ناگفته هایی در مورد کسب درآمد با کتاب صوتی

نحوه کسب درآمد از تولید پادکست

مسلماً همه شما درباره درآمد احتمالی سازندگان موفق پادکست شنیده اید اما آیا می توان به این شایعات اعتماد کرد؟ آیا می توانیم کسب درآمد از تولید پادکست کنیم و آیا درآمد پادکست می تواند جایگزینی برای یک شغل تمام وقت باشد؟ اگر شروع پادکست خوبی داشته باشید، می توانید از پادکست خود نتیجه خوبی بگیرید و اگر شما بیشتر در زمینه ساخت پادکست تجربه کسب کنید، می توانید مخاطبان بیشتری داشته باشید. در این مقاله، ما به برخی از پادکست های پردرآمد اشاره می کنیم و نشان خواهیم داد که چگونه می توانید کسب درآمد از تولید پادکست کنید.

نکته کلیدی در کسب درآمد از تولید داشتن پایگاه شنوندگان بزرگ است. اگر هنوز پادکست را شروع نکرده اید، یک خود انتخاب کنید که توانایی جذب مخاطبان زیادی را داشته باشد. شما می توانید خیلی سریع در یکی از کتابخانه های iTunes جستجو کنید تا ببینید آیا موضوعی که برای پادکست خود انتخاب کردید وجود دارد یا خیر.

اگر موارد مشابه زیادی وجود داشت، هدف خود را ایجاد بهترین محتوای ممکن قرار دهید. اگر نتایج جستجوی شما برای ایده برای ساخت پادکست کم باشد، مشخص می شود که تقاضای زیادی برای موضوع شما وجود ندارد؛ بنابراین شانس کمی برای رشد و یا فروش پادکست خود خواهید داشت.

ایده

دو راه اصلی برای کسب درآمد از تولید پادکست

کسب درآمد از تولید پادکست به دو طریق صورت می پذیرد:

  • تبلیغات در طول نمایش (حامیان مالی)

  • فروش سهامداران یا شرکت های وابسته

  • کسب درآمد از طریق تبلیغات در طول نمایش:

ممکن است هنگام گوش دادن به پادکست از مجری برنامه شنیده باشید که می گوید ‘این اپیزود توسط … حمایت مالی می شود ‘. در حقیقت این اسپانسرها کسانی هستند که برای بردن نام شرکت خود در این نمایش هزینه پرداخت کرده اند. هرچه شنوندگان بیشتری پادکست را دانلود کنند، تبلیغات اسپانسرهای مالی بیشتر دیده می شود و امکان کسب درآمد از تولید پادکست بیشتر است. در نتیجه سازندگان پادکست هایی که دارای مخاطبان زیادی هستند تمایل دارند تا بیشترین هزینه را برای فضای تبلیغات دریافت کنند.

  • کسب درآمد با کمک فروش شرکت های وابسته:

به عنوان یک ارجاع کلی، هنگامی که تعداد مشترکین شما در هر اپیزود حداقل ۵۰۰۰ نفر باشد، می توان روی فضای تبلیغاتی نمایش خود برای کسب درآمد از تولید پادکست حساب باز کرد. اگر فضای تبلیغاتی خود را با فروش شرکت های وابسته مرتبط سازید، این امکان برای شما فراهم می شود که از پادکست خود سود خوبی به دست آورید. کسب درآمد با کمک فروش شرکت های وابسته راه دیگری است که می توان از طریق پادکست درآمدزایی کرد.

در طول نمایش خود می توانید به محصولات یا خدمات مختلف اشاره کنید. هنگامی که این کالا یا خدمات در وب سایت شما و یا از طریق URL ویژه ای که شما بیان می کنید، فروخته می شوند، درصدی از فروش آن ها به شما می رسد. همچنین در این خصوص میزان کسب درآمد از تولید پادکست، به محصول فروخته شده بستگی دارد.

بیشترین فروش محصولات وابسته به تولیدات شرکت آمازون است. بااین حال، شما همچنین می توانید به مشاغل موردعلاقه خود نیز نزدیک شوید و از آن ها در پادکست خود دعوت به عمل آورید تا هر زمان که محصول یا خدمات آن ها را در نمایش خود تبلیغ می کنید، در ازای فروش به شما حق کمیسیون پیشنهاد دهند.

نمونه هایی از برخی از پردرآمدترین پادکست ها که نسبت به کسب درآمد از طریق گویندگی اقدام کردند

همه سازندگان پادکست میزان درآمد خود را در دسترس عموم قرار نمی دهند. بااین حال، می توانیم کسب درآمد از طریق گویندگی آن ها را در ماه بر اساس تعداد دانلود اپیزودهای آن ها، تخمین بزنیم.

  • پادکست این زندگی آمریکایی:

یک برنامه روزنامه نگاری سرگرم کننده و مبتنی بر داستان است. این پادکست به طور متوسط حدود ۵/۲ میلیون بار در هفته دانلود می شود. متوسط نرخ تبلیغات در این پادکست ۳۰ دلار در هر دقیقه است. همچنین این پادکست می تواند حدود ۷۵۰۰۰ دلار در هفته یا ۳۰۰،۰۰۰ دلار در ماه درآمد کسب کند.

  • پادکست تجربه جو روگان:

جو روگان میزبان یک پادکست سرگرم کننده است. او در پادکست خود، در مورد موضوعات پرطرفدار بحث می کند و یا با چهره های مطرح موردعلاقه مردم مصاحبه می کند. تخمین زده می شود که او برای هر اپیزود خود حدود ۳۰ هزار دلار درآمد کسب می کند. با تولید حدود ۵ اپیزود در هفته، کسب درآمد از تولید پادکست او به صورت تخمینی، ماهانه ۶۰۰۰۰۰ دلار است.

  • خانه دام چاپو:

یک پادکست سیاسی و طنز است که هر هفته دو اپیزود آن منتشر می شود. درآمد ماهیانه تخمینی این پادکست حدود ۹۰،۰۰۰ دلار است.

نحوه کسب درآمد با کتاب صوتی

کتاب های صوتی یک فرصت عالی برای کسب درآمد، برای شما فراهم می کنند. در این بین، اگر تولید کتاب صوتی با کیفیت بالا برای شما چند ساعت طول می کشد نگران نشوید زیرا سودی که می توانید در درازمدت از کتاب صوتی بگیرید ارزش سرمایه گذاری اولیه روی آن را دارد. حال این سؤال پیش می آید که نحوه کسب درآمد با کتاب صوتی چگونه است؟

هنگامی که تجهیزات لازم برای شروع کار را دارید، می توانید از استعداد خود استفاده کنید و مشتری های جدید را خیلی سریع جذب کنید. کتاب های صوتی محبوبیت فزاینده ای در بین مردم پیداکرده اند زیرا هرروز تعداد بیشتری از مردم وقت خود را صرف مطالعه می کنند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خواندن کتاب الکترونیکی در Kindle به یک کتاب صوتی در هنگام پیاده روی گوش دهند.

اگرچه ۷۴٪ از شنوندگان کتاب صوتی در اتومبیل خود به آن گوش می دهند. این در حالی است که برخی دیگر در هنگام انجام کارهای منزل ترجیح می دهند که به این فایل های صوتی گوش فرا دهند. همین امر باعث فروش بیشتر کتاب صوتی و کسب درآمد بیشتر افراد از آن شده است.

نحوه کسب درآمد از تولید پادکست فارسی

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق ساخت پادکست فارسی هستید، تبلیغات و استفاده از حامیان مالی، احتمالاً اولین چیزهایی هستند که به آن ها فکر می کنید. در این خصوص چندین شبکه تبلیغاتی پادکست مختلف وجود دارد که می توانند رابط بین شما و اسپانسرها باشند. این شبکه ها همه کارهای مربوط به یافتن اسپانسر، مذاکره در مورد نرخ ها، دریافت اسکریپت و موارد دیگر را انجام می دهند.

شما معمولاً برای کار با این شبکه ها به مخاطبان زیادی، حداقل ۵K یا ۱۰K در ماه نیاز خواهید داشت. یکی از بزرگ ترین شبکه های تبلیغاتی است، شبکه محبوب دیگر است و بسیاری از شرکت های میزبان پادکست نیز شبکه های خاص خود را دارند.

دوره های آنلاین برای آموزش ساخت پادکست

راه حل دیگر برای کسب درآمد از تولید پادکست استفاده از دوره های آنلاین است. بسیاری از سازندگان پادکست های محبوب دوره های آنلاین خود را ایجاد می کنند تا محتوای مشابه آنچه را که در پادکست خود صحبت می کنند را آموزش دهند.

این دوره های آنلاین یک روش عالی برای آموزش هستند که افراد پس از اتمام آن می توانند نتیجه مطلوب خود را به دست آورند. برای اطلاع رسانی در مورد این دوره ها بهتر است یک ایمیل داشته باشید، داشتن یک ایمیل به شما کمک می کند تا بتوانید به مخاطبان خود در مورد دوره خود چه در پادکست و چه از طریق ایمیل، اطلاع رسانی کنید.

شما می توانید خدماتی را ارائه دهید که متناسب با محتوای پادکست شما باشد. اگر در محتوا نویسی خبره باشید، درنهایت مخاطبان زیادی جذب پادکست شما می شوند. این امر دسترسی به مشتریان را بدون نیاز به ‘فروش ‘ بسیار آسان تر می کند. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که نحوه کسب درآمد از تولید پادکست از این طریق چگونه است؟ شما می توانید از طریق حق اشتراک برای دریافت اپیزودهای دیگر از مخاطبان خود هزینه دریافت کنید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

نحوه کسب درآمد از تولید پادکست با برنامه castbox

بسیاری از مردم برای گوش دادن به پادکست از تعدادی از اپلیکیشن های کاربردی در این زمینه استفاده می کنند. ازجمله این اپلیکیشن ها می توان به برنامه castbox اشاره نمود. از این برنامه برای پخش پادکست و تولید پادکست استفاده می شود. اگر به دنبال تولید پادکست با این برنامه هستید باید نحوه کسب درآمد از castbox را نیز بدانید.

متأسفانه مردم ایران به دلیل تغییر عملکردهای مربوط به اینترنت قادر به استفاده از این برنامه نیستند. همان طور که بیان شد، یکی از راه های کسب درآمد از تولید پادکست استفاده از این برنامه castbox است. به منظور کسب درآمد از تولید پادکست با استفاده از برنامه castbox باید از طریق بلاک چین اقدام نمود.

بلاک چین و ارزهای دیجیتال به عنوان جدیدترین حوزه های کسب وکار درآمد بسیار بالایی دارند اما استفاده از این روش کسب درآمد نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. Castbox یک برنامه با نام Contentbox را معرفی می کند که به میزبانان و تولیدکنندگان پادکست کمک می کند تا از محصولات خود پول واقعی به دست آورند.

نحوه کسب درآمد از تولید پادکست از طریق مربیگری و مشاوره

کسب درآمد مستقیم از پادکست زمانی اتفاق می افتد که شما در نمایش خود چیزی را می فروشید. شما می توانید از طریق ایجاد محتوای اصلی و یا اعطای دسترسی انحصاری به مخاطبان خود برای دریافت اپیزودها سود کسب کنید. از سوی دیگر یک روش درآمدزایی غیرمستقیم نیز در پادکست وجود دارد.

این روش زمانی است که شما از پادکست خود به عنوان ابزاری برای فروش چیزهای دیگر استفاده می کنید. در حقیقت پادکست شما وسیله ای برای تبلیغ محصولات و ایجاد تقاضا در بین شنوندگان شما است. یکی دیگر از راه های کسب درآمد با استفاده از پادکست، مربیگری و مشاوره است.

مربیگری و مشاوره تا حدی شبیه ارائه خدمات در پادکست است اما در این روش، شما معمولاً کاری را برای مخاطبان خود انجام نمی دهید. در عوض، آن ها را در مورد اینکه چگونه پیشرفت کنند، راهنمایی می کنید. صنایع رایجی که مشاوران و مربیان زیادی دارند و از استقبال خوبی به عنوان پادکست برخوردار هستند شامل تناسب اندام، رژیم غذایی، تجارت و تدریس است.

ادامه خواندن در سایت منبع