابهامی در مورد هر یک از این موارد نشوید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

عنوان سئو چیست؟

خب اول از همه اینکه بیشتر افراد عنوان سئو را در افزونه یوآست سئو (Yoast سئو) در وردپرس مشاهده می کنن. برای همین برایشان این سوال مطرح می شود که عنوان سئو موجود در yoast در حقیقت چه چیزی است؟ خب ابزار یوآست به شما این امکان را می دهد که برای صفحات سایتتان به راحتی عنوان صفحه (title) و متا توضیحات (description) اضافه نمایید. همچنین با استفاده از این ابزار شما می توانید برای هر صفحه آدرس (URL) مشخصی بنویسید.

عنوان سئو همان عنوان صفحه (title) است؟

در باکس اول یوآست شما ۳ بخش را می بینید که در صورتی که از نسخه فارسی وردپرس استفاده نمایید، این سه بخش بصورت زیر ترجمه می شوند:

عنوان سئو (Title): این بخش در حقیقت عنوان صفحه شما را مشخص می نماید که در گوگل هم کاربران شما همین عنوان را خواهند دید. بنابراین در انتخاب عنوان صفحه دقت کنید زیرا بسیار اهمیت دارد. ما در مقاله زیر بطور کامل در مورد این موضوع صحبت نموده ایم.

نامک (URL): این بخش در افزونه یوآست به شما این امکان را می دهد که برای صفحه ای که دارید، آدرس مشخصی استفاده کنید و سعی کنید که URL صفحه شما کاربر پسند (user friendly) باشد.

توضیحات متا (Description): همانطور که از نام این بخش مشخص است این قسمت برای این است که شما توضیحات صفحه را در آن بنویسید و این بخش هم در گوگل برای کاربران نمایش داده می شود و بسیار مهم است زیرا باعث بالا رفتن نرخ کلیک (CTR) شما می شود.

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

به تصویر زیر دقت کنید:

عنوان سئو در وردپرس

ما موارد بالا را برای این صفحه بصورتی که مشاهده می کنید پر کرده ایم. بعد از اینکه این صفحه در گوگل، ایندکس شد و به نمایش در آمد هم برای شما اسکرین خواهیم گرفت تا ببینید که هر کدام در گوگل چگونه نمایش داده می شوند.

طول عنوان سئو باید چقدر باشد؟

یکی از سوالاتی که بسیار رایج است این است که طول عنوان سئو باید چقدر باشد؟ البته که در افزونه یوآست به شما نمایش می دهد که عنوانتان طولانی است یا خیر، ولی اگر یوآست نداشتید و خواستید خودتان عنوان سئو صفحه را بنویسید، بهتر است طولی بین ۵۰ – ۶۰ کاراکتر داشته باشد. البته این عدد بصورت تقریبی هستش و ممکن است گوگل بیشتر از این عدد را هم برای شما نمایش دهد و ممکن هم هست نمایش ندهد!

اگر طول عنوان سئو زیاد باشد چه می شود؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر طول عنوان صفحه آن ها زیادتر از حد باشد ممکن است پنالتی شوند! اما این گفته بسیار اشتباه است اصلاً اینطور نیست. اگر طول عنوان شما زیاد باشد دو حالت پیش می آید:

۱- ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که عنوان شما را نشان ندهد و بجای عنوانی که انتخاب کرده اید یا تگ H1 شما را نمایش دهد یا تگ های H2 را!

۲- ممکن است عنوان شما بصورت نصفه نمایش داده شود و بقیه عنوان بصورت نقطه چین مشخص شود مانند تصویر زیر:

طول عنوان سئو

مشاهده می کنید که در تصویر بالا ما برای عنوان صفحه، یک متن طولانی نوشته ایم، اتفاقی که افتاده گوگل تصمیم گرفته که عنوان را بصورت نصفه نمایش دهد، ممکن است در صورتی که ما چیز دیگری جستجو می کردیم، اصلاً عنوان صفحه ما را نمایش ندهد. همچنین متا توضیحات هم طولانی شده و آن هم با … مشخص شده است. بنابراین سعی کنید که عنوان هایتان را کوتاه و دقیق مشخص کنید. ما صفحه ای که در بالا اسکرینش را قرار داده ایم را اصلاح خواهیم نمود و در پستی جداگانه به آن خواهیم پرداخت تا تفاوت هایش را بررسی کنیم که آیا عنوان طولانی بهتر نتیجه می دهد یا عنوان کوتاه! پس حتماً در خبرنامه سایت عضو شوید تا از جدیدترین پست های سایت با خبر شوید و آن ها را مشاهده کنید.

خب فکر می کنم که تا همینجا کافی باشد، امیدوارم این سری از آموزش سئو برای شما مفید واقع شده باشه. در صورتی که هنوز سوالی در مورد عنوان سئو و طول آن در وردپرس را دارید در همین مطلب کامنت بگذارید تا به آن ها پاسخ دهیم.

ممنون از اینکه این مطلب را تا انتها دنبال نمودید.

محتوای کامل در سایت منبع

معیارهای گوگل برای سئو محتوا

  1. کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.
  2. از اعداد و جملات پرسشی برای عنوان مطلب استفاده کنید.
  3. سرتیترها را درست انتخاب کنید .
  4. از عکس و ویدئو استفاده کنید.
  5. به اندازه کافی از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید.
  6. لینک سازی کنید.
  7. لینک سازی

  8. از کلمه کلیدی در ابتدا متن و عنوان استفاده کنید.
  9. توضیحات متا باید جالب و خواندنی باشد.

در ادامه تمام گزینه های بالا را مفصل توضیح خواهیم داد:

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

در آموزش سئو محتوا کلمات کلیدی داخل متن بسیار مهم هستند و تاثیر بسیار زیادی در میزان کلیک و دیده شدن سایت شما دارند. طرز کار موتورهای جستجو به این صورت است که سایتها را بر اساس میزان سرچی که یک عبارت دارد و سایتی که بهتر بر روی این کلمه کار میکند و برای آن مقاله مینویسد را به کاربر نمایش می دهد. برای اینکه به گوگل بفهمانیم که کلمات کلیدی این صفحه چیست باید به تعداد مشخصی از آن کلمه کلیدی لینک داده شود اما دقت کنید که در این کار زیاده روی نکنید. البته کلید کلمه کلیدی که انتخاب میکنید باید مطابق با مطالب داخل متن باشد.

پس اولین کاری که باید برای تولید محتوا انجام دهید انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مطابق با متن است. که باید دانش کافی برای تحقیق کلمات کلیدی را داشته باشید. باید بدانید چه کلماتی به سئو متن شما کمک میکند و با ارزش تر است ؟ میزان سرچ و میزان رقابت کلمات کلیدی از معیارهای انتخاب آنها است. البته ابزارهایی برای وبمسترها وجود دارد که میتوانند به آنها در تحقیق کلمات کلیدی کمک کند. همچین میتوانید از صفحه نتایج گوگل و پیشنهاداتی که میدهد هم برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده کنید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

Moz keyword explorer : با این ابزار میتوانید در هر زمینه ای کلمه کلیدی پیدا کنید. این سایت در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

Google trends : این ابزار کمک میکند تا چندین کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید و میزان سرچ آنها را نیز به شما نشان میدهد.

Keyword tool.io : از ابزارهای قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی می باشد.

  1. عنوان صفحه جذاب باشد

یکی از مهمترین مواردی که هنگام آموزش سئو و تولید محتوا باید به آن توجه کرد انتخاب و نوشتن عنوان جذاب و خلاقانه برای کاربران تا به سمت سایت شما جذب شوند. جذابیت عنوان برای مخاطب میتواند کمک کند تا CTR یا حجم بازدید از محتوای منتشر شده بر روی سایت بسیار بیشتر شود. عنوان شما باید چنین ویژگی هایی داشته باشد.

خلاقیت و نوآوری

  • جذاب باشد
  • معرف محتوای شما باشد
  • شامل کلمه کلیدی اصلی در ابتدا عنوان باشد
  • عنوان بهتر است بیشتر از ۶۰ کاراکتر نداشته باشد

میتوانید از عبارات پرسشی استفاده کنید :

  • آیا از سئو محتوا چیزی میدانید؟
  • چگونه باید متن و محتوا را بهینه کرد ؟
  • از بهینه سازی محتوا چه میدانید؟

یا از اعداد برای جلب توجه کاربر استفاده کنید:

  • ۲۰ نکته مهم در تولید محتوا برای سایت
  • ۱۰ روش آموزش سئو محتوا در سایت
  • ۸ نکته در آموزش سئو

از عبارتی مثل :

  • بهترین روش در آموزش سئو سایت (بزرگترین برترین عالی ترین بیشترینسریع ترین)
  • اشتباهات رایج در زمینه تولید محتوای سئو شده کدامند؟

  1. تیترها و تگ h را بهینه کنید.

یکی از مهمترین تگ های html در سئو، تگ های عنوان هستند. هر صفحه از سایت شما باید دارای عنوان اصلی باشد. این عنوان در سایت شما باید در تگ h1 قرار بگیرد. این یکی از مهمترین اصول سئو در تولید محتوا است.

سایر عنوان ها و زیر عنوان ها به ترتیب اهمیت، در تگ های h2 تا h6 قرار می گیرند.

توجه کنید که هرچه عدد h افزایش یابد، از اهمیت آن تگ کم می شود. بنابراین مهمترین تگ عنوان سایت، همان تگ h1 است که بهتر است در هر صفحه از سایت حداکثر یکبار استفاده شود.

  1. توجه به url و نامگذاری درست

در هنگام نوشتن url باید به نکاتی دقت کنید. url برای ربات های گوگل در زمان ایندکس اهمیت زیادی دارد سعی کنید url طولانی نباشد. بهترین کار این است که url شامل کلمه کلیدی باشد و همچنین با متن شما مرتبط باشد. اگر url شما انگلیسی است می توانید بخش اصلی عنوان را ترجمه کنید و در url قرار دهید.

  1. بهینه سازی متن و محتوا

مهمترین و اصلی ترین قسمت در آموزش سئو و تولید محتوا ، متن است. برای سئو کردن متن نیز باید به نکاتی توجه داشته باشیم تا بتوانیم سئو خود را سبز کنیم . در صورتی عدم رعایت هر کدام از این نکته ها خود افزونه یوست به شما اعلام میکند مشکل متن و محتوا شما از کجاست.

  • استفاده از محتوای مرتبط و با کیفیت
  • پاراگراف بندی صحیح محتوا
  • خوانا بودن محتوا
  • استفاده از جملات با طول مناسب (استفاده از جملات طولانی ممنوع)
  • استفاده از عنوان و زیر عنوان های مرتبط
  • رفع خطای نگارشی و املایی
  • قرار دادن کلمه ی کلیدی در پاراگ اول
  • توزیع یکسان کلمات کلیدی در محتوا
  • در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید.
  • سعی کنید علاوه بر خود کلمه ی کلیدی از کلمات مرتبط و معنی ساز هم استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان زیر ۳۰۰ کلمه ننویسید. اگر می خواهید یک مقاله ی عالی داشته باشید تعداد کلملات محتوا را به بالای ۹۰۰ کلمه افزایش دهید.

  1. قرار دادن تصاویر و ویدیو ضروری است

در این قسمت آموزش سئو محتوا به قسمتهای مهم برای بهینه سازی عناوین تصاویر و نقش هرکدام در سئو شدن تصاویر سایت میپردازیم .

۴ شاخص مهم وجود دارد:

شاخص عنوان یا title

این قسمت عنوان تصاویر را به گوگل نمایش میدهد و زمانی موس را بر روی تصویری نگه داشته شود این عنوان نمایش داده میشود. بهتر است از کلمات مترادف و یا خود کلمه کلیدی صفحه باشد.

شاخص نام جایگزین یا alt

این گزینه برای زمانی مناسب است که تصویری در سایت آپلود نشود. در این حالت عنوانی که برای متن جایگزین انتخاب شده است نمایش میدهد و توضیح کوتاهیست برای کاربر که تصویر لود نشده چه بوده است.

نام فایل تصاویر

از دیگر پارامترهایی که کمتر به آن توجه میشود نام تصویر است. باید سعی شود از عبارات با مفهموم استفاده شود ، از کلمات بی معنا و اعداد استفاده نکنید.

حجم هاست

بهینه سازی تصاویر هم یکی از راه هایی ست که به سئو شدن متن و مقاله ها کمک میکند. سعی کنید حجم و اندازه تصاویر را کاهش دهید ابزار های زیادی برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد که در مقالات قبلی به آن پرداخته ایم.

  1. لینک سازی داخلی انجام دهید

مقاله ای که مینویسید باید لینک دهی شود یعنی به صفحه های مربوط به هم و مطالبی که میتوانند به هم مرتبط باشند لینک دهید .البته به این نکته دقت کنید تعداد لینک های داخلی نباید زیاد باشد. لینک دهی داخلی یکی از مهمترین بحثهای آموزش سئو محتوا می باشد که به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

  1. از برچسب و tag استفاده کنید.

اگر چند مقاله از سایت شما به گونه ای باهم در ارتباط هستند که در زیردسته ی جدیدی قرار می گیرند، بهتر است نام این زیر دسته به عنوان یک برچسب (tag) برای این مقالات استفاده شود.

در استفاده از برچسب ها زیاده روی نکنید. ممکن است صفحه ای از سایت شما به برچسب احتیاج نداشته باشد. حداکثر تعداد افزودن برچسب برای یک صفحه ۵ مورد پیشنهاد می شود.

  1. دسته بندی کردن مطالب

با دسته بندی کردن مطالب تمام مقالات به صورت طبقه بندی شده کنار هم قرار میگیرند و میتوانید برای هر نوع مطلب در سایت خود یک آرشیو داشته باشید.

  1. آموزش نوشتن عنوان سئو

این قسمت از مهمترین بخش های سئو کردن محتوا است. در این بخش عنوان مطلب شما که در صفحه نتایج یا همان serp گوگل نمایش داده میشود . نوشتن عنوان اصولی دارد ، اول اینکه بخش ابتدایی عنوان سئو از کلمه کلیدی استفاده کنید، دوم اینکه طول عنوان سئو کمتر از ۷۰ کاراکتر بنویسید تا به طور کامل در صفحه نمایش داده شود و در انتها و بخش سوم میتوانید از برند و نام سایت خود استفاده کنید همچنین برای جدا کردن بخش های عنوان میتوانید از علامتهای جداساز مثل | استفاده کنید.

  1. توضیحات متا را هدفمند بنویسید.

توضیحات متا همانند عنوان سئو بخش مهم در جلب توجه کاربران است. در این قسمت توضیحاتی اضافه میشود که میتواند درباره موضوع مقاله توضیح دهد و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. بنابراین کاربر بعد از اینکه عنوان محتوای شما را در موتورهای جستجو پیدا کرد ، قطعا نگاهی به توضیحات متای شما هم خواهد داشت که باید دقت کنید متناسب با عنوان محتوا باشد.

  1. لینکهای خارجی

برای بهتر شدن هرچه بیشتر سئو محتواهایتان از لینک خارجی استفاده کنید . در قسمت آموزش سئو محتوا ابتدا باید بدانیم لینک خارجی چیست؟ و چه کاربردی دارد ؟ در لینک دهی اینکه چه کسانی به شما لینک میدهند و اینکه شما به چه کسانی لینک میدهید بسیار اهمیت دارد و بر ارتباط صفحه تاثیر دارد همچنین بر اعتبار آن تاثیر زیادی می گذارد. لینک دهی به صفحه هایی باشد که به هم ارتباط معنایی دارند . البته باید سایتهایی را انتخاب کنید که اعتبار بالایی دارند.

نتیجه گیری نهایی آموزش سئو و تولید محتوا :

در انتها آموزش سئو محتوا باید گفت برای اینکه محتواهایی که برای سایت خود مینویسید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و سئو شما در یوست سبز بشود باید تمام نکاتی که در این مقاله گفته شد رعایت کنید و با دقت هر چه تمام تر انجام دهید تا مقالات شما هم برای کاربرانی که به سایت شما می آیند و هم برای گوگل جذاب باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

سئوی وب سایت یکی از کارهایی است که همیشه حرف اول را در مدیریت سایت دارد. سئو یا بهینه سازی وب سایت منجر به قرارگرفتن وب سایت شما در رنک های بالای جستجوگر گوگل می شود. ما در این مقاله ای که در اختیار شما می گذاریم که انواع سئوی وب سایت (سئوی در صفحه و سئوی خارج صفحه) را معرفی می کنیم و مشخص می کنیم هرکدام از آن ها چه سرفصل هایی را شامل می شوند تا تفاوت آن ها را به خوبی دریابید.

تکنیک های سئو به دو دسته تقسیم می شوند:

  • سئوی در صفحه (on-page سئو)
  • سئوی خارج صفحه (off-page سئو)

سئوی در صفحه (on-page سئو)

یکی از انواع سئوی وب سایت سئوی در صفحه می باشد. سئوی داخل صفحه با جنبه های داخل سایت شما سر و کار داره که می تونند برای موتورهای جستجو بهینه بشوند. سئوی خارج صفحه شامل جنبه های سایر وبسایت های داخل اینترنت است که می تونند بهینه بشوند تا رنک سایت شما در نتایج گوگل بالاتر برود. درک تفاوت این دو دسته بسیار مهم است. سئوی داخل صفحه (on-page) کاریه که شما در سایت یا وبلاگتون انجام میدید تا باعث افزایش ترافیک بشه. این اولین چیزیه که هر وبمستر باید بهش توجه کنه. بهینه سازی onpage نیاز به اصلاح دائمی سایت داره تا اینکه رنک سایت بهبود پیدا کنه. در این تکنیک نقش کلیدواژه ها یا عبارات کلیدی که کاربر ممکنه تایپ کنه جایگاه مهمی داره. این شامل سرفصل ها (heading)، عناوین صفحات، نام دامنه و تصاویر هست. اما تمام این عناصر باید مناسب موتورهای جستجو باشند. طول عنوان نباید خیلی کوتاه یا بلند باشه، همچنین باید مناسب، متناسب به موضوع و جذاب باشه. اجزای اصلی موجود در بهینه سازی درون صفحه به صورت زیر هستند:

سرفصل ها

عنوان هر صفحه

تگ ها و توضیحات meta

تصاویر و ویدیوها

ساختار URL و اطلاعات دامنه

پیمایش کاربرپسند و بارگذاری سریع

محتوای تازه و با کیفیت

لینک های داخلی و خارجی بهینه

بهینه سازی عنوان

یکی از مهم ترین عناصر بهینه سازی وب تگ عنوان هست. تگ عنوان باید کوتاه باشه اما مفهوم رو برسونه، طوری که کاربران درمورد شما و کسب و کار شما بیشتر بدونند. تگ عنوان در موتورهای جستجو ثبت میشه پس مهم تر از سایر اجزا هستند. عنوان شما باید اینقدر خوب باشه تا کاربران رو جذب اطلاعات کنه.

تگ Meta

این تگ توضیح کوتاه درمورد سایت شماست، که روی حوزه های کاری شما تمرکز میکنه. در این تگ مهم اینه که عنوان، کلیدواژه و توضیحات از سایر سایت ها متمایز باشه.

محتوانویسی

محتوانویسی یک ویژگی مهم برای افزایش ترافیک سایت شماست. آپدیت منظم محتوا با اطلاعات تازه، کلیدواژه ها و عبارات مناسب باعث افزایش رنک سایت شما خواهند شد. محتوای خوب برای مقالات، روزنامه ها، بلاگ ها و مجله ها هم بسیار اهمیت داره.

بهینه سازی کلیدواژه

بهینه سازی لینک

ساخت لینک مناسب کیفیت سایت شما رو بهبود میده. وجود لینک های موثر داخلی و خارجی موجب افزایش رنک شما میشه. لینک ها باید از سایت های منحصر به فرد و قابل اعتماد گرفته شده باشد.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر میتونه سایت شما رو تک کنه اما این باید با معیار های خاص انجام بشه. اولین چیز اندازه فایل و سرعت بارگذاری تصویر و دومی هم نام گذاری فایل و بهینه سازی هست.

سئوی خارج صفحه off-page

برعکس سئوی داخل صفحه، سئوی خارج صفحه بستگی به صفحات دیگر وب داره که می تونند به بهبود سایت یا بلاگ شما کمک کنند. سئوی خارج صفحه با فاکتورهای ساخت لینک سر و کار داره. این یک فرایند مداوم است و نیاز به لینک های مداومی داره که توسط موتورهای جستجو اولویت دارند.

در این تکنیک اگر شما به لینک های با کیفیت دست پیدا کنید، سایت شما رنک بهتری میگیره. ساخت لینک با برنامه میتونه باعث افزایش رتبه شما در گوگل بشه.

سئوی خارج صفحه ترکیبی از شبکه های اجتماعی، نشانه گذاری اجتماعی و ساخت لینک هست.

ساخت لینک (Backlink Building)

سئوی خارج صفحه نوع دیگری از سئوست که ساخت لینک از اجزای آن محسوب می شود. رنک سایت شما بسته به ساخت لینک داره، البته نه به تعداد لینک ها بلکه به کیفیت لینک ها. افزودن لینک های خارجی به سایت شما می تونه کیفیت سایت رو بالا ببره و رنک بهتری بگیره. این خیلی مهمه که از چه سایت هایی لینک می گیرید، شما باید از سایت هایی لینک دریافت کنید که رتبه بالاتری دارند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه هرکسی در شبکه های اجتماعی عضو میشه, پس یک بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی باعث میشه مردم شما رو پیدا کنند و به سایت مراجعه کنند.

نشانه گذاری اجتماعی

نشانه گذاری اجتماعی میتونه به کاربران بی شماری منتقل بشه و باعث افزایش ترافیک سایت شما بشه. موتورهای جستجو بهترین وبسایت های نشانه گذاری اجتماعی رو ثبت می کنند و این هم میتونه به سایت شما کمک کنه. شما می تونید صفحات سایتتون رو نشانه گذاری (bookmark) کنید و به محتوای خودتون بک لینک بدید.

ادامه خواندن در سایت منبع